Nový Peugeot 207 převzal důstojně „štafetu“ ve světě i u nás velmi oblíbeného modelu Peugeot 206, který si u nás držel pozici nejprodávanějšího importovaného vozu v letech 2000 až 2004. Důkazem trvajícího zájmu o již osm let vyráběný model Peugeot 206 je skutečnost, že výroba modelu Peugeot 206 s příchodem nového modelu 207 nekončí, po jeho boku bude prodáván minimálně do roku 2008. Pro informaci uvádím, že od ledna do konce srpna se u nás prodalo 1 953 kusů modelu 206 (z toho 480 s naftovým motorem) a modelu 207 od jeho zahájení prodeje v květnu 2006 do konce srpna 259 kusů (z toho 71 s naftovým motorem).
Peugeot 207 má elegantní design s přátelským výrazem, který však zdůrazňuje jeho dynamiku zejména při pohledu na prolisy na kapotě ve tvaru písmene V, široký otvor sání motoru, velké přední světlomety a mohutný přední nárazník. Oproti svému předchůdci povyrostl ve všech rozměrech. Jeho celková délka je 403 cm, šířka 172 cm a výška 147 cm. Má rozvor 254 cm.
Benzinový motor testovaného modelu 1,4 se šestnácti ventily o výkonu 65 kW (90 k) při 5250 ot/min a dosahovaném nejvyšším točivým momentem 133 Nm při 3250 ot/min plně dostačoval ke sportovní jízdě a umožňoval mně dosahování vyšších cestovních průměrných rychlostí jistě i díky vhodně odstupňované pětistupňové manuální převodovce. Motor ochotně bez prodlevy zrychloval, což mně umožňovalo bezproblémové předjíždění na krátkých vzdálenostech. Kombinovanou spotřebu jsem vykázal během testu 6,1 l na 100 km, oproti udávané jsem tedy měl spotřebu nižší o 0,3 l na 100 km. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Výrobce udává maximální rychlost 180 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,7 sekund.
K velmi dobrým jízdním vlastnostem významně přispívá konstrukčně propracovaný podvozek s účinným elektrickým posilovačem řízení a jeho vybavením v základu ve všech stupních výbavy systémem ABS s elektronickým rozdělováním brzdných sil, podporou brzdění v kritických situacích a samočinnou aktivací výstražných světel. Příjemnou jízdu v interiéru vozu ovlivňuje účinné odhlučnění motoru i podvozku, pohodlná přední sedadla s dobrým bočním držením i výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní deska s umístěnými dobře čitelnými sdělovači podle všech ergonomických zásad.
Pocit bezpečí ve voze pak zajišťují čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy a od výbavy Trendy pak i hlavové. A jistě i vědomí, že výsledky organizace Euro NCAP v nárazových testech udělila Peugeotu 207 5 hvězdiček za ochranu posádky při čelním a bočním nárazu, 4 hvězdičky za ochranu dětské posádky a 3 hvězdičky za ochranu chodců.
Peugeot 207 je v nabídce ve třídveřovém i pětidveřovém provedení v pěti úrovních výbavy: Urban, Trendy, Premium, Sporty a GT. Verze Sporty a GT jsou charakteristické sportovním designem, jež je odlišuje od ostatních verzí modelu 207.
Cena testovaného pětidveřového Peugeota 207 s motorem 1,4 16 V je ve výbavě Trendy 357 900 Kč. Tato výbava mimo již shora citované a mimo jiné obsahuje palubní počítač, výškově a osově nastavitelný volant, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické zamykání dveří při jízdě, elektrické ovládání předních oken, elektrické ovládání vnějších zpětných vyhřívaných zrcátek, tónovaná skla, rádio s CD přehrávačem s ovládáním na volantu, řadu odkládacích prostor, jako např. schránka spolujezdce, odkládací přihrádka nad schránkou spolujezdce, přihrádky na drobné předměty a dva držáky na nápoje ve středové konzole.
Zavazadlový prostor modelu má objem 270 litrů. Díky širokému otvoru pátých dveří a nízkému prahu (68 cm) je zavazadlový prostor velmi pohodlně přístupný. Rezervní kolo je umístěno v prohlubni podlahy zavazadlového prostoru.
Pro informaci uvádím současnou nabídku motorů: 4 benzinové 1.4 8V (54 kW-75k), 1.4 16V (65 kW-90k), 1.6 16V (80 kW-110k), 1.6 16V (110 kW-150k) a 3 naftové motory 1.4 HDI (50 kW-70k), 1.6 HDI (66 kW-90k), 1.6 HDI (80 kW-110k).
Výběr barev karoserie je široký a zahrnuje tři standardní barvy, sedm metalických a čtyři metalické s perleťovým efektem.Na přání je možno objednat systém kontroly stability ESP s funkcí ASR proti prokluzu kol, přídavné osvětlení do zatáčky, indikátor tlaku v pneumatikách, variabilní omezovač a regulátor rychlosti, automatické stěrače, parkovací asistent pro zadní část vozu, integrovaný osvěžovač vzduchu, vysoce kvalitní audio systém JBL, navigační systém s barevnou obrazovkou, hands free sadu Bluetooth, dvouzónovou automatickou klimatizaci.a další prvky výbavy podle požadavku zájemce.
Ceny Peugeotu 207 jsou podle verze, zvoleného motoru a stupně výbavy od 299 900 do 585 900 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.