V roce 2005 patřila Fiatu dominantní pozice v kategorii Super 1600 na Mistrovství Itálie v ralley.
Nyní je připraven pustit se do nové závodní sezony s ještě větším nasazením. Fiat s novým Grande Punto se oficiálně zúčastní Mistrovství Itálie (10 závodů) a Mistrovství Evropy v ralley (9 závodů). Vůz se poprvé objevil 17. března v Ralley del Ciocco, prvním podniku italského mistrovství.
Oficiální barvy Fiatu nesou tři vozy a tři týmy. Soutěží Evropské ralley se také zúčastní Giandomenico Basso se svým navigátorem Mitiou Dottou. Tento tým z Benátska získal na kontinentálních závodech v roce 2005 s vozem Punto Abarth Super 1600 celkově druhé místo. Andreucci představuje další úspěšný příběh Fiatu, neboť tento rychlý Toskánec řídí vozy Fiat již od roku 2002. Andreucci, závodící s Puntem Super 1600, se stal celkovým vítězem italské soutěže v roce 2003 a získal tituly v kategorii Super 1600 v letech 2002, 2003, 2004 a 2005. Navarra, rodilý Říman, byl Mistrem Evropy v roce 1998 a Mistrem Itálie v roce 2004. Nyní opět závodí v barvách Fiatu poté, co zahájil svou kariéru v propagačních pohárových soutěžích Fiatu a zaznamenal comeback v roce 2001, kdy získal titul v soutěži Punto Kit Car.
Tito tři rychlí, odhodlaní jezdci se zúčastní dvou z nejobtížnějších a nejlépe obsazených závodů světa. Poté, co Grande Punto bylo poprvé představeno veřejnosti na MoNi v Pesaru a na Motor Show v Bologni, je nyní připravené pustit se do samotného závodění. Projektové práce na Grande Punto začaly v lednu 2005 a vůz byl postaven tak, aby vyhovoval zcela novým mezinárodním předpisům FIA pro kategorii Super 2000. Ta zahrnuje vozy s pohonem na všechna kola a s nepřeplňovanými motory o objemu 2 000 cm3. Grande Punto, které vychází ze standardního sériového modelu, dosahuje maximálního výkonu 270 bhp při 8 250 otáčkách za minutu. Má šestistupňovou převodovou skříň se sekvenčním ovládáním, jež spolupracuje s pohonným systémem na všechna kola s předním, centrálním a zadním mechanickým diferenciálem. Podle pravidel musí být komponenty převodů a pouzder a vnitřní části převodovky od jednoho výrobce. Každý vůz vybavený podle technických specifikací pro Super 2000 musí mít vybrané části od francouzského dodavatele Sadev. Grande Punto vyhlíží jako vůz, který bude vítězit na asfaltových a také na nezpevněných površích. Jeho technické parametry jsou vynikající ze třech hlavních hledisek: výkonnosti, inovace a atraktivnosti. Výkonnost auta vychází z faktorů, jakými je motor schopný dodávat vysoký výkon a pracující ve vysokých otáčkách, podvozek navržený tak, aby měl dostatečnou konstrukční tuhost, a brzdný systém schopný obstát v náročných provozních podmínkách ralley. Vůz je inovativní z hlediska použitých materiálů a sofistikovaných konstrukčních systémů. Vše výše zmíněné plus úžasný zvuk motoru a omezené použití elektroniky (obzvláště u převodů) jsou složky, které činí z Grande Punto atraktivní vůz pro všechny terény.
MISTROVSTVÍ ITÁLIE V RALLEY
19. března | Rally del Ciocco |
2. dubna | Adriatic Rally (Jaderská ralley) |
23. dubna | Mille Miglia Rally |
7. května | Targa Florio Rally |
4. června | San Marino Rally |
18. června | Salento Rally |
16. července | S Martino di Castrozza Rally |
27. srpna | Eastern Alps Rally (Rally východní Alp) |
17. září | San Remo Rally |
15. října | Costa Smeralda Rally |
29. října | San Crispino Rally |
MISTROVSTVÍ EVROPY V RALLEY
23. dubna | Mille Miglia Rally (I) |
14. května | Fiat Rally (TR) |
28. května | Platinum Rally Polsko (PL) |
25. června | Ypres Westhoek Rally (B) |
9. července | Bulharsko (BG) |
5. srpna | Rally Vinho da Madeira (P) |
27. srpna | Barum Ralley Zlín (CZ) |
17. září | Rally Eko Elpa (GR) |
22. října | Rallye d’Antibes (F) |
JEZDCI
Paolo Andreucci (Mistrovství Itálie v ralley), Narozen 21. dubna 1965 v Castelnuovo Garfagnaně (LU)
1987 | Debut | |
1988 | Fiat Uno Turbo Trophy | 2. |
1989 | Portugalská rally | 2.ve skupině N |
1990 | Italská Tradizione Terra Trophy | 2. |
1993 | Mistrovství Itálie v rally | 2.s pohonem dvou kol |
1994 | Mistrovství Itálie aut | 1.s pohonem dvou kol |
1995 | Mistrovství Itálie aut | 3.s pohonem dvou kol |
1996 | Mistrovství Itálie aut | 1.s pohonem dvou kol |
1997 | Mistrovství Itálie kit car | 1.s pohonem dvou kol |
1998 | Mistrovství Itálie kit car | 1.s pohonem dvou kol |
1999 | Mistrovství Itálie v rally | 3. |
2000 | Mistrovství Itálie v rally | 2. |
2001 | Mistrovství Itálie v rally | 1. |
2002 | Italian Super 1600 Trophy | 1.ve Fiat Punto Abarth |
2003 | Mistrovství Itálie v rally | 1. ve Fiat Punto Abarth |
2004 | Mistrovství Itálie v rally | 3.ve Fiat Punto Abarth, 1.v Super 1600 |
2005 | Mistrovství Itálie v rally | 1. v Super 1600, 5.ve Fiat Punto Abarth |
Giandomenico Basso (Mistrovství Evropy v ralley FIA), Narozen 15. září 1973 v Montebelluně (TV)
1993 | Debut | |
1995 | Fiat Cinquecento Trophy | 5. |
1996 | Fiat Cinquecento Trophy | 5. |
1997 | Fiat Cinquecento Trophy | 1. |
1998 | Fiat Cinquecento Kit Car Trophy | 1. |
1999 | Fiat Punto Trophy | 2. |
2000 | Mistrovství světa Super 1600 | 5.ve Fiat Punto |
2001 | Fiat Punto Trophy | 2. |
2002 | World Junior Rally Championship | 5.ve Fiat Punto |
2003 | Mistrovství Itálie v ralley | 2.ve Fiat Punto |
Fiat Abarth Trophy | 1. | |
2004 | Mistrovství Itálie v ralley | 4.ve Fiat Punto Abarth |
2005 | Mistrovství Evropy v ralley | 2.ve Fiat Punto Abarth |
Andrea Navarra (Mistrovství Itálie v ralley), Narozen 25. února 1971 v Ceseně
1989 | Debut | |
1992 | Fiat Uno Turbo Trophy | 3. |
1993 | Italská Earth Rally Trophy | 2. |
1998 | Mistrovství Evropy v rally | 1. |
Mistrovství Itálie v rally | 3. | |
1999 | Mistrovství Itálie v rally | 6. |
2000 | Fiat Punto Kit Trophy | 2. |
2001 | Fiat Punto Kit Trophy | 1. |
Italská Earth Rally Trophy | 4. | |
2002 | Italská Earth Rally Challenge | 1. |
2003 | Italská Earth Rally Challenge | 1. |
2004 | Mistrovství Itálie v rally | 1. |
2005 | Mistrovství Itálie v rally | 2. |
TECHNICKÉ ÚDAJE
FIAT GRANDE PUNTO
- Motor 4 válce v řadě, 1997 cm3, napříč
- Výkon motoru: cca. 270 bhp při 8 250 otáčkách za minutu s restriktorem o průměru 64;
- Maximální kroutící moment: 22,5 kgm při 6 500 otáčkách za minutu;
- Převodovka Sekvenční šestistupňová převodovka s čelním ozubením a s přerušováním zapalování během přeřazování;
- Mechanický přední, centrální a zadní diferenciál se šikmými plochami a spojkami modifikujícími dobu uzavření diferenciálu;
- Zadní samosvorný diferenciál od jednoho dodavatele s lamelovou spojkou pro omezení kroutícího momentu;
- Speciální poloosy, tripoidní klouby na straně vozu a stejnoběžné klouby na straně kola;
- Speciální dvoudílný ocelový hnací hřídel se středovým uložením na podvozku;
- Zavěšení kol
- Typ MacPherson vpředu;
- Typ MacPherson vzadu;
- Speciální přední nosník;
- Speciální zadní nosník;
- Nastavitelné tlumiče;
- Brzdy
- Přední třmen kotoučové brzdy se 4 jednodílnými písty;
- Přední brzdový kotouč o průměru 355 mm pro asfalt a o průměru 300 mm pro nezpevněný povrch;
- Zadní třmen kotoučové brzdy se 4 písty;
- Zadní brzdový kotouč o průměru 300 mm;
- Přední a zadní blatníky rozšířeny do maximální šířky 1800 mm;
- Namontován zadní spojler (o rozměrech omezených technickými předpisy), jenž má zvýšit stabilitu vozu při rostoucím aerodynamickém zatížení;
- Kola: Ráfek Toora pro asfalt: 8’’ x 18’’; Ráfek Toora pro nezpevněný povrch: 6.5” x 15 “;
- Pneumatiky Michelin pro asfalt: 20/65-18; Pneumatiky Michelin pro nezpevněný povrch: 19/65-15; Pneumatiky Michelin pro sníh: 10/65-16
FIAT ABARTH TROPHY 2006
Fiat by mohl jen stěží opominout potřebu svých sportovně založených zákazníků ohledně významné soutěžní oblasti, jež v této specializaci funguje jako líheň budoucích šampionů. Pro sezónu 2006 proto zařadili dva propagační značkové poháry. Jedná se o dvě mistrovství, které jsme zorganizovali pro letošní rok, a to: Fiat Abarth International Trophy a Fiat Abarth National Trophy. Obou závodů se mohou zúčastnit týmy jezdících na Fiatu Punto Super 1600, Fiatu Punto HGT 1,8 a Fiatu Stilo 1,8 16v ve verzích skupiny a skupiny N.
Kalendář Fiat Abarth International Trophy zahrnuje šest podniků, přičemž všechny jsou součástí Mistrovství Itálie v ralley: Mille Miglia Rally (23. dubna), Targa Florio (7. května), Salento (18. června), San Martino di Castrozza (16. července), Východní Alpy (27. srpna) a San Remo (17. září). U prvních čtyřech závodů se pojede pouze první úsek, zatímco u posledních dvou se pojede celý závod.
Kvůli snížení nákladů spojených s účastí a také vedeni snahou nabídnout selektivní, vzdělávací závody, byla soutěž Fiat Abarth National Trophy rozdělena do čtyřech geografických oblastí, z nichž každá zahrnuje tři podniky a samostatné hodnocení.
Hodnocení Fiat Abarth Trophy bude prováděno samostatně pro každý závod a body budou udělovány závodníkům, kteří se umístí na prvních osmi místech. Ceny za jednotlivé závody a celkové ceny jsou velice hodnotné. Celková peněžní odměna pro každou ralley v International Trophy činí 26 500 EUR, přičemž celkový vítěz dostane šanci si zazávodit ve Fiatu Grande Punto Super 2000 na Mistrovství Itálie v ralley v roce 2007. Druhý v pořadí dostane vůz Fiat Punto Super 1600. Celková peněžní odměna za každou oblast v National Trophy činí 22 500 EUR.
KALENDÁŘ SOUTĚŽÍ FIAT ABARTH INTERNATIONAL TROPHY
23. dubna | Mille Miglia Rally | (první etapa) |
7. května | Targa Florio Rally | (první etapa) |
18. června | Salento Rally | (první etapa) |
16. července | S Martino di Castrozza Rally | (první a druhá etapa) |
27. srpna | Rally Východní Alpy | (první etapa) |
17. září | San Remo Rally | (první a druhá etapa) |
KALENDÁŘ SOUTĚŽÍ FIAT ABARTH NATIONAL TROPHY
ZÓNA 1
9. dubna | okruh Belluno Dolomite | |
16. července | S Martino di Castrozza Rally | (první úsek) |
29. října | Valle Varaita Rally |
ZÓNA 2
22. dubna | Citta di Pistoia Rally |
16. července | okruh Val d’Aveto |
29. října | Maremma Trophy |
ZÓNA 4
7. května | okruhy Citta di Subiaco | |
18. června | Salento Rally | (první etapa) |
24. září | Molise Rally |
VOZY VE FIAT ABARTH TROPHY 2006
- Fiat Punto Super 1600 – Motor se 4 válci v řadě, 1597 cm3, maximální výkon 220 bhp při 8 250 otáčkách/min, pohon na přední kola, sekvenční šestistupňová převodovka s čelním řazením, segmentový samosvorný diferenciál, zavěšení předních kol – typ MacPherson, zavěšení zadních kol – ramena s torzním členem
- Fiat Punto HGT 1,8 skupina A – Motor se 4 válci v řadě, 1747 cm3, maximální výkon 200 bhp při 9 000 otáčkách/min, pohon na přední kola, sekvenční převodovka s čelním řazením, segmentový samosvorný diferenciál, zavěšení předních kol – typ MacPherson, zavěšení zadních kol – ramena s torzním členem
- Fiat Punto HGT 1,8 skupina N – Motor se 4 válci v řadě, 1747 cm3, maximální výkon 150 bhp při 8 000 otáčkách/min, pohon na přední kola, sekvenční pětistupňová převodovka s čelním řazením, segmentový samosvorný diferenciál, zavěšení předních kol – typ MacPherson, zavěšení zadních kol – ramena s torzním členem
- Fiat Stilo 1,8 16v skupina A – Motor se 4 válci v řadě, 1747 cm3, maximální výkon 180 bhp při 7 500 otáčkách/min, pohon na přední kola, sekvenční pětistupňová převodovka s čelním řazením, segmentový samosvorný diferenciál, zavěšení předních kol – typ MacPherson se stabilizátorem, zavěšení zadních kol – ramena s torzním členem
- Fiat Stilo 1,8 16v skupina N – Motor se 4 válci v řadě, 1747 cm3, maximální výkon 150 bhp při 7 500 otáčkách/min, pohon na přední kola, sekvenční pětistupňová převodovka s čelním řazením, segmentový samosvorný diferenciál, zavěšení předních kol – typ MacPherson se stabilizátorem, zavěšení zadních kol – ramena s torzním členem
FIAT PANDA RALLEY CUP 2006
Po pronikavém úspěchu první série se Fiat Panda Ralley Cup 2006 stává vysoce přitažlivou formulí oblíbenou zejména u mladých jezdců. V roce 2005 se na prvních třech místech celkového hodnocení umístili jezdci mladší 25-ti let, kteří bojovali o titul až do samého konce. Po deseti závodech se vítězem prvního Fiat Panda Ralley Cup stal Gianni Barbati z kraje Emilia Romagna s pěti vítězstvími, následovaný Diegem Fornaciarim z Toskánska (3 vítězství) a Ivanem Pairem z Piedmontu (1 první místo).
Fiat Panda Ralley Cup 2006 pořádaný společností Fiat Auto a organizovaný týmem Supergara se skládá z 10 závodů. První z nich – Alba Rally – se konal 1. dubna. Novou velkou atrakcí je, že poslední závod se uskuteční v zahraničí. K autům, která se mohou zúčastnit mistrovství, patří verze Kit skupiny A Fiatu Panda 1,2. Tým Supergara, jenž vozy připravuje, je přiděluje jezdcům formou losování před technickými zkušebními jízdami. Toto řešení bylo testováno minulou sezonu a zajistilo, že podmínky každého soutěžního týmu byly absolutně identické. Heslo „nechť zvítězí ten nejlepší“ mohlo být vymyšleno právě pro Fiat Panda Rally Cup.
Když je tento svižný vůz připraven pro technické podmínky Kit skupiny A, může dosáhnout ohromného výkonu 130 bhp. Ten lze pak naplno využít šestistupňovou převodovkou s čelním řazením, s širokým rozchodem, speciálním seřízením a čtyřmi kotoučovými brzdami. Výkonnost vozu mohla být zvýšena, jenže se přihlédlo k bezpečnostnímu faktoru; vůz se může spolehnout na účinnost robustní karosérie zpevněné ochrannou klecí.
KALENDÁŘ POHÁRU FIAT PANDA RALLY
7.května | Targa Florio Rally | (první etapa) |
11.června | okruh Colline del Sannio | |
8. října | Proserpina Rally |
TECHNICKÉ ÚDAJE
FIAT PANDA RALLEY CUP
- Motor 4 válce, 8 ventilů, vrtání x zdvih: 70,8 x 78,86, objem 1242 cm3
- Vstřikování paliva se speciální řídící jednotkou motoru
- Výkon: 130 bhp při 7 800 otáčkách za minutu
- Převodovka 6 těsně odstupňovaných převodů s čelním řazením
- Segmentový samosvorný diferenciál
- Vyztužené dělené nápravy
- Zavěšení:
- Teleskopické vzpěry, výškově nastavitelné tlumiče vpředu
- Ramena s torzním členem
- Velká ochranná výztuž vpředu, doplňková ochranná výztuž vzadu
- Rozchod rozšířen o 60 mm
- Brzdy
- Větrané kotoučové o průměru 284 mm v předu
- Kotoučové brzdy o průměru 240 mm vzadu
- Kola Toora, lehlá slitina, 6” x 15”, pneumatiky Michelin
- Karosérie vyztužena vnitřní klecí
- Přední a zadní spoilery
- Doplňkové boční lišty
Jako stimul pro mladé lidi začínající se závodní kariérou v Panda Ralley Cup byly vyčleněny peněžní odměny ve výši 365 500 EUR a k tomu Fiat Panda Abarth Kit Car pro celkového vítěze, dva vozy Fiat Panda 4×4 Multijet pro celkově druhého závodníka a pro prvního závodníka mladšího 25 let, dva vozy Fiat Panda Multijet pro celkově třetího závodníka a pro druhého závodníka mladšího 25 let. Celkové hodnocení a hodnocení závodníků mladších 25 let je ještě doplněno o speciální hodnocení závodnic a týmů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.