- Trojnásobné vítězství modelu Audi e-tron v Czech New Energies Rallye 2019
Špičkové elektromobily Audi e-tron prokázaly svůj náskok díky technice a ovládly letošní ročník soutěže pravidelnosti Czech New Energies Rallye 2019 v Českém Krumlově. V celkové klasifikaci poháru FIA e-Rally Regularity Cup zvítězila posádka Artur Prusak (POL)/Thierry Benchetrit (FRA) v barvách týmu Audi ČR – GO+ Cars GO+ Eauto. Další dvě místa na stupních vítězů obsadily s modelem Audi e-tron posádky italského týmu Audi Sport Team Autotest Motorsport, Guido Guerrini/Emanuele Calchetti a Walter Kofler/Franco Gaioni.
„Je skvělé, jak si vozy Audi e-tron a jejich posádky vedly v tak náročné soutěži, jakou je New Energies Rallye, a blahopřeji jim k zaslouženému úspěchu,“ říká Marcel Archleb, vedoucí divize Audi Porsche Česká republika. „Trojnásobné vítězství je zásluha sehraných posádek podpořených vyspělým elektromobilem. Audi e-tron potvrdilo, že jeho ovládání je stejně snadné, jako u klasického vozu a k tomu přidává vysoký dojezd s nulovými emisemi podpořený možností velmi rychlého dobíjení. Tím je atraktivní alternativou pro cestování i na delší vzdálenosti.“

Petr Skřivánek

Jaroslav Červ
České zastoupení značky Audi podpořilo v letošní soutěži Czech New Energies Rallye 2019 v jižních Čechách dvě posádky s vozy Audi e-tron. Posádka Artur Prusak a Thierry Benchetrit, která má na svém kontě již dvě celková vítězství v poháru FIA Alternative Energies Cup 2015 a 2016, absolvovala bezmála 620 kilometrů, rozdělených do tří etap, s pouhými 905 trestnými body, a zvítězila tak před dvěma vozy Audi e-tron v barvách italského týmu Audi Sport Team Autotest Motorsport.

Zdeněk Klíma

Zdeněk Klíma
„Chtěl bych poděkovat společnosti Audi Česká republika za možnost řídit Audi e-tron v New Energies Rallye Český Krumlov. Tato soutěž se počítá do světového šampionátu FIA E-rally určeného pro elektrické vozy a je laboratoří FIA pro budoucí vývoj motoristického sportu. Potřebovali jsme vůz s dobrou dynamikou, snadným ovládáním a dobrým dojezdem na baterie. Audi e-tron nám to vše nabídlo. Díky možnosti rychlého nabíjení jsme nikdy neměli obavu o dojezd. Sotva jsme si dali kávu, vůz byl připravený na další jízdu. Před soutěží jsem měl trochu obavu z toho, jak se tak velký vůz vyrovná s úzkými a zatáčkovitými venkovskými silnicemi. Úplně zbytečně! Jeho chování a schopnosti projíždět zatáčky byly fantastické, díky nastavení jízdních režimů se dalo snadno upravit nastavení pohonu a podvozku aktuálním podmínkám a potřebám. Audi e-tron také nabízí vysoký výkon, což nám jízdu usnadnilo. Byla to skvělá zkušenost,“ rekapituluje vítězný Artur Prusak a dodává: „S vozem jsem jezdil i za normálních podmínek a byla radost ho řídit. Komfort a ticho na palubě jsou neuvěřitelné, žádné vibrace. Také jsem ocenil high-tech vybavení. Zvláště se mi líbil prediktivní systém rekuperace, vzorně spolupracoval s adaptivním tempomatem a navigačními daty. Audi vyrobilo skvělý elektrický vůz.“
Již osmý ročník soutěže pravidelnosti Czech New Energies Rallye 2019, vypsané pro automobily s alternativními pohony, se uskutečnil ve dnech 16. až 18. května. Soutěž Czech New Energies Rallye 2019 je součástí mistrovství FIA e-Rally Regularity Cup, Česká Trophy v ECO Rally a Kreisel Electric Pokal. Letos se navíc poprvé měřila spotřeba elektrické energie v rámci poháru E-Rally Energy Consumption Cup.
Účastníci rallye pravidelnosti absolvují na trase soutěže zkoušky pravidelnosti, které spočívají v přesném dodržování stanovené průměrné rychlosti na měřených úsecích. Za každou desetinu sekundy odchylky získává posádka trestný bod. Konečné pořadí je určováno podle počtu obdržených trestných bodů, které jsou udělovány i za nedodržování dalších pravidel. Oficiální start soutěže byl v Táboře a rakouském městě Rainbach im Mühlkreis, odkud se posádky vydaly v rámci tzv. hvězdicové jízdy do Českých Budějovic a odtud pokračovaly po společné trase do Českého Krumlova, který byl startem obou zbývajících etap soutěže Czech New Energies Rallye.
Nové Audi e-tron vyrábí rozsáhle modernizovaný závod Audi v Bruselu, a to s neutrální bilancí emisí CO2. Díky mnoha technickým inovacím umožňuje první sériově vyráběné zcela elektricky poháněné Audi trvale udržitelnou mobilitu s nulovými emisemi i na velké vzdálenosti. Audi e-tron ujede na jedno nabití více než 400 kilometrů (WLTP) a díky vyspělému systému rychlého nabíjení s výkonem 150 kW je doplňování energie pro další etapu dálkové jízdy otázkou několika málo desítek minut. Vytříbená aerodynamika s virtuálními vnějšími zpětnými zrcátky snižuje spotřebu elektrické energie. K maximální provozní hospodárnosti přispívá také propracovaný systém rekuperace kinetické energie a předvídavý asistent pro hospodárnou jízdu.
Audi e-tron s vnějšími rozměry 4901 x 1935 x 1616 mm a objemem zavazadlového prostoru 660 litrů je elektricky poháněné SUV pro sport, rodinu a volný čas. Nabídka vnitřního prostoru a úroveň komfortu odpovídá typickému modelu značky Audi ve vyšší třídě. Zdrojem mimořádné dynamiky jsou dva elektromotory s nejvyšším celkovým výkonem 300 kW. Audi e-tron díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy – s nulovými emisemi a téměř nehlučně. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 200 km/h. Technologicky vyspělý elektromobil Audi e-tron je na českém trhu nabízen s rozsáhlou standardní výbavou obsahující mimo jiné navigaci, vzduchový podvozek, prodloužená záruka výrobce na 4 roky (s omezením na 120 000 km) a servisní balíček na 5 let, resp. 120 000 km, který pokrývá pravidelnou údržbu předepsanou výrobcem. Audi navíc poskytuje záruku také na sadu akumulátorů, a to po dobu 8 let, resp. do ujetí 160 000 km.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.