Interserie: Na Oscherslebenu úřadoval Büttner

AvD Interserie Sprint Challenge přicestovala ke čtvrtému závodnímu víkendu na další německý okruh Oschersleben.

pravidelně jezdících účastníků chyběl tentokráte snad jen Baltensperger s Dallarou F3, který však díky svému hmotnostnímu hendikepu mnoho neohrožuje nejlepší jezdce ze čtvrté divize, určené právě pro formule do 2000ccm3. Tentokráte nepřijel ani Švýcar Monbaron s Reynardem F3000 Judd a pole trochu ochudila ve čtvrté divizi neúčast polských matadorů s Reynardy a Estoniemi, které se však spíše hodí do jiného seriálu.

Peter Milavec i tentokráte zajel nejrychlejší kolo v závodě, průměrem 161,159 km/h. Ovšem s bodovým ziskem z tohoto závodu nemohl být vůbec spokojený. Jeho stroj Lola F3000 s motorem Ford Cosworth F1, totiž řekla v devátém kole první jízdy dost a tak pro něj závod skončil bez bodů. Obdobně dopadl Arnold Wagner, který opět usedl do prototypu Osella BMW 3,0 a vyměnil jí tak za svůj druhý stájový vůz Reynard F3000 Cosworth. Osella jezdila dlouhou dobu na třetím místě nikým neohrožována. Osudné se jí stalo až 12. kolo ze 14. Klasifikován tak byl Arnold Wagner až na osmém místě. Šance na vítězství se tak naskytla dalšímu Němci ve startovním poli – Henry Büttnerovi s vozem Reynard F3000 Cosworth z Lipska. Vítězství si nenechal od nikoho vzít a s náskokem 50 sekund bezpečně zvítězil. Další místa na stupních vítězů patřila jezdcům s formulemi Renault. Nejlépe se tedy opět ve čtvrté divizi dařilo Marku Schrammovi před krajanem Baierlem a dalším Němcem Alexandrem Wagnerem. Baierle však předvedl úctyhodný výkon, když díky nezdaru v kvalifikaci startoval až z posledního místa na roštu. Nováček Toksoz s další formulí Renault obsadil 7. místo a až devátý dojel Hans P. Voight na prototypu PRC Opel 2,0.

Druhý závod pro sebe opět získal Büttner na Reynardu F3000 Cosworth. Tentokráte již dorazil do cíle zatím vedoucí muž Interserie Peter Milavec z Rakouska se svou Lolou F3000 Ford Cosworth F1. I tentokrát zajel nejrychlejší kolo závodu, ale na vítězného Büttnera to nestačilo, kvůli boxovému zdržení při závadě na plynovém pedálu, při které ztratil celé jedno kolo. Třetí místo doslova vybojoval Marcel Baierle na formuli Renault, když opět startoval až z posledního místa na roštu. Čtvrtý dojel Schramm a pátý Alexander Wagner na další formuli Renault. Z našich tentokráte chyběl Glogar s Eufrou. Arnold Wagner s Osellou ve druhém závodě nestartoval a tak plný bodový příděl v prototypech nadělil H.P. Voightovi na PRC Opel 2,0. Při neúčasti Dána Sodeho si tak zajistil plný bodový zisk.

Interserie AvD Sprint Challenge je vlastně taková soukromá formulová a prototypová liga, ve které startují jezdci z Německa, Rakouska, Dánska, Polska, Švýcarska i od nás. AvD Interserie k nám ještě jednou letos zavítá při GTP víkendu v Mostě.

AvD Interserie Motorsport aréna Oschersleben:

1. jízda

  • 1. Henry Büttner ( D ) Reynard F3000 Cosworth
  • 2. Marek Schramm ( D ) formule Renault 2,0
  • 3. Marcel Baierle ( D ) formule Renault 2,0
  • 4. Alexander Wagner ( D ) formule Renault 2,0
  • 5. Manfred Kuhn ( D ) Reynard BMW 2,0
  • 6. Helmut Rokitta ( D ) formel Tattus Renault 2,0
  • 7. Murat Toksoz ( D ) formule Renault 2,0
  • 8. Arnold Wagner ( D ) Osella BMW 3,0
  • 9. Hans P. Voight ( D ) PRC Opel 2,0
  • 10. Sven Manthey ( D ) formule König

2. jízda

  • 1. Henry Büttner ( D ) Reynard F3000 Cosworth
  • 2. Peter Milavec ( A ) Lola T92/50 F3000 Ford Cosworth F1
  • 3. Marcel Baierle ( D ) formule Renault 2,0
  • 4. Marek Schramm ( D ) formule Renault 2,0
  • 5. Alexander Wagner ( D ) formule Renault 2,0
  • 6. Manfred Kuhn ( D ) Reynard BMW 2,0
  • 7. Murat Toksoz ( D ) formule Renault 2,0
  • 8. Jorg J. Schroeder ( D ) formule Renault 2,0
  • 9. Helmut Rokitta ( D ) formel Tattus Renault 2,0
  • 10. Hans P. Voight ( D ) PRC Opel 2,0

Autor: Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...