Druhý závod britské série Group C – Racing se jel na německém Nürnburgringu.

Okruh přivítal 18 super rychlých strojů, které hravě zvládnou zajet i 300km/h.

Tyto stroje a jim podobné kdysi válcovaly evropské tratě v Interserii, která v dobách své největší slávy plnila ochozy nejednoho okruhu, zvláště pak tribuny okruhů v komunistickém bloku Evropy, kde se tyto rychlé stroje ale objevovaly jen sporadicky.

Druhý závod britské série Group C – Racing se jel na německém Nürnburgringu.
Druhý závod britské série Group C – Racing se jel na německém Nürnburgringu.
Druhý závod britské série Group C – Racing se jel na německém Nürnburgringu.

Nyní jezdí tyto krásné vozy v Anglii a občas zavítají i do ostatních evropských zemí, jako tentokráte do Německa. Na startu se objevují převážně angličtí piloti, ale ve startovním poli občas zahlédneme i Američany, nebo Němce.

Z německých krajanů se na Nürnburgringu svezlo duo Frers a Seibold, který jezdil před několika lety úspěšně i Sports Car Challenge, ve kterém také zvítězil. Zajímavé souboje pak nabízí konfrontace vozů Jaguar a Porsche 956-962, které jsme vídali i v Le Mans.

Tréninku na druhý závod Group C Racing vládl vítěz z Bransd Hatch David Mercer na Spice SE90 C Ford DFR a zajel magický čas 1:52,540s, když ovšem překonal čas Caspera Elgaarda z roku 2004. Druhý s více jak 2 vteřinovou ztrátou dojel Sumpter s Porsche 962 a pro třetí místo zajel Law na Jaguaru XJR12. Pěkný výkon podal i Seibold s NewMan Porsche 956, když na vítězného Pearmanna v GTP2 ztratil jen necelé 2 vteřiny. Do tréninku naopak vůbec neodstartoval Richard Eyre na Jaguaru XJR16 a nenapodobil tak třetí místo z Brands Hatch.

V prvním závodě přepustil první místo Law hned po startu Davidu Mercerovi. Za nimi se pak odehrával souboj mezi Sumpterem, Mullenem a Randallem, který již naladil svůj Nissan GTP na pořádný výkon. Janine Pane na Jaguaru XJR16 startovala sice až z konce pole po nevydařeném tréninku, ale dobrým výkonem se dokázala posunout během závodu až na sedmé místo. Chris Randall s Nissanem GTP nakonec nevydržel tempo a po šesti okruzích se odporoučel do depa.

se nakonec nejvíce radoval Justin Law na Jaguaru XJR12 a druhému Mercerovi nadělil 2,2s. Pro třetí místo si dojel Sumpter na Porsche 962. V GTP4 zvítězil nováček Smith na Ecosse Ford 285.

Třiceti stupňové vedro přivítalo borce i do druhého závodu Group C Racing. S průměrem vyšším než 159 km/h vyhrál druhý závod Mercer na Spice SE90C, jenž ukazoval dobré výsledky i loňské sezóně. Na druhý stupínek vystoupil Sumpter a třetího místa se konečně dočkal Chris Randall s Nissanem GTP. Až se čtvrtým místem se musel naopak spokojit vítěz první jízdy Justin Law na Jaguaru XJR12. Klasifikaci GTP2 stejně jako v první jízdě opanoval Henry Pearman s Porsche 956B a v GTP4 opět zajel nejlépe Smith na prototypu Ecosse Ford.

Němec Frers s Porsche 962 skončil osmý a 10. místo patřilo Seiboldovi s NewMan Porsche 956. Velmi zajímavý vůz předvedl Američan Loftis, byl to prototyp Mazda 757, který však zatím na body nedosáhl a skončil dvakrát čtrnáctý. Janine Payne tentokrát nezopakovala výkon z první jízdy a v jedenáctém okruhu ze šestnácti pro ni závod skončil.

Výsledky Goup C – GTP Racing Nürnburgring:

1. jízda

  • 1. Justin Law GTP1 – Jaguar XJR12
  • 2. David Mercer GTP1 – Spice SE90C Ford DFR
  • 3. Mark Sumpter GTP1 – Porsche 962 TS/03C
  • 4. Jim Mullen GTP1 – Spice Chevrolet GTP
  • 5. Klaus Frers GTP1 – Porsche 962
  • 6. Henry Pearman GTP2 – Porsche 956B

2. jízda

  • 1. David Mercer GTP1 – Spice SE90C Ford DFR
  • 2. Mark Sumpter GTP1 – Porsche 962 TS/03C
  • 3. Chris Randall GTP1 – Spice GTP
  • 4. Justin Law GTP1 – Jaguar XJR12
  • 5. Jim Mullen GTP1 – Spice Chevrolet GTP
  • 6. Henry Pearman GTP2 – Porsche 956B

Autor: Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - MG posiluje nabídku elektrického bestselleru: MG4 electric startuje na 589 900 kč

MG posiluje nabídku elektrického...

Společnost MG Motor Česká republika představuje mimořádnou akční nabídku na plně elektrický hatchback MG4 Electric, díky níž mohou zákazníci ušetřit až 190 000 Kč. Tento model se tak...