Projekt E.V.A., který letos představila společnost Volvo Cars, je svým záměrem, obsahem i poselstvím ojedinělý. Jeho mimořádný význam a způsob jeho prezentace byly nyní oceněny i na mezinárodním festivalu reklamy Cannes Lions. E.V.A. se stala letošním vítězem kategorie kreativní strategie a odvezla si prestižní ocenění Grand Prix.
Festival kreativní komunikace Cannes Lions je v reklamním oboru považován za nejvýznamnější mezinárodní soutěž srovnatelnou s Oscary ve světě filmu. K hodnocení v jednotlivých kategoriích usedají každoročně stovky porotců z desítek zemí.
Video zachycující případové studie automobilky Volvo pochází z tvůrčí dílny göteborské reklamní agentury Forsman & Bodenfors a je výsledkem spolupráce několika oddělení společnosti Volvo Cars v čele s bezpečnostním centrem. Smyslem kampaně E.V.A. bylo inspirovat výrobce automobilů k výrobě vozidel, která budou stejně bezpečná pro všechny. Porotu kategorie kreativní strategie zaujalo především realizací velmi silného příběhu.
„V rámci prvního ročníku této kategorie jsme nehledali jen brilantní kreativu, ale také jsme chtěli vyslat správný signál pro to, co v této kategorii považujeme za vynikající,“ vysvětlila volbu poroty její prezidentka Tracey Follows. Klíčovým trendem byl podle ní důraz na práci, která „měla kulturní dopad a snažila se přivést zpět empatii jako hlavní téma“.
Porota ocenila myšlenku strategie založené na spolupráci a partnerství a rovněž vytvoření vlastního otevřeného informačního zdroje, aby se ostatní výrobci automobilů mohli podílet na tvorbě bezpečnějšího světa. „Začíná to vizualizací nesledovaných dat vztahujících se k celosvětovému zohledňování žen a odráží to způsob, jakým hledíme na svět. To vše nám nabízí svěží pohled na bezpečnost, který posiluje značku Volvo.“
Smyslem projektu E.V.A. (Equal Vehicles for All) je chránit všechny bez rozdílu. Volvo sleduje následky nehod, které se skutečně dějí – v reálném provozu reálným lidem. Díky 40 letům zkušeností a rozsáhlé databázi skutečných nehod má Volvo jedinečné podklady pro neustálé vylepšování ochrany posádky.
Jedním z poznatků získaných pečlivým studiem 43 tisíců reálných nehod je i fakt, že ideální ochrany se dostávalo jen ideálním postavám, tedy těm, které se nejvíce přibližují proporcím standardní testovací figuríny. Lidé jsou však mnohem rozmanitější než figuríny pro nárazové testy.
V uvedeném výzkumu byly ženy v rámci analyzovaných nehod zastoupeny ve stejném poměru jako muži. Vzhledem ke stavbě a pevnosti těla je u nich ovšem vyšší pravděpodobnost poranění například krční páteře či hrudníku, a dokonce jim hrozí o 17 % vyšší riziko smrti. Proto inženýři Volva využívají ve svých testech i ženské figuríny.
Skupinou, u níž pak hrozí unikátní riziko, jsou těhotné ženy. Aby získali více informací o matkách a jejich nenarozených dětech, vyvinuli ve Volvu celosvětově první figurínu těhotné ženy pro nárazové testy. Jedná se o počítačový model, který mimo jiné umožňuje studovat, jak se těhotná cestující při nárazu pohybuje a jaký vliv má bezpečnostní pás na ženu i její plod.
E.V.A. hovoří o ochraně všech bez rozdílu. A tak se skutečně děje: Volvo v rámci této iniciativy uvolnilo výsledky svého výzkumu již v rozsahu více než sta různých dokumentů. Všem jsou tak k dispozici poznatky, díky nimž může být ve větším bezpečí posádka skutečně každého auta.
Výsledky výzkumu jsou zveřejněny zde.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas