Dva týdny po vítězné Katalánské rallye se Kronos Citroën WRT týmu podařilo zopakovat podobný úspěch také v další asfaltové soutěži, v Korsické rallye (Rallye Francie). Celkově se na Korsice mezi šesticí nejlepších umístily tři vozy Citroën.
Nejlepší časy:
- 1. etapa – RZ 1: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ 2: Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 3 a 4: S. Loeb.
- 2. etapa – RZ 5: S. Loeb – RZ 6: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 7: S. Loeb – RZ 8: Dani Sordo (Citroën Xsara).
- 3. etapa – RZ 9: S. Loeb – RZ 10: D. Sordo – RZ 11 a 12: M. Grönholm.
Nejlepší časy v RZ celkem:
S. Loeb 6 – M. Grönholm 3 – D. Sordo 2 – M. Hirvonen 1.
Vedení v soutěži:
RZ 1 až 12: S. Loeb.
Celková klasifikace 50. ročníku Korsické rallye:
- 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 3:43:05,4 hod.
- 2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 29 s
- 3. D. Sordo/M. Martí (Citroën Xsara) + 1:48,7s
- 4. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1:59,2
- 5. A. Bengué/C. Escudero (Peugeot 307) + 2:47,7
- 6. X. Pons/C. Del Barrio (Citroën Xsara) + 3:10,2
- 7. M. Stohl/I. Minor (Peugeot 307) + 5:01,3
- 8. S. Sarrazin/S. Prévot (Subaru Impreza) + 5:21,9
- 9. G. Galli/G. Bernacchini (Peugeot 307) + 5:42,5
- 10. J. Kopecký/F. Schovánek (Škoda Fabia) + 6:11,4
Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů:
- 1. Kronos Total Citroën WRT 59 bodů
- 2. BP Ford WRT 56
- 3. Subaru WRT 38
- 4. OMV Peugeot Norway 21
- 5. Red Bull-Škoda 11
- 6. Stobart VK/M-Sport Ford RT 10.
Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí jezdců:
1. S. Loeb (F) 46, 2. M. Grönholm (FIN) 35, 3. D. Sordo (E) 20, 4. M. Stohl (A), 13, 5. P. Solberg (N) 10, 6. A. Bengué (F) 9, 7. M. Hirvonen (FIN) 7, 8. T. Gardemeister (FIN) 6, 9. D. Carlsson (S) 6, 10. S. Sarrazin (F) 6, 11. G. Galli (I) 5, 12. H. Solberg (N) 5, 13. X. Pons (E) 5, 14. Ch. Atkinson (AUS) 5, 15. J. Kopecký (CZ) 4, 16. Th. Radström (S) 4, 17. G. MacHale (IRL) 3, 18. F. Duval (B) 3, 19. K. Katajamäki (FIN) 3.
Sébastien Loeb s Danielem Elenou si na své zamilované, domácí soutěži připsali už 23. vítězství v kariéře. Sébastien Loeb v cíli uvedl: „V Katalánsku jsem neměl šťastnou ruku při volbě úvodního nastavení vozu, ale Marcuse postihly také problémy. Tentokrát jsme ale oba zajeli soutěž bez potíží. Xsara a pneumatiky BFGoodrich, to bylo spojení extrémně konkurenceschopné, tým fungoval bezvadně. Podařilo se nám tak vybojovat další velmi důležité vítězství. Na Korsice před tolika našimi fanoušky, navíc na podniku, který tolik miluji, při Francouzské rallye. V krátkém časovém sledu jsem si tak vypracoval více než desetibodový náskok v šampionátu pilotů. Pro mě to znamená, že mám trochu více prostoru před nadcházející šotolinovou rallye. To je samozřejmě výhoda. Ještě více jsem se přiblížil historickému rekordu Carlose Sainze, což pro mě přímo srdeční záležitost.“
Podobnou touhu vyhrávat má i Loebův spolujezdec Daniel Elena. Tomu schází už jen jediné vítězství k tomu, aby se stal nejlepším spolujezdcem historie. Může totiž překonat rekord, který má dosud v držení Luis Moya.Xavier Pons s Carlosem Del Barrio se i tentokrát drželi v popředí průběžné klasifikace. Ovšem méně často než jejich stájoví kolegové. Páteční problémy s brzdami a sobotní výpadek posádce nevrátily jistotu, kterou nechala v Katalánsku.
Po dvou odstoupeních je pro mě úspěch uvidět cíl,“ přiznal Xevi Pons. „Potenciál Xsary na asfaltu ji předurčuje k získávání bodů do šampionátu značek. Věděl jsem pak už, že asi nebudu schopen předjet Alexe (Bengué), soustředil jsem se tedy na to, abych získal alespoň pět bodů, které konečně týmu přivezu.“V Katalánsku Dani Sordo vybojoval první stupně vítězů ve své kariéře po třech startech za volantem vozu WRC. Navíc se mu v domácím prostředí podařilo rovněž poprvé zajet nejrychlejší čas. Na Korsice se mladému Španělovi povedlo repete a výsledek z Katalánské rallye potvrdil. Přes potíže s elektronikou, které ho v pátek ráno přibrzdily, se další výzvy úřadující mistr světa JWRC chopil výtečně. Třetí místo a tedy další stupně vítězů, spolu s dalšími dvěma dílčími úspěchy, to je skvělá bilance. „Ztráta z úvodu soutěže nám dala určitou výhodu. Od začátku jsme totiž museli jet hodně tvrdě,“ uvedl Dani Sordo. „Užívali jsme si podnik a fantastický souboj s Alexem (Bengué) a také s Mikkem (Hirvonen) od startu až do cíle. Teď abychom se opět vrátili do šotolinové školy. Do Argentiny pojedeme hlavně s cílem získávat zkušenosti.“
Stájoví šéfové Kronosu Marc Van Dalen a Jean-Pierre Mondron přiznávají, že také Korsika je pokračováním jejich nádherného snu. „Vyhrát tři soutěže za sebou je fantastické. Mít tři vozy v šestici nejlepších pro nás znamená také mnoho, je to důkazem kvality naší týmové práce. Séb je králem asfaltu, Dani jen potvrdil, co už všichni víme, a Xevi získal důležité body do šampionátu pilotů. Díky tomu jsme pořád na čele. Pro nás to byl opravdu skvělý víkend!“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií