Výsledky týmu Toyota Panasonic Racing na Grand Prix v Číně

S prázdnýma rukama a bez bodů musel odjet tým Toyota Panasonic Racing z čínské Šanghaje, kde si oba jezdci prožili skličující Grand Prix.

Neutěšené počasí, které komplikovalo celý víkend, pokračovalo i v neděli, protože se ráno před závodem přihnaly další přeháňky. I když těsně před startem přestalo pršet, jel se téměř celý závod na mokré dráze.

Protože se Ralfu Schumacherovi i Jarnovi Trullimu nedařilo v sobotní kvalifikaci, museli v závodě začínat na šestnácté a sedmnácté pozici a pokusit se procpat dopředu. V úvodu závodu, kdy jim situaci komplikoval hustý provoz, se jim podařilo posunout dopředu. Kvůli tomu, že se oba jezdci pohybovali na chvostu pole, se tým rozhodl zariskovat a při zastávce v boxech oběma dotankoval až do cíle a nazul pneumatiky na suchou trať. Zastávka proběhla ještě v době, kdy byla trať mokrá, takže měli Jarno i Ralf problémy udržet se na trati a museli čekat, až se situace zlepší. Jak ale trať osychala, podařilo se Ralfovi dvakrát zajet nejrychlejší kolo závodu. Bohužel do cíle ale žádný z monopostů nedojel. Ralfa ve čtyřicátém devátém kole vyřadil problém s tlakem oleje, Jarno musel odstoupit o jedenáct kol dříve kvůli poruše hydrauliky. Tým teď čeká domácí závod – GP Japonska v Suzuce.

Ralf Schumacher

„Byl to pro nás velmi těžký víkend. Už po nepovedené kvalifikaci jsme věděli, že nás čeká hodně složitý závod a v jeho průběhu se předpoklad potvrdil. V závodě jsme byli celkem konkurenceschopní, bohužel jsem strávil příliš mnoho kol v hustém provozu. I kvůli tomu se tým rozhodl zariskovat a přezout na suché pneumatiky, i když pro ně ještě nebyla trať ideální. Bylo to těžké rozhodnutí, ale museli jsme zariskovat, protože jsme byli hodně pozadu. Naplnili jsme tak nádrž až do konce závodu, bohužel jsme ztratili spoustu času hned v prvních kolech po zastávce. Situace se postupně zlepšovala a deset kol poté jsem dokonce zajel dvakrát po sobě nejrychlejší kolo závodu. Naneštěstí mi ale z nějakého důvodu klesnul tlak oleje. Budeme se na to ještě muset podívat. Opravdu teď stačí, abychom všechno při závodním víkendu udělali správně a pak budeme zase konkurenceschopní.“

Jarno Trulli

„Byl to den, na který se budu snažit rychle zapomenout. Samozřejmě bylo vždycky evidentní, jak těžké to bude, když jsem musel startovat ze zadních pozici. Za mokra jsme ale celý víkend nebyli konkurenceschopní. Vyvážení během první fáze závodu nebylo špatné, ale v provozu na trati jsem ztrácel spoustu času. Zastávka v boxech zase přišlo o něco dříve, než by bylo pro suché pneumatiky ideální. Zkusili jsme ale zariskovat, protože jsme už neměli co ztratit. Naneštěstí se to nevyplatilo. Ze všeho nejtěžší bylo udržet auto na dráze a když se to podařilo, byli jsme stejně pomalejší než ostatní. Aby toho nebylo málo, objevil se problém s hydraulikou a nezbylo mi nic jiného než odstoupit. Pokaždé je to jinak, takže můžeme doufat, že další závod bude lepší a že se k nám zase vrátí štěstí.“

Tsutomu Tomita – šéf týmu

„Vzhledem k tomu, odkud jsme po smůle s počasím a červených vlajkách v kvalifikaci startovali, bylo hned jasné, že bude postup dopředu náročný. Proto jsme museli být agresivní a prostě „něco“ zkusit. V první části závodu jsme měli slušné tempo, ale bohužel nás blokoval Coulthard, který si evidentně zvolil jinou strategii. Od té chvíle byl postup daný: museli jsme zariskovat, protože bychom jinak skončili až daleko za body. Už na první část závodu jsme hodně natankovali, abychom mohli čekat, až trať vyschne. Ve chvíli, když už jezdci do boxů museli jet, byla bohužel trať pro suché pneumatiky stále nevhodná. I tak jsme je ale nazuli, protože to byla jediná možnost, jak se dostat ke slušnému výsledku. Přestože se nám to nevyplatilo, pořád si myslím, že to bylo dobré rozhodnutí. Oba jezdci podali slušné výkony, bohužel však museli odstoupit kvůli technickým problémům. Je mi líto fanoušků i našich pilotů, každopádně příští víkend v Suzuce uděláme maximum, aby byl výsledek mnohem lepší.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...