„Naposledy jsem seděl v autobuse ještě když jsem byl na škole“, přiznal Ralf Schumacher, který byl očividně uchvácen 24 tunovou vlakovou lodí značky NEOPLAN, proslulým výrobcem autobusů. Po zkušební jízdě nedaleko Kolína nad Rýnem, kde sídlí tým F1 Toyota, vyjádřil Ralf Schumacher obdiv nad jeho designem, exkluzivním příslušenstvím a skvělým „zátahem“ motoru MAN o objemu 12,8 litrů.
Slavnostní předání 13,9m dlouhého autobusu Starliner SHDL týmu Panasonic Toyota Racing vyústilo ve velkolepou oslavu pro klienty. Akce, organizovaná společností NEOPLAN Bus GmbH se zúčastnilo 33 zástupců značky z celého Německa. Televizní moderátor Kai Ebel provedl hosty zdárně celým programem. Němečtí příznivci závodů F1 jej znají především z televizních reportáží během přímých přenosů ze závodů F1 na německé televizní stanici.
Tým Panasonic Toyota Racing již několik let svěřuje transport svým závodních vozů do péče firmy MAN Nutzfahrzeuge Group. Nyní se do skupiny několika dalších přepravních transportérů MAN závodního týmu připojí i reprezentační autobus NEOPLAN Starliner. Vzájemnou spolupráci mezi výrobcem špičkových autobusů a závodním týmem detailně představili prezident Toyota Motosport John Howett a marketingový manažér Andy Fuchs. Ročně navštíví sídlo Toyoty Motosport v Kolíně nad Rýnem přes 5000 hostů našich partnerů, kteří se mohou touto cestou seznámit s vývojem a výrobou monopostu F1. Právě pro tyto účely je potřeba disponovat exkluzivním a vysoce komfortním dopravním prostředkem. NEOPLAN Starliner je absolutní prémiovou špičkou ve svém segmentu luxusních zájezdových autobusů. Vedle toho zkušenosti s MAN NEOPLAN, patřící společnosti NEOMAN Bus GmbH, dceřiné společnosti MAN Nutzfahrzeuge Group jsou dosud vynikající. V současnosti využívá tým pro svou logistiku a přepravu 19 přepravních kamionů značky MAN.
Ředitel společnosti NEOPLAN pan Joachim Reinmuth pohlíží na „Autobus roku 2006“ pro Toyotu nikoliv jen jako na „velkolepý dopravní prostředek“, ale také jako na vynikající marketingový nástroj. Samozřejmě NEOPLAN Starliner bude také využíván pro mnoho akcí jako 3-D reklama pro oba partnery.
Hosté celé akce byli uneseni prohlídkou různých oddělení společnosti Toyota Motosport, zejména naprosto sterilním prostředím, ve kterém se jednotlivé díly demontují po závodě z monopostu a po následném proměření se vracejí zpět na závodní vůz v oddělení kompletace. Toyota Motosport GmbH zaměstnává dnes 680 lidí, které spojuje vysoká motivace celého týmu včetně obou závodních jezdců Ralfa Schumachera a Jarna Trulliho.
Ralf Schumacher ohromil hosty společnosti NEOPLAN rychlými odpověďmi na mnoho otázek, týkajících se konstrukce monopostu a detailní strategie během závodu. Údiv mezi hosty vzbudila informace Ralfa Schumachera o přetížení 5G, které působí na jezdce při brzdění, akceleraci a průjezdu ostrými zatáčkami.
Po závěrečné diskuzi přišlo na řadu očekávané křtění autobusu Starliner jménem „Olympia“, po které předal Joachim Reinmuth symbolicky klíče od autobusu Johnu Howettovi.
NEOPLAN Starliner, který na svých bocích nese vyobrazené tváře Ralfa Schumachera a Jarna Trulliho včetně log sponzorů týmu, je smluvně provozován kolínskou firmou Weinzierl. Tato společnost s 55 zaměstnanci je dlouholetým zákazníkem společnosti NEOPLAN a dnes provozuje 20 linkových autobusů a 15 dálkových autobusů.
Technická data autobusu NEOPLAN Starliner:
- Délka: 13,99 m
- Šířka: 2,55 m
- Výška včetně jednotky klimatizace: 3,97 m
- Rozvor: 6,55 m
- Přední/zadní náprava rozchod: 2,92/3,05 m
- Výška centrální uličky: 2,05 m
- Motor: MAN D 2876 LOH, 353 kW/480 k
- Objem: 12 816 cm3 / Max. točivý moment: 2 300Nm
- Převodovka: 12ti stupňová MAN TipMatic
- Řízení : ZF Servocimtronic s posilovačem, Objem nádrže: 480l
- Nejvyšší povolená nosnost 24 900kg
- Sedadla: 36+5+1+1 (2 řady sedadel obrácených zády k sobě, pětisedadlová rohová klubová sedačka s jedním separátním sedadlem. Odkladní box mezi řadami sedadel s instalací Playstation.)
- Vnitřní info systém: DVD s plochou přední obrazovkou, dvě DVD před druhými dveřmi a na odkládacím boxu. Integrovaný DVB-T modul pro digitální TV příjem během stání autobusu.
NEOMAN Bus je součástí divize autobusů společnosti MAN Nutzfahrzeuge Group. Tato společnost se zabývá vývojem, výrobou a prodejem autobusů dvou značek, MAN a NEOPLAN. Ve fiskálním roce 2005 společnost NEOMAN s 8,000 zaměstnanci prodala více než 6,000 autobusů a podvozků, její obrat dosahuje 1.2 miliardy Euro.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií