V únoru 2007 vyjede na automobilový trh modernizovaná Astra s ještě bohatší nabídkou doplňků dodávaných na přání zákazníků. Výrazné inovace se dotknou celé modelové řady, tedy populárních 5-dveřových hatchbacků, prostorných kombi Caravan, sportovně laděných třídveřových verzí Astra GTC i elegantních a praktických kupé-kabrioletů Astra TwinTop.
Více než 1,2 milionu prodaných vozů od uvedení na trh v březnu roku 2004 prosadilo Astru třetí generace na čelní místo evropských prodejních statistik v mimořádně konkurenčním segmentu kompaktních automobilů nižší střední třídy. Bestseller Opelu bude nyní k dispozici s deseti různými motory o výkonech od 90 k do 240 k.
Carl-Peter Forster, president GM Europe: „Astra je našim nejdůležitějším velkosériovým modelem. Dokázala se prosadit v mimořádně náročném segmentu trhu. Samozřejmě, že nové edici jsme věnovali mimořádnou pozornost – výsledkem je, že jeden z nejatraktivnějších a nejúspěšnějších automobilů nyní nabízí ještě více hodnot a kvalit. Za zmínku stojí především vylepšené motory, které mají vyšší výkony a jsou zároveň hospodárnější, vyšší je i komfort a bezpečnost. Díky tomu všemu má modernizovaná Astra všechny předpoklady svoji pozici v Evropě dále posílit.“
Nová řada motorů: Vyšší výkony, nižší spotřeba
V nabídce motorů se objevují nové agregáty: Dva zážehové čtyřválce o objemu 1,6 l a dva moderní turbodiesely „common-rail“ 1.7 CDTI. Jde o vysoce účinné agregáty, které již nyní plní přísné emisní limity teprve připravovaných ekologických norem.
Nový zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k nabízí v porovnání s předchozí verzí 1.6 TWINPORT 77 kW/105 k ještě lepší jízdní dynamiku, a to především díky výkonu zvýšenému o 10 k a točivému momentu vyššímu o 5 Nm. S novým agregátem Astra GTC zrychluje z 0 na 100 km/h během 11,6 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 193 km/h. Nová pohonná jednotka se sníženou hmotností využívá techniku proměnného časování ventilů „cam-phase“, která mění časování ventilů změnou nastavení vačkových hřídelů podle aktuálních jízdních podmínek prostřednictvím hydraulických ovladačů. Časování sacích i výfukových ventilů se neustále přizpůsobuje okamžitému zatížení motoru, což se projevuje v nižších emisích i spotřebě. Pětidveřová Astra poháněná tímto novým motorem propojeným s na přání dodávanou 5- stupňovou automatizovanou převodovkou Easytronic spotřebuje jen 6,3 l benzinu na 100 km jízdy, zatímco spotřeba předchozího motoru činila 6,5 l/100 km.
Podobně pozoruhodnou rovnováhou mezi výkonem a hospodárností se chlubí nový motor 1.6 Turbo o výkonu 132 kW/180 k, který nahrazuje dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec 2.0 l Turbo o výkonu 125 kW/170 k. Nový motor je lehčí, výhodnější je i jeho menší zdvihový objem a velmi příjemná je malá spotřeba – průměrná spotřeba činí jen 7,7 l/100 km při lepších dynamických výkonech (Astra GTC: 223 km/h, 0-100 km/h za 8,2 s). V porovnaní s předchůdcem tak spotřeba poklesla o výrazných 1,6 l/100 km.
Roger Johansson, vicepresident GM Powertrain Europe: „I přes zvýšení výkonů a nárůstu točivého momentu se nám opět podařilo výrazně snížit spotřebu už tak pozoruhodně hospodárných motorů. To je skutečně dobrá zpráva pro životní prostředí i peněženky zákazníků.”
Portfolio nových motorů nyní zahrnuje pět zážehových agregátů, což je v této třídě nadprůměrná nabídka. Škála pohonných jednotek začíná u mimořádně efektivního čtyřválce 1.4 TWINPORT ECOTEC o výkonu 66 kW/90 k, který využívá technologii řízeně proměnného sání TWINPORT, která snižuje spotřebu paliva.
Mezi majiteli modelů Opel Astra je rovněž velmi populární motor 1.8 ECOTEC o výkonu 103 kW/140 k, který se představil v listopadu roku 2005. V zájmu dosažení co nejnižší spotřeby dostal tento agregát také systém proměnného časování ventilů prostřednictvím ovládání obou vačkových hřídelů, podobně, jako motor o objemu 1.6 ECOTEC/115 k.
Vrcholem výkonového spektra je přeplňovaný čtyřválec 2.0 Turbo o výkonu 177 kW/240 k s točivým momentem až 320 Nm, který je vyhrazený exkluzivně pro ryze sportovní modely Astra OPC. Tento dravý automobil dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během 6,4 s a dosahuje rychlosti až 244 km/h, a to při průměrné spotřebě jen 9,2 l/100 km.
V závislosti na zvoleném motoru je pro nové Astry se zážehovými motory k dispozici 5- nebo 6-stupňová manuální převodovka, 5-stupňová automatizovaná převodovka Easytronic nebo 4-stupňová automatická převodovka.
Mimořádně pestrá je i škála vznětových motorů nové Astry, ve které k turbodieselu 1.7 CDTI „common-rail“ o výkonu 74 kW/100 k přibyla další výkonová verze 81 kW/110 k. Tento agregát je standardně propojený se 6-stupňovou manuální převodovkou a má i bezúdržbový časticový filtr.
V nabídce zůstává i motor 1.9 CDTI ve výkonových verzích 88 kW/120 k a 110 kW/150 se 6-stupňovou automatickou převodovkou. Stejně, jako v případě zážehových motorů, také nové turbodiesely se chlubí vyššími výkony, nižší spotřebou a nižšími emisemi. Motory 1.7 CDTI používají systém přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ a 4-ventilovou technologii rozvodu se systémem řízeného rozvíření směsi, díky čemuž motor vyniká klidnějším a tišším chodem, má lepší odezvu na pokyny pedálu plynu a může být vzorem efektivního využívání paliva. V případe 5-dveřové Astry klesla průměrná spotřeba o 0,5 až 0,9 l nafty na 100 km.
Šířka nabídky moderních turbodieselů – od motoru 1.3 CDTI 66 kW/90 k až po 1.9 CDTI 110 kW/150 k – je v této automobilové třídě skutečně ojedinělá. To samé platí i pro nabídku jejich moderních převodovek. V závislosti na motoru si zákazník může vybírat mezi sportovně odstupňovanou manuální převodovkou, automatizovanou manuální převodovkou Easytronic a klasickým „automatem“.
Výrazný design posiluje identitu modelu i značky
Nastupující modernizovanou Astru od jejich konkurentů odlišuje ještě sportovnější výraz, který do tohoto segmentu automobilového trhu přináší nové stylistické momenty. Tým designerů ještě dále zušlechtil decentní „tvář“ Astry třetí generace, která se představila na autosalonu IAA v roce 2003. Tehdy si Astra okamžitě získala přízeň automobilových odborníků i nejširší veřejnosti. Díky evolučnímu přístupu k modernizaci je Astra stále snadno rozpoznatelná jako hrdý člen rodiny modelů Opel, přičemž designeři zároveň dokázali posílit identitu modelu i celé značky. Nové stylistické prvky, jako např. výrazné „obočí“ nad imitací nasávacích otvorů vzduchu, udávají směr i pro budoucí modely značky Opel. Nárazník svým tvarováním navazuje na tradiční V-prolis v masce a kapotě motoru.
Osobitost a dynamičnost 5-dveřových modelů a kombi verzí Caravan dále umocňuje širší příčná chromovaná lišta nesoucí velké logo automobilky Opel. Elegantně sportovní image nové Astry podporuje i chromovaný rámeček masky chladiče.
Šéfdesigner Friedrich Engler komentuje dynamické linie Astry: „Jemně šípovitý tvar masky chladiče dává Astře zřetelně dynamický náboj – i když stojí v klidu zaparkovaná u chodníku, vypadá, jako by chtěla už už vyrazit předu. Díky svým atletickým proporcím a skvěle aerodynamicky řešené karoserii (cx = 0,32) připomíná Astra sprintéra zakleknutého ve startovacích blocích.“
Velké světlomety s chromovaným dekorem zvyšují pocit mimořádné kvality celého vozu. Modely Astra Sport a všechny verze se xenonovými nebo adaptivními natáčecími světlomety jsou charakteristické tmavou vnitřní strukturou reflektoru. Dalším výrazným momentem nového „vydání“ Astry je přední nárazník s integrovanými prolisovými výztuhami (5-dveřové modely a kombi Caravan), které zdobí i zadní část modelů Astra GTC. Astra Caravan má střešní ližiny v dekoru matného hliníku. Sportovní vzhled Astry GTC podtrhuje čelní maska s mřížkou chladiče ve struktuře včelí plástve.
Exkluzivita a individualita v sériové produkci
Interiér nové Astry profituje z ještě kvalitněji působící středové konzole, nových chromovaných lemů ovladačů autorádia a klimatizace a rovněž nového povrchu palubní desky a výplní dveří.
Nejvyšší stupeň výbavy Cosmo je například vylepšený prvky s povrchem v tzv. „pianovém“ či „klavírním“ laku“. Díky čalounění v kašmírově-béžovém odstínu, popř. koženému čalounění v hnědé barvě (u modelů Astra GTC), může být interiér Astry skutečně jedinečný a působí mimořádně exkluzivně a kvalitně.
K dispozici je i audiosystém CD 30 MP3 s dálkovým ovládáním na volantu a přípojkou pro propojení externích zařízení, jako je např. iPod.
Typickým příkladem výbavy, díky kterému nemá Astra ve své třídě konkurenci, je panoramatické čelní okno. Nad hlavami pasažérů se rozprostírá téměř 1,8 m2 skla, okno se táhne hluboko do středu střechy. To nejunikátnější ovšem je, že na rozdíl od konkurenčních systémů, u panoramatického okna Astry chybí jakýkoli příčník, který by omezoval výhled. Posádka si tak může vychutnávat skutečně nerušený výhled, který evokuje pocity z kabiny sportovního letadla.
Standardní výbavu je dále možné rozšířit např. o např. sportovní podvozek IDS (pro Astru Sport), palubní informační displej BID (Board Info Display) (pro verze Astra Sport, Cosmo a OPC), nově designovaná litá kola 16“ i nově řešené velkoplošné kryty ocelových kol 16“. V základní výbavě modelů Astra Cosmo jsou i světla do mlhy.
Nová Astra přináší ještě více možností zákazníkům, kteří si svůj vůz chtějí konfigurovat do nejmenších detailů. Výběr pečlivě voleného příslušenství Opel sahá od slunečních clon zadního a zadních bočních oken až po mobilní DVD přehrávač se 7- palcovou obrazovkou. V nabídce je dále robustní střešní box ze sklených vláken o objemu 480 l nebo dětská sedačka (9–18 kg) Opel DUO ISOFIX. Sada OPC 1 (dodávaná výhradně pro modely Astra GTC) obsahuje přední spojler, kryty bočních prahů, zadní spojler, dolní lem zadního nárazníku a řadu různých litých kol.
Vylepšený systém stabilizace přívěsu pomáhá v kritických situacích
Podvozek Astry patří k nejlepším v této třídě. Konstruktéři Opelu ale nespali na vavřínech a dále jej vylepšovali. Připravili např. novou generaci systému stabilizace přívěsu TSA (Trailer Stability Assist), který je k dispozici v této třídě vůbec poprvé. TSA se dodává na přání do 5-dveřových modelů, do kombi Caravan a do modelů GTC.
V porovnaní s předchozí generací TSA pracuje nový systém ještě přesněji a rychleji, což pomáhá redukovat případnou nestabilitu soupravy tažné vůz – přívěs. Systém TSA, který spolupracuje se stabilizačním systémem ESPPlus, rozpoznává momenty, kdy se přívěs začíná nebezpečně rozkývávat a reaguje na to řízením přibržděním. Ať už se přívěs kýve vlivem bočního větru, vyjetým kolejím ve vozovce, neopatrnému manévrování nebo příliš vysoké rychlosti, vyspělá elektronika TSA dokáže vždy najít správnou odpověď. V první fázi TSA eliminuje kývání přibrzděním některého z předních kol. Pokud to nestačí, dojde k řízené aktivaci brzd u všech kol a sníží se i výkon motoru.
Jürgen Schöwer, vedoucí týmu kontrolních systémů nové Astry: „Nová generace systému stabilizace přívěsu TSA přináší nejen více aktivní bezpečnosti pro soupravu Astra – přívěs, ale i pro řidiče jedoucí vzadu za soupravou, protože systém reaguje přiměřeně a efektivně, čímž se snižuje riziko nárazu zezadu.“
Astra v novém vydání nabízí agilnější jízdní výkony, přesné ovládání a vysokou úroveň bezpečnosti jízdy. Tyto kvality pomohly Astře zvítězit v mnoha srovnávacích testech v evropských odborných časopisech i v průzkumech názorů zákazníků. Základem jej agility je podvozek IDS (Interactive Driving System) s přední nápravou McPherson a patentovanou zadní nápravou s torzní příčkou. Na bezpečnost jízdy myslí Astra i takovými systémy, jako je např. stabilizační systém ESPPlus, protiprokluzové zařízení TCPlus, přední a zadní kotoučové brzdy s protiblokovacím systémem ABS a systémem modulovaného brždění v zatáčkách CBC, brzdovým asistentem nebo elektro-hydraulickým posilovačem řízení.
Jedinečné technické inovace přinášejí bezpečí i pohodlí
Zcela výjimečný jízdní komfort a aktivní bezpečnost přináší na přání dodávaný adaptivní interaktivní podvozek IDSPlus s elektronicky řízenými tlumiči pérování CDC (Continuous Damping Control). Tento integrovaný systém ovládání podvozku, ve kterém jsou systémy ESPPlus, ABS a CDC propojeny za pomoci citlivých senzorů do jedné sítě, se poprvé představil v kompaktní třídě právě v modelech Opel Astra. Podvozek IDSPlus přináší radost z jízdy i sportovně založeným řidičům – po aktivací sportovního režimu se adekvátně změní charakteristiky řízení, motoru, pedál plynu je citlivější. Je-li vůz vybaven automatizovanou převodovkou Easytronic, změní se i její charakteristika.
Astra je na čele své třídy i pokud jde o viditelnost a osvětlení. Opel byl prvým výrobcem v této třídě, který nabídl adaptivní osvětlení AFL (Adaptive Forward Lighting) s natáčecími předními světly s bi-xenonovou technologií, funkcí dynamického osvětlení zatáček a regulací světelného paprsku při jízdách po dálnicích. Systém AFL natáčí světelný paprsek reflektorů spolu s řízením v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu natočení volantu, což zlepšuje osvětlení vozovky až o 90 % v porovnání s konvenčními pevnými světly. Automatický regulátor šířky světelného paprsku zabraňuje oslnění protijedoucích řidičů při jízdách vysokými rychlostmi na rovných dálničních úsecích, ale zároveň zvyšuje dosvit tlumených světel.
5 hvězdiček za bezpečnost
V náročných bariérových bezpečnostních testech Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) získala nová Astra nejvyšší možné ohodnocení – stejně jako v případě předchozího modelu to bylo plných 5 hvězdiček. Celkem 34 bodů v EuroNCAP Astru řadí Astru mezi nejbezpečnější automobily kompaktní třídy. Astra dosáhla výborného výsledku i při hodnocení ochrany dětí: 5-dveřový model získal 4 hvězdičky a 39 bodů.
Astra je standardně vybavena bezpečnostním systémem SAFETEC, který obsahuje celou škálu prvků pasivní i aktivní bezpečnosti. Jde např. o optimalizované čelní, boční a průběžné hlavové airbagy (hlavové airbagy kryjí po aktivaci celou délku interiéru). Obě dvě zadní krajní sedadla jsou standardně vybavena kotevními body systému ISOFIX pro spolehlivé a jednoznačné uchycení dětských sedaček.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.