Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Marti dokončili bez chyb a takřka bezstarostně čtvrtý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích, Katalánskou rallye. Po premiérovém vítězství před třemi týdny v Mexiku se tentokráte tým Kronos Racing právě díky jim dočkal další světové premiéry – double na stupních vítězů.
Konečné pořadí Katalánské rallye:
1. Loeb – Elena (Citroën Xsara WRC) 3:22:01,7 hod.2. Sordo – Martí (Citroën Xsara WRC) + 48,2 s3. Grönholm – Rautiainen (Ford Focus WRC) + 1:45,8 min4. Bengué – Escudero (Peugeot 307 WRC) + 2:01,9 min5. Kopecký – Schovánek (Škoda Fabia WRC) + 2:57,2 min6. Duval – Smeets (Škoda Fabia WRC) + 3:37,7 min7. P. Solberg – Mills (Subaru Impreza WRC) + 3:48,2 min8. Sarrazin – Prevot (Subaru Impreza WRC) + 4:36,4 min9. Hirvonen – Lehtinen (Ford Focus WRC) + 5:01,6 min10. Panizzi – Panizzi (Škoda Fabia WRC) + 5:04,4 min11. Atkinson – Macneall (Subaru Impreza WRC) + 5:33,9 min12. Stohl – Minor (Peugeot 307 WRC) + 5:48,4 min13. Aigner – Gottschalk (Škoda Fabia WRC) + 9:37,3 min14. Vojtěch – Ernst (Peugeot 206 WRC) + 17:16,9 min
Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů:
- 1. Kronos Total Citroën WRT 44 bodů
- 2. BP Ford WRT 42
- 3. Subaru WRT 31
- 4. OMV Peugeot Norway 21
- 5. Stobart VK/M-Sport Ford RT 10
- 6. Red Bull-Škoda 8.
Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:
1. S. Loeb (F) 36 bodů, 2. M. Grönholm (FIN) 27, 3. D. Sordo (E) 14, 4. M. Stohl (A) 11, 5. P. Solberg (N) 10, 6. T. Gardemeister (FIN) 6, 7. D. Carlsson (S) 6, 8. G. Galli (I) 5, 9. A. Bengué (F) 5, 10. H. Solberg (N) 5, 10. S. Sarrazin (F) 5, 11. Ch. Atkinson (AUS) 5, 12. J. Kopecký (CZ) 4, 13. Th. Radström (S) 4, 13. G. MacHale (IRL) 3, 14. F. Duval (B) 3, 15. K. Katajamäki (FIN) 3, 16. M. Hirvonen (FIN) 2, 17. X. Pons (E) 2, 18. G. Panizzi (F) 1.
Loeb i Elena před rekordy
Už druhé „katalánské“ vítězství v rámci mistrovství světa v řadě si připsal při svém jubilejním 60. startu na voze Citroën Xsara WRC úřadující mistr světa Loeb. Zároveň završil celkový počet svých triumfů na 22 ve společné kariéře s Elenou. Španělské prvenství ho přiblížilo na čtyři vítězství od legendárního mýtického rekordu Carlose Sainze (26 triumfů ve WRC) a Daniel Elena se ocitl pouhé dva triumfy za rekordem kategorie „spolujezdců“ – za Luisem Moyou (24). Francouzsko – monacká posádka tak přinesla dalších 9 bodů do hodnocení WRC a v pořadí už 26. titul pro Citroën v MS.
Průběh soutěže nejprve vyzníval ve prospěch Marcuse Grönholma, nicméně ještě v úvodní den soutěže vykrystalizoval v souboj dvou pilotů Kronosu na vozech Xsara WRC, kterým dlouho na třetí pozici sekundoval třetí „citroënář“ Xavier Pons.
„Ubránil jsem svou pozici, a to je nejdůležitější,“ nechal se slyšet po druhé etapě Sébastien Loeb. „Dani Sordo na mne hodně tlačil a byl velice rychlý. Není lehké před ním hájit vedení. Musím do toho dát úplně všechno.“
Dani Sordo si v průběhu Katalánské rallye připsal své premiérové prvenství v jedné z rychlostních zkoušek, z čehož byl pochopitelně nadšený. „Desátá zkouška bude pro mě navždy výjimečným místem, protože jsem tam zajel poprvé v kariéře nejrychlejší čas s WRC. Nemohl jsem to spolujezdci v cíli erzety uvěřit. Navíc mám ještě další důvod k radosti – neudělal jsem žádnou chybu, i když k tomu bylo mnoho příležitostí.“
Obě posádky Kronosu v dalším průběhu Katalánské rallye uhájily náskok před útočícím Marcusem Grönholmem. „První místo pro mne a druhé pro Daniho značí double pro Kronos. Byl to nádherný konec víkendu, který nebyl vůbec jednoduchý,“ hodnotil Sébastien Loeb. „Začátek soutěže byl těžký. Měl jsem co dělat, abych se udržel Marcuse. Pak ale přišly jeho problémy a já mohl situaci kontrolovat zepředu.“
Před tím ale museli zasahovat technici Kronosu, jejichž práce poté umožnila Loebovi mj. zajet pět nejrychlejších časů. „Jakmile tým vyřešil menší problém s brzdami a nastavením, bylo opět znát, že spojení Citroën-BFGoodrich je na asfaltu špičkové. Jsem moc rád, že jsem na této soutěži, kterou miluju, vyhrál podruhé v řadě. Mnohem raději bych ji ovšem měl, kdyby se podařilo vyřešit problém se zkracováním zatáček. Kvůli dírám na trati je z pohledu jezdce škoda řadit dolů na trojku v zatáčce, která by se dala jinak projet na pětku, pokud by všechna kola zůstala na asfaltu,“ dodal Loeb.
Double – nová etapa Kronosu
Loňský vítěz juniorského mistrovství světa Dani Sordo jel počtvrté s vozem WRC, poprvé na asfaltovém povrchu. Mladý, 22letý pilot z Cantabre v další náročné zkoušce obstál. V 10 ze 16 rychlostních zkoušek se umístil v trojici nejlepších a ukázal naplno svůj talent. „Jsem velmi, velmi, velmi spokojený. Být druhý za Loebem, u mne doma, ve Španělsku! Auto bylo fantastické, celý tým pracoval bez chyb. Díky tomu a mým partnerům jsem prožil něco nezapomenutelného,“ jásal Španěl.
„Toto double představuje novou, zářivou etapu v životě Kronosu,“ hodnotil týmový šéf Marc Van Dalen. „Jsem vděčný Sébovi, Danielovi, Danimu a Marcovi, že nám dovolili překonat nové hranice. Tento výsledek je společným dílem našeho projektu 2006, Citroënu Sport, BFGoodrich a přirozeně všech našich partnerů. Fakt, že vůz v „klientském“ provedení, s nímž se Dani Sordo po tři soutěže této sezony sehrával, doprovází na pódiu Loebovu specifikaci WRC pro Pohár konstruktérů 1“, naplňuje velkou radostí mne i celý tým. Nesmím opomenout ani excelentní výkon Xeviho Ponse, který se dlouho držel na skvělé pozici stupňů vítězů, až do svého vypadnutí z tratě… Můžeme s ním ale počítat hned na další podnik na Korsice.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.