Nyní se zapojila do projektu konsorcia BEST (BioEthanol for Sustainable Transport – Bioetanol pro trvale udržitelnou dopravu). Konsorcium bude v italské La Spezii testovat provoz etanolových městských autobusů. A právě tyto autobusy poskytla Scania.
BEST si klade za cíl podporovat široké využití etanolu coby paliva. “V této oblasti má Scania už patnáct let zkušeností, takže při spolupráci opravdu máme co nabídnout,” vysvětluje Bengt Rasmusen, ředitel divize autobusů ve Scania Italy. Etanol je podle něj vynikající obnovitelné palivo ideální pro těžká komerční vozidla používaná v městském provozu. Jednou ze základních myšlenek projektu BEST je příprava cesty k tomu, aby byl etanol všeobecně přijímán jako alternativní palivo pro komerční i osobní vozidla.
V souvislosti s podporou etanolových autobusů iniciativa BEST zahrnuje i budování etanolových čerpacích stanic a zkušební provozy po celém světě např. ve Švédsku, Holandsku, Irsku, Španělsku, Číně či Brazílii. Projekt, který iniciovali představitelé společnosti provozující veřejnou dopravu ve Stockholmu, je částečně financován Evropskou unií.
Veřejnou dopravu ve městě La Spezia na severozápadě Itálie provozuje společnost ATC, která má celkem 250 autobusů a přepraví asi 18 milionů lidí ročně. V září začne ATC používat tři autobusy Scania OmniLink na etanolový pohon.
Současná generace motorů s pohonem na etanol byla poprvé představena v roce 1996 a splňuje emisní normu Euro 4, která vstoupí v platnost od letošního října. Celkem Scania již dodala na šest stovek autobusů s těmito motory. V současné době vyvíjí třetí řadu etanolových motorů, které by měly být představeny koncem roku 2007.