Historie značky byla vždy spojena s velkými sportovními podniky a ověnčena řadou vítězství a titulů z prašných cest i závodních okruhů celého světa.
Po oznámení o ukončení účasti ve světovém šampionátu v rallye na konci sezóny 2005 informoval Peugeot o záměru pokračovat na poli profesionálního sportu a vydat se novátorským směrem: zvítězit v Le Mans s dieselovým motorem. Tato nová sportovní strategie se soustřeďuje na legendární závod 24 hodin v Le Mans a zahrnuje i dalších pět podniků na programu Le Mans Endurance Séries (Spa, Monza, Silverstone, Nürburgring a Istanbul).
Le Mans, jedinečná příležitost pro testování inovativních technologií, které mohou být následně uplatněny u sériově vyráběných vozů, je také událostí prvořadého mediálního významu. Poslední ročník shlédlo více než 200 000 návštěvníků a na 228 miliónů diváků u televizních obrazovek.
Po schválení programu a jeho proveditelnosti na počátku roku 2006 zahájil Peugeot Sport vývoj podvozku a motoru, na němž se podílí také vývojové středisko PSA Peugeot Citroën, jehož kompetence v oblasti dieselového pohonu jsou všeobecně uznávány.
První jízdní zkoušky se budou konat na konci tohoto roku a na startu se Peugeot se svým novým vozem objeví v roce 2007.
„Těším se na tento nový úkol a jsem přesvědčen, že spojí všechny naše pracovníky i obchodní síť. Přeji si, aby se tento ambiciózní, nicméně proveditelný projekt, stal další ukázkou naší schopnosti vyhrávat“, prohlásil Frédéric Saint-Geours, generální ředitel Automobiles Peugeot.
NĚKTERÉ Z VAVŘÍNŮ PEUGEOT
- 1895 Peugeot type 7 vyhrává Paris-Bordeaux-Paris
- 1913, 1916, 1919 Peugeot třikrát vítězí v závodě 500 mil v Indianopolisu
- 1963, 1966, 1967, 1968 Čtyři vítězství Peugeotu 404 v East African Safari
- 1975 Sedan 504 vyhrává Safari Rally, rallye v Maroku a Bandamě
- 1976 Sedan 504 vítězí v rallye v Maroku a Coupé 504 V6 v rallye Bandamě
- 1978 Vítězství Coupé 504 V6 v Safari Rally a v rallye v Côte d’Ivoire
- 1985 a 1986 Peugeot získává s vozem 205 Turbo 16 na světovém šampionátu v rallye 2 vítězné tituly konstruktérů a 2 tituly pilotů
- 1987,1988, 1989,1990 Peugeot vyhrává s vozy 205 Turbo16 a 405 Turbo16 čtyřikrát v řadě rallye Paris-Dakar
- 1992 Peugeot se speciálem 905 mistrem světa sportovních vozů. Vítězství v závodě 24 hodin v Le Mans
- 1993 historické trojité vítězství vozů 905 v 24 hodin v Le Mans
- 1994 Peugeot s vozem 405 mistrem Francie v Supertourisme
- 1996 a 1997 Peugeot získává s modelem 306 Maxi dvakrát za sebou titul v mistrovství Francie v rallye
- 1997 Peugeot a model 406 vítězí v šampionátu Německa v Supertourisme
- 2000, 2001, 2002 Peugeot získává se speciálem 206 WRC na mistrovství světa v rallye třikrát titul konstruktérů a dvakrát titul pilotů
- 2004 Peugeot s vozem Coupé 406 Silhouette šampiónem Francie v Supertourisme
HISTORIE DIESELOVÉHO MOTORU U PEUGEOTU
- 1959 Peugeot 403 je prvním sériově vyráběným vozem značky, který je vybaven dieselovým motorem
- 1965 Jednomístný dieselový speciál Coupé 404 překonává 40 světových rekordů na okruhu v Montlhéry
- 1967 Peugeot představuje na pařížském autosalonu break 204 s nejmenším dieselovým motorem na světě (1200 cm3)
- 1979 Pegueot 604 Turbo diesel: první vůz tohoto typu uvedený na evropském trhu
- 1996 Peugeot 406 je prvním vozem značky vybaveným motorem HDI se společnou zásobovací rampou Common Rail
- 2000 Světová premiéra: Peugeot 607 je prvním vozem s filtrem pevných částic FAP
- 2003 Peugeot představuje RC Cup, formuli na bázi koncepčního vozu RC carreau poháněnou motorem HDI FAP na diester
2005 ke konci června Peugeot prodal více než 900.000 vozů vybavených filtrem pevných částic FAP.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií