Chrysler 300C Touring mě zaujal přes svou robustnost svými promyšlenými vkusnými prvky designu: vpředu mohutnou, vysokou a strmou maskou chladiče, boční pohled pak zdůrazňuje, že karoserie nevznikla prostým prodloužením ze sedanu, ale že dozadu zužující se boční linie působí jako celek velmi elegantně, což dodává vozu dynamický charakter a zmírňují původní dojem až nadměrné robustnosti. Dynamický charakter vozu potvrzují i 18 palcová kola z lehkých slitin. Rozměrné zadní výklopné víko pak zdůrazňuje, že Chrysler 300C Touring je vozem kombi s možností přepravy objemného nákladu.
Interiér vozu Chrysler 300C Touring mě zaujal komfortní výbavou, elegantním barevným sladěním a palubní deskou s uspořádáním sdělovačů i ovládačů podle všech ergonomických zásad. U sdělovačů jsem pak zejména ocenil jejich výbornou čitelnost ve dne i v noci.
Pohodlná sedadla a vnitřní rozměry prostorného interiéru umožňují nejen řízení vozu na dlouhé vzdálenosti, ale pohodlné cestování všem cestujícím bez nadměrné únavy. Zavazadlový prostor výborně přístupný rozměrným zadním výklopným víkem má objem 630 l. Sklopením dělených zadních sedadel se jeho objem zvětší až na 1602 l. Velmi praktická je vyjímatelná, oboustranná a dvouúrovňová podlaha zavazadlového prostoru.
Nový kompaktní a lehký celohliníkový šestiválcový turbodiesel 3.0 V6 CRD dosahuje výkon 160 kW (214 k) a točivý moment 510 Nm již při 1600 ot/min. a tuto hodnotu si udržuje až do 2800 ot/min. Nový motor CRD je postaven na základě nejnovějších technologií společnosti Mercedes-Benz. Disponuje vysokotlakovým vstřikováním Bosch (vstřikovací tlak přesahuje 1600 barů), variabilní geometrií rozváděcích lopatek turbodmychadla, čtyřmi ventily na válec, rozvodem 2x OHC a piezoelektrickými vstřikovači s reakční dobou pouhých 0,1 milisekund. Motor je v základu vybaven filtr pevných části DPF. Při testovacích jízdách jsem se přesvědčil, že tento moderní vznětový šestiválec nabízí mimořádnou výkonnost a zrychlení, vyvážený chod a nízkou spotřebou paliva.
Připomínám, že Chrysler 300C Touring má pohon zadních kol. Automatická vhodně odstupňovaná pětirychlostní převodovka řadí mimořádně plynuje. Vzhledem k úspěšně odhlučněnému motoru i podvozku jsem změnu převodového stupně zaregistroval většinou pouze na otáčkoměru.
Touring je vybaven systémem ABS s brzdovým asistentem, elektronickým stabilizačním systémem ESP, protiprokluzovým systémem ASR/TCS, automaticky nastavitelnými xenonovými světlomety, samočinně nastavitelnými zadními tlumiči a dalšími prvky výbavy, usnadňující bezpečné řízení vozu: dešťovým senzorem, třetím brzdovým světlem, tempomatem, multifunkčním volantem s ovládáním audia a informačního systému, zadním parkovacím detekčním systémem, duální klimatizací atd.
Uvedené vybavení testovaného vozu včetně moderního konstrukčního provedení podvozku mně umožňovalo pohodlné vedení vozu, bezpečné projíždění i prudkých zatáček vyššími rychlostmi a dosahování vysokých cestovních průměrů s pocitem jistoty a bezpečí a vysoké míry požitku z jízdy.
Výrobce udává maximální rychlost 227 km/h a kombinovanou spotřebu 8,1 l na 100 km. Během testu jsem dosáhl spotřeby 7,9 l/100 km, jezdil jsem však bez zavazadel a většinou pouze se spolujezdcem.
300C Touring je mimo jiné vybaven dvojicí vícestupňových čelních airbagů a bočními nafukovacími záclonami. Významná bezpečnostní ochrana pro cestující je unikátní bezpečnostní třízónová struktura přední části vozu, která nárazovou energii účinně přenáší mimo prostor pro cestující. Je třeba zdůraznit, že 300C Touring byl navržen tak, aby Vás nejen v případě nehody ochránil před jejími následky, ale především tak, aby nehodě předešel, což plně dokazuje vybavení systémy výbavy výše uvedenými.
Cena Chrysleru 300C Touring s šestiválcovým turbodieselem 3.0 V6 CRD s automatickou převodovkou a s uvedenou bohatou výbavou je včetně DPH 1 290 000 Kč. Snad souhlasíte se mnou, že cena je vzhledem k výkonovým a užitným hodnotám vozu výhodná.
Chrysler 300C Touring je dlouhý 502 cm, široký 188 cm a vysoký 148 cm. Rozvor je 305 cm. Provozní hmotnost 2030 kg. Nebrzděný přívěs je přípustný o hmotnosti 450 kg, brzděný o hmotnosti 2000 kg.
Pro vaši informaci uvádím, že Chrysler 300C Touring je možné zakoupit též s moderním vidlicovým osmiválcem 5,7 l HEMI Magnum V8 s řadou převratných změn. Tento motor nabízí větší výkon a točivý moment než jakýkoli motor v osobním voze Chrysler od legendárního 426 HEMI ze 60. a 70. let. Nový motor má výkon 250 kW (340 k) při 5000 ot/min a točivý moment 525 Nm při 4000 ot/min. Nový motor HEMI Magnum byl konstruován tak, aby podával vynikající výkon a přitom měl co nejmenší hlučnost, vibrace a emise ve výfukových plynech. Hospodárnost se také zlepšila, ale ne na úkor výkonnosti. Chrysler je první automobilkou v USA, která nabízí systém vypínání válců. Toto zařízení umožňuje vysoce výkonný osmiválec proměnit v případě potřeby v úsporný čtyřválec. Cena s uvedeným motorem a pohonem na všechna čtyři kola je 1 715 000 Kč.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií