Fiat Grande Punto v Ralley

Oficiálními jezdci jsou Andreucci, Basso a Navarra.

V roce 2005 patřila Fiatu dominantní pozice v kategorii Super 1600 na Mistrovství Itálie v ralley.

Nyní je připraven pustit se do nové závodní sezony s ještě větším nasazením. Fiat s novým Grande Punto se oficiálně zúčastní Mistrovství Itálie (10 závodů) a Mistrovství Evropy v ralley (9 závodů). Vůz se poprvé objevil 17. března v Ralley del Ciocco, prvním podniku italského mistrovství.

Fiat Grande Punto v Ralley

Oficiální barvy Fiatu nesou tři vozy a tři týmy. Soutěží Evropské ralley se také zúčastní Giandomenico Basso se svým navigátorem Mitiou Dottou. Tento tým z Benátska získal na kontinentálních závodech v roce 2005 s vozem Punto Abarth Super 1600 celkově druhé místo. Andreucci představuje další úspěšný příběh Fiatu, neboť tento rychlý Toskánec řídí vozy Fiat již od roku 2002. Andreucci, závodící s Puntem Super 1600, se stal celkovým vítězem italské soutěže v roce 2003 a získal tituly v kategorii Super 1600 v letech 2002, 2003, 2004 a 2005. Navarra, rodilý Říman, byl Mistrem Evropy v roce 1998 a Mistrem Itálie v roce 2004. Nyní opět závodí v barvách Fiatu poté, co zahájil svou kariéru v propagačních pohárových soutěžích Fiatu a zaznamenal comeback v roce 2001, kdy získal titul v soutěži Punto Kit Car.

Fiat Grande Punto v Ralley

Tito tři rychlí, odhodlaní jezdci se zúčastní dvou z nejobtížnějších a nejlépe obsazených závodů světa. Poté, co Grande Punto bylo poprvé představeno veřejnosti na MoNi v Pesaru a na Motor Show v Bologni, je nyní připravené pustit se do samotného závodění. Projektové práce na Grande Punto začaly v lednu 2005 a vůz byl postaven tak, aby vyhovoval zcela novým mezinárodním předpisům FIA pro kategorii Super 2000. Ta zahrnuje vozy s pohonem na všechna kola a s nepřeplňovanými motory o objemu 2 000 cm3. Grande Punto, které vychází ze standardního sériového modelu, dosahuje maximálního výkonu 270 bhp při 8 250 otáčkách za minutu. Má šestistupňovou převodovou skříň se sekvenčním ovládáním, jež spolupracuje s pohonným systémem na všechna kola s předním, centrálním a zadním mechanickým diferenciálem. Podle pravidel musí být komponenty převodů a pouzder a vnitřní části převodovky od jednoho výrobce. Každý vůz vybavený podle technických specifikací pro Super 2000 musí mít vybrané části od francouzského dodavatele Sadev. Grande Punto vyhlíží jako vůz, který bude vítězit na asfaltových a také na nezpevněných površích. Jeho technické parametry jsou vynikající ze třech hlavních hledisek: výkonnosti, inovace a atraktivnosti. Výkonnost auta vychází z faktorů, jakými je motor schopný dodávat vysoký výkon a pracující ve vysokých otáčkách, podvozek navržený tak, aby měl dostatečnou konstrukční tuhost, a brzdný systém schopný obstát v náročných provozních podmínkách ralley. Vůz je inovativní z hlediska použitých materiálů a sofistikovaných konstrukčních systémů. Vše výše zmíněné plus úžasný zvuk motoru a omezené použití elektroniky (obzvláště u převodů) jsou složky, které činí z Grande Punto atraktivní vůz pro všechny terény.

MISTROVSTVÍ ITÁLIE V RALLEY

19. března Rally del Ciocco
2. dubna Adriatic Rally (Jaderská ralley)
23. dubna Mille Miglia Rally
7. května Targa Florio Rally
4. června San Marino Rally
18. června Salento Rally
16. července S Martino di Castrozza Rally
27. srpna Eastern Alps Rally (Rally východní Alp)
17. září San Remo Rally
15. října Costa Smeralda Rally
29. října San Crispino Rally

MISTROVSTVÍ EVROPY V RALLEY

23. dubna Mille Miglia Rally (I)
14. května Fiat Rally (TR)
28. května Platinum Rally Polsko (PL)
25. června Ypres Westhoek Rally (B)
9. července Bulharsko (BG)
5. srpna Rally Vinho da Madeira (P)
27. srpna Barum Ralley Zlín (CZ)
17. září Rally Eko Elpa (GR)
22. října Rallye d’Antibes (F)

JEZDCI

Paolo Andreucci (Mistrovství Itálie v ralley), Narozen 21. dubna 1965 v Castelnuovo Garfagnaně (LU)

1987 Debut
1988 Fiat Uno Turbo Trophy 2.
1989 Portugalská rally 2.ve skupině N
1990 Italská Tradizione Terra Trophy 2.
1993 Mistrovství Itálie v rally 2.s pohonem dvou kol
1994 Mistrovství Itálie aut 1.s pohonem dvou kol
1995 Mistrovství Itálie aut 3.s pohonem dvou kol
1996 Mistrovství Itálie aut 1.s pohonem dvou kol
1997 Mistrovství Itálie kit car 1.s pohonem dvou kol
1998 Mistrovství Itálie kit car 1.s pohonem dvou kol
1999 Mistrovství Itálie v rally 3.
2000 Mistrovství Itálie v rally 2.
2001 Mistrovství Itálie v rally 1.
2002 Italian Super 1600 Trophy 1.ve Fiat Punto Abarth
2003 Mistrovství Itálie v rally 1. ve Fiat Punto Abarth
2004 Mistrovství Itálie v rally 3.ve Fiat Punto Abarth, 1.v Super 1600
2005 Mistrovství Itálie v rally 1. v Super 1600, 5.ve Fiat Punto Abarth

Giandomenico Basso (Mistrovství Evropy v ralley FIA), Narozen 15. září 1973 v Montebelluně (TV)

1993 Debut
1995 Fiat Cinquecento Trophy 5.
1996 Fiat Cinquecento Trophy 5.
1997 Fiat Cinquecento Trophy 1.
1998 Fiat Cinquecento Kit Car Trophy 1.
1999 Fiat Punto Trophy 2.
2000 Mistrovství světa Super 1600 5.ve Fiat Punto
2001 Fiat Punto Trophy 2.
2002 World Junior Rally Championship 5.ve Fiat Punto
2003 Mistrovství Itálie v ralley 2.ve Fiat Punto
Fiat Abarth Trophy 1.
2004 Mistrovství Itálie v ralley 4.ve Fiat Punto Abarth
2005 Mistrovství Evropy v ralley 2.ve Fiat Punto Abarth

Andrea Navarra (Mistrovství Itálie v ralley), Narozen 25. února 1971 v Ceseně

1989 Debut
1992 Fiat Uno Turbo Trophy 3.
1993 Italská Earth Rally Trophy 2.
1998 Mistrovství Evropy v rally 1.
Mistrovství Itálie v rally 3.
1999 Mistrovství Itálie v rally 6.
2000 Fiat Punto Kit Trophy 2.
2001 Fiat Punto Kit Trophy 1.
Italská Earth Rally Trophy 4.
2002 Italská Earth Rally Challenge 1.
2003 Italská Earth Rally Challenge 1.
2004 Mistrovství Itálie v rally 1.
2005 Mistrovství Itálie v rally 2.

TECHNICKÉ ÚDAJE

FIAT GRANDE PUNTO

  • Motor 4 válce v řadě, 1997 cm3, napříč
  • Výkon motoru: cca. 270 bhp při 8 250 otáčkách za minutu s restriktorem o průměru 64;
  • Maximální kroutící moment: 22,5 kgm při 6 500 otáčkách za minutu;
  • Převodovka Sekvenční šestistupňová převodovka s čelním ozubením a s přerušováním zapalování během přeřazování;
  • Mechanický přední, centrální a zadní diferenciál se šikmými plochami a spojkami modifikujícími dobu uzavření diferenciálu;
  • Zadní samosvorný diferenciál od jednoho dodavatele s lamelovou spojkou pro omezení kroutícího momentu;
  • Speciální poloosy, tripoidní klouby na straně vozu a stejnoběžné klouby na straně kola;
  • Speciální dvoudílný ocelový hnací hřídel se středovým uložením na podvozku;
  • Zavěšení kol
  • Typ MacPherson vpředu;
  • Typ MacPherson vzadu;
  • Speciální přední nosník;
  • Speciální zadní nosník;
  • Nastavitelné tlumiče;
  • Brzdy
  • Přední třmen kotoučové brzdy se 4 jednodílnými písty;
  • Přední brzdový kotouč o průměru 355 mm pro asfalt a o průměru 300 mm pro nezpevněný povrch;
  • Zadní třmen kotoučové brzdy se 4 písty;
  • Zadní brzdový kotouč o průměru 300 mm;
  • Přední a zadní blatníky rozšířeny do maximální šířky 1800 mm;
  • Namontován zadní spojler (o rozměrech omezených technickými předpisy), jenž má zvýšit stabilitu vozu při rostoucím aerodynamickém zatížení;
  • Kola: Ráfek Toora pro asfalt: 8’’ x 18’’; Ráfek Toora pro nezpevněný povrch: 6.5” x 15 “;
  • Pneumatiky Michelin pro asfalt: 20/65-18; Pneumatiky Michelin pro nezpevněný povrch: 19/65-15; Pneumatiky Michelin pro sníh: 10/65-16

FIAT ABARTH TROPHY 2006

Fiat by mohl jen stěží opominout potřebu svých sportovně založených zákazníků ohledně významné soutěžní oblasti, jež v této specializaci funguje jako líheň budoucích šampionů. Pro sezónu 2006 proto zařadili dva propagační značkové poháry. Jedná se o dvě mistrovství, které jsme zorganizovali pro letošní rok, a to: Fiat Abarth International Trophy a Fiat Abarth National Trophy. Obou závodů se mohou zúčastnit týmy jezdících na Fiatu Punto Super 1600, Fiatu Punto HGT 1,8 a Fiatu Stilo 1,8 16v ve verzích skupiny a skupiny N.

Kalendář Fiat Abarth International Trophy zahrnuje šest podniků, přičemž všechny jsou součástí Mistrovství Itálie v ralley: Mille Miglia Rally (23. dubna), Targa Florio (7. května), Salento (18. června), San Martino di Castrozza (16. července), Východní Alpy (27. srpna) a San Remo (17. září). U prvních čtyřech závodů se pojede pouze první úsek, zatímco u posledních dvou se pojede celý závod.

Kvůli snížení nákladů spojených s účastí a také vedeni snahou nabídnout selektivní, vzdělávací závody, byla soutěž Fiat Abarth National Trophy rozdělena do čtyřech geografických oblastí, z nichž každá zahrnuje tři podniky a samostatné hodnocení.

Hodnocení Fiat Abarth Trophy bude prováděno samostatně pro každý závod a body budou udělovány závodníkům, kteří se umístí na prvních osmi místech. Ceny za jednotlivé závody a celkové ceny jsou velice hodnotné. Celková peněžní odměna pro každou ralley v International Trophy činí 26 500 EUR, přičemž celkový vítěz dostane šanci si zazávodit ve Fiatu Grande Punto Super 2000 na Mistrovství Itálie v ralley v roce 2007. Druhý v pořadí dostane vůz Fiat Punto Super 1600. Celková peněžní odměna za každou oblast v National Trophy činí 22 500 EUR.

KALENDÁŘ SOUTĚŽÍ FIAT ABARTH INTERNATIONAL TROPHY

23. dubna Mille Miglia Rally (první etapa)
7. května Targa Florio Rally (první etapa)
18. června Salento Rally (první etapa)
16. července S Martino di Castrozza Rally (první a druhá etapa)
27. srpna Rally Východní Alpy (první etapa)
17. září San Remo Rally (první a druhá etapa)

KALENDÁŘ SOUTĚŽÍ FIAT ABARTH NATIONAL TROPHY

ZÓNA 1

9. dubna okruh Belluno Dolomite
16. července S Martino di Castrozza Rally (první úsek)
29. října Valle Varaita Rally

ZÓNA 2

22. dubna Citta di Pistoia Rally
16. července okruh Val d’Aveto
29. října Maremma Trophy

ZÓNA 4

7.května
7. května okruhy Citta di Subiaco
18. června Salento Rally (první etapa)
24. září Molise Rally

VOZY VE FIAT ABARTH TROPHY 2006

  • Fiat Punto Super 1600 – Motor se 4 válci v řadě, 1597 cm3, maximální výkon 220 bhp při 8 250 otáčkách/min, pohon na přední kola, sekvenční šestistupňová převodovka s čelním řazením, segmentový samosvorný diferenciál, zavěšení předních kol – typ MacPherson, zavěšení zadních kol – ramena s torzním členem
  • Fiat Punto HGT 1,8 skupina A – Motor se 4 válci v řadě, 1747 cm3, maximální výkon 200 bhp při 9 000 otáčkách/min, pohon na přední kola, sekvenční převodovka s čelním řazením, segmentový samosvorný diferenciál, zavěšení předních kol – typ MacPherson, zavěšení zadních kol – ramena s torzním členem
  • Fiat Punto HGT 1,8 skupina N – Motor se 4 válci v řadě, 1747 cm3, maximální výkon 150 bhp při 8 000 otáčkách/min, pohon na přední kola, sekvenční pětistupňová převodovka s čelním řazením, segmentový samosvorný diferenciál, zavěšení předních kol – typ MacPherson, zavěšení zadních kol – ramena s torzním členem
  • Fiat Stilo 1,8 16v skupina A – Motor se 4 válci v řadě, 1747 cm3, maximální výkon 180 bhp při 7 500 otáčkách/min, pohon na přední kola, sekvenční pětistupňová převodovka s čelním řazením, segmentový samosvorný diferenciál, zavěšení předních kol – typ MacPherson se stabilizátorem, zavěšení zadních kol – ramena s torzním členem
  • Fiat Stilo 1,8 16v skupina N – Motor se 4 válci v řadě, 1747 cm3, maximální výkon 150 bhp při 7 500 otáčkách/min, pohon na přední kola, sekvenční pětistupňová převodovka s čelním řazením, segmentový samosvorný diferenciál, zavěšení předních kol – typ MacPherson se stabilizátorem, zavěšení zadních kol – ramena s torzním členem

FIAT PANDA RALLEY CUP 2006

Po pronikavém úspěchu první série se Fiat Panda Ralley Cup 2006 stává vysoce přitažlivou formulí oblíbenou zejména u mladých jezdců. V roce 2005 se na prvních třech místech celkového hodnocení umístili jezdci mladší 25-ti let, kteří bojovali o titul až do samého konce. Po deseti závodech se vítězem prvního Fiat Panda Ralley Cup stal Gianni Barbati z kraje Emilia Romagna s pěti vítězstvími, následovaný Diegem Fornaciarim z Toskánska (3 vítězství) a Ivanem Pairem z Piedmontu (1 první místo).

Fiat Panda Ralley Cup 2006 pořádaný společností Fiat Auto a organizovaný týmem Supergara se skládá z 10 závodů. První z nich – Alba Rally – se konal 1. dubna. Novou velkou atrakcí je, že poslední závod se uskuteční v zahraničí. K autům, která se mohou zúčastnit mistrovství, patří verze Kit skupiny A Fiatu Panda 1,2. Tým Supergara, jenž vozy připravuje, je přiděluje jezdcům formou losování před technickými zkušebními jízdami. Toto řešení bylo testováno minulou sezonu a zajistilo, že podmínky každého soutěžního týmu byly absolutně identické. Heslo „nechť zvítězí ten nejlepší“ mohlo být vymyšleno právě pro Fiat Panda Rally Cup.

Když je tento svižný vůz připraven pro technické podmínky Kit skupiny A, může dosáhnout ohromného výkonu 130 bhp. Ten lze pak naplno využít šestistupňovou převodovkou s čelním řazením, s širokým rozchodem, speciálním seřízením a čtyřmi kotoučovými brzdami. Výkonnost vozu mohla být zvýšena, jenže se přihlédlo k bezpečnostnímu faktoru; vůz se může spolehnout na účinnost robustní karosérie zpevněné ochrannou klecí.

KALENDÁŘ POHÁRU FIAT PANDA RALLY

1. dubna
7.května Targa Florio Rally (první etapa)
11.června okruh Colline del Sannio
8. října Proserpina Rally

TECHNICKÉ ÚDAJE

FIAT PANDA RALLEY CUP

  • Motor 4 válce, 8 ventilů, vrtání x zdvih: 70,8 x 78,86, objem 1242 cm3
  • Vstřikování paliva se speciální řídící jednotkou motoru
  • Výkon: 130 bhp při 7 800 otáčkách za minutu
  • Převodovka 6 těsně odstupňovaných převodů s čelním řazením
  • Segmentový samosvorný diferenciál
  • Vyztužené dělené nápravy
  • Zavěšení:
  • Teleskopické vzpěry, výškově nastavitelné tlumiče vpředu
  • Ramena s torzním členem
  • Velká ochranná výztuž vpředu, doplňková ochranná výztuž vzadu
  • Rozchod rozšířen o 60 mm
  • Brzdy
  • Větrané kotoučové o průměru 284 mm v předu
  • Kotoučové brzdy o průměru 240 mm vzadu
  • Kola Toora, lehlá slitina, 6” x 15”, pneumatiky Michelin
  • Karosérie vyztužena vnitřní klecí
  • Přední a zadní spoilery
  • Doplňkové boční lišty

Jako stimul pro mladé lidi začínající se závodní kariérou v Panda Ralley Cup byly vyčleněny peněžní odměny ve výši 365 500 EUR a k tomu Fiat Panda Abarth Kit Car pro celkového vítěze, dva vozy Fiat Panda 4×4 Multijet pro celkově druhého závodníka a pro prvního závodníka mladšího 25 let, dva vozy Fiat Panda Multijet pro celkově třetího závodníka a pro druhého závodníka mladšího 25 let. Celkové hodnocení a hodnocení závodníků mladších 25 let je ještě doplněno o speciální hodnocení závodnic a týmů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Karel Kašák rozvážel jídlo potřebným s dodávkou zapůjčenou z AAA AUTO

Karel Kašák rozvážel jídlo...

Známý moderátor Karel Kašák se rozhodl pomoci, usedl za volant dodávky a pod patronátem Potravinové banky Praha a Středočeský kraj rozvážel jídlo potřebným. Sám moderátor neměl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dodávka zapůjčená AAA AUTO rozváží jídlo potřebným a pomáhá v boji s plýtváním

Dodávka zapůjčená AAA AUTO rozváží...

Od dnešního dne vozí po Praze a Středočeském kraji nevyužité potraviny určené pro pomoc potřebným i Fiat Ducato, který České potravinové bance Praha a Středočeský kraj zapůjčila síť...