Tento systém pohonu byl vyvinut ve spolupráci mezi firmami Gates, Valeo a skupinou PSA. Umožňuje praktické a uživatelsky pohodlné využití managementu motoru systémem stop–start. Přitom je možné docílit výrazného zvýšení využití energie uvolňované při práci motoru. Tím dochází k výraznému snížení spotřeby paliva (v městkém cyklu až o 10 %) s následný snížením zatížení životního prostředí emisemi škodlivin. Tento systém je možné dále rozvíjet a využít u pohonů s alternativními zdroji energie (přídavný elektromotor apod.)
Princip spočívá v tom, že během spalování paliva (tedy při normální jízdě vozidlem), stejně jako při brzdění se přes generátor dobíjejí palivové články, které tuto nahromaděnou energii vracejí motoru při jeho dalším rozběhu. To se děje prostřednictvím vícedrážkového MV XF řemene Gates, kdy vzpomínaný generátor vlastně přebírá funkci spouštěče motoru a přes uvedený MV XF řemen při současných vysokých obvodových rychlostech pohne klikovou hřídelí motoru, a tím jej nastartuje. Vše kontroluje elektronika. Pro uživatele (řidiče vozidla) se to projevuje pouze tím, že při stání na křižovatce například na červenou se motor vlastně sám úplně vypne. Při zařazení prvního rychlostního stupně, nebo po uvolnění brzdového pedálu a stlačení spojky, se motor okamžitě nastartuje a řidič může pokračovat v jízdě.
Poslední vývoj ukazuje na využití tohoto systému nejen u spalovacích motorů, ale také u vozidel s alternativními zdroji pohonu, kde například elektromotor přebírá funkci pomocného pohonu vozidla, a přispívá tak k ekologicky čistší jízdě, zejména ve městech, kde vzhledem k hustotě provozu není potřeba využívat potenciál spalovacího motoru automobilu (například při pomalém posouvání se v městkých zácpách).
Výhody jsou pro automobil značné. V prvé řadě je to úspora paliva a snížení emisí škodlivin. Navíc je zde prakticky okamžitá výhoda snížení výrobních nákladů, jelikož v tomto uspořádání není potřeba montovat spouštěč motoru. Další výhodou je úspora prostoru pod kapotou a také snížení celkové hmotnosti.
Systém EMD je možné používat u elektroinstalací s napětím 12 V i 24 V. Systém EMD obsahuje – MV XF vícedrážkový řemen, napínací kladku, tlumicí kotouč na klice, vodicí kladku. Projektovaná prvotní životnost hovoří o cca 500 000 stop-startech, respektive až o periodě výměny po ujetí 200-220 tisíc kilometrů.