Výsledky průzkumu společnosti Continental: více než polovina Čechů vybírá pneumatiky podle vlastní zkušenosti

  • Průzkum, provedený agenturou STEM/MARK* v průběhu letošního září, se zaměřil na chování řidičů při výměně pneumatik před nadcházející zimní sezonou. Dohromady sesbíral data od 503 řidičů z celé České republiky, kteří rozhodují o nákupu plášťů
  • Nejdůležitějším kritériem pro výběr zimních pneumatik je téměř pro 53 % Čechů vlastní zkušenost. Cenu jako nejdůležitější kritérium výběru pneumatik uvádí necelých 40 % řidičů
  • Až 70 % tuzemských řidičů vlastní dvě kompletní sady kol. Není tajemstvím, že Češi jsou kutilové, proto nikoho nepřekvapí, že téměř 36 % dotázaných si před sezonou mění sadu kol se zimním obutím sami

Před blížící se zimou provedla agentura STEM/MARK exkluzivní průzkum, zabývající se servisním chováním řidičů před sezonní výměnou pneumatik. Průzkum probíhal mezi českými řidiči, kteří se starají o výměnu plášťů na svých vozech, a zúčastnilo se jej celkem 503 šoférů z Česka.

Pneumatiky pravidelně přezouvá 92 % řidičů

Continental navazuje na jarní Vizion Zero RoadShow, během které zjišťoval, jak s příchodem jara řidiči přezouvají pneumatiky. Nyní se zaměřil na přípravu vozů před začátkem zimy. Výzkum ukázal, že 92 % řidičů mění pravidelně pneumatiky před další sezonou, nejčastěji vlastní dvě sady disků. Pouze jedno procento dotázaných přiznalo, že používá letní pláště celý rok, hlavně ve středních Čechách a na severozápadě republiky. „Jsme rádi, že pro české řidiče je bezpečnost na prvním místě a přezouváním na zimní pneumatiky chrání nejen sebe, ale i ostatní účastníky provozu,“ říká Juraj Ižvolt, ředitel divize marketing Continental Barum s.r.o. Při výměně pneumatik jsou Češi konzervativní a příliš si nepotrpí na střídání rozměrů pneumatik. Přes 70 % účastníků průzkumu používá stejný rozměr pneumatik během letní i zimní sezony.

Tři čtvrtiny řidičů skladuje nepoužívané pneumatiky doma!

Průzkum dále zjišťoval, kde řidiči před sezonou přezouvají své vozy. Pozoruhodné je, že téměř 36 % respondentů odpovědělo, že si sady disků mění sami. To potvrzuje, že Češi jsou národem kutilů a nebojí se pustit do servisu svého vozu. Nejvíce „svépomocníků“ najdeme v Libereckém, Hradeckém a Pardubickém kraji (48 %), nejméně v Praze (18 %) „Při výměně kol svépomocí je důležité znát základní pravidla. V případě, že je rozdíl hloubky dezénu u předních a zadních pneumatik minimální, pak je doporučujeme pravidelně střídat na nápravách. Předejde se tak nerovnoměrnému opotřebení pneumatik, a tím se prodlouží i jejich životnost. Pokud je však rozdíl zbytkové hloubky dezénu mezi předními a zadními plášti výraznější, je nutné vždy obouvat pneumatiky s menší hloubkou dezénu na přední nápravu z důvodu bezpečnosti. K prodloužení životnosti a také k bezpečnosti provozu přispívá pravidelné převážení kol v servisech,“ radí Aleš Langer z oddělení Zákaznického servisu Continental Barum s.r.o.

Téměř tři čtvrtiny dotázaných skladují nepoužívané pláště doma. Ačkoliv většina servisů standardně nabízí uskladnění sezonních pneumatik, velká část Čechů této služby nevyužívá. Dokáží si doma najít místo, kde mají pneumatiky uskladněné. Řidičům nevadí práce ani jisté nepohodlí, spojené s jejich uskladněním. Doma nejčastěji skladují pneumatiky řidiči na střední Moravě (82 %). Naopak nejméně v Praze (54 %). Pneumatiky respondenti nejčastěji ukládají do garáže, sklepa či na půdu. Kromě toho je vozí i na chatu, k rodičům či ke tchyni. „Při uložení plášťů doma nezapomínejte na správné skladování, můžete tak prodloužit životnost pneumatik. Pláště řádně očistěte a uložte do chladu, sucha a mimo dosah slunečního záření a chemických látek. Při uložení samotných pneumatik bez disků je doporučujeme stavět nastojato a pravidelně otáčet. Celá kola s ráfky skladujte přesně naopak – naležato, nebo zavěšené,“ radí Aleš Langer.

Měří čeští řidiči pravidelně tlak v pneumatikách?

Více než 63 % respondentů přiznalo, že tlak v pneumatikách nekontrolují vůbec, náhodně, případně jen při výměně plášťů nebo při podezření na jejich defekt. Přitom tlak ovlivňuje nejen bezpečnou jízdu, ale i náklady na provoz vozu. Auto s nesprávně nahuštěnými pneumatikami má nejen vyšší spotřebu paliva, ale pláště se i rychleji a nerovnoměrně opotřebovávají. „Tlak je stejně důležitý jako konstrukce pneumatiky. Ovlivňuje brzdnou dráhu, ovladatelnost vozu i životnost pláště. Pokud nechceme riskovat a zároveň ušetřit na nákladech, měli bychom tlak zkontrolovat alespoň jednou měsíčně,“ doplňuje Aleš Langer. Z výsledků průzkumu ještě plyne, že nějaký typ monitoringu tlaku má zatím jen 24 % vozů dotazovaných, což ostatně koresponduje s průměrným stářím vozového parku v Česku.

Pneumatiky nakupujeme na internetu i v servisech; cena už není hlavním kritériem

Pro nákup pneumatik používáme internet, ale i pobočky servisů. Internet jako místo nákupu označilo 42 % účastníků průzkumu a pneuservis 38 %. Při rozhodování o výběru pneumatik již není pro 52,5 % dotázaných nejdůležitější cena, ale vlastní zkušenost. Cenu jako nejdůležitější faktor nákupu označuje 40 % respondentů. Dle průzkumu jsou na otázku ceny více citlivé ženy než muži. „Dnes si zákazník může vybrat z mnoha míst, kde pneumatiky nakoupí. Může zamířit do svého pneuservisu, autoservisu, nebo pláště pořídí z pohodlí domova online. Ať už si zákazník vybere jakýkoliv způsob nákupu, kvalitní dodavatel by mu měl vždy poskytnout všechny potřebné informace pro výběr správné pneumatiky,“ dodal Juraj Ižvolt.

Je pro Čechy běžné pojištění pneumatik?

Nákup celé sady pneumatik nepatří k zanedbatelným výdajům. Přesto nad speciálním pojištěním pneumatik tuzemští řidiči příliš nepřemýšlejí, na rozdíl od pojištění aut. Celých 80 % respondentů uvedlo, že nemá pojištění pneumatik proti jejich poškození. Zbylých 20 % má pojištění pneumatik od automobilky jako součást havarijního pojištění, případně jej získalo při nákupu nové sady plášťů.

 

* Průzkum agentury STEM/MARK, zadaný společností Continental Barum s.r.o., provedený v ČR v září 2018 u 503 řidičů starajících se o výměnu pneumatik na svém voze.

 

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental volá po vzájemné ohleduplnosti cyklistů a motoristů na cestách

Continental volá po vzájemné...

V průběhu pandemie se v letních měsících na silnicích výrazně zvýšil počet cyklistů a dalších účastníků silničního provozu (elektrické koloběžky apod.). Podle statistik se to...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobily potřebují speciální pneumatiky

Elektromobily potřebují speciální...

Pneumatiky pro elektromobily musí vyhovovat speciálním požadavkům Mezi klíčové vlastnosti takového obutí patří nízký valivý odpor a vysoká nosnost Continental vyrábí pneumatiky jak pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dodávky a obytná vozidla jsou populárnější než kdykoliv předtím

Dodávky a obytná vozidla jsou...

Omezení způsobená koronavirem mění způsob trávení dovolených Vozidla pro speciální účely vyžadují i speciální pneumatiky Začátečníkům s obytnými vozy se důrazně doporučuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je datum výroby při nákupu pneumatik důležité a jak zabránit jejich předčasnému stárnutí?

Je datum výroby při nákupu pneumatik...

Na každé pneumatice nalezneme tzv. DOT kód, který pomáhá určit přesný věk a datum její výroby Správně skladované nové pláště mají i po pěti letech prakticky stejné vlastnosti jako ty,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nastává čas přezouvání pneumatik. Neriskujte při „dojíždění“ zimních plášťů v létě

Nastává čas přezouvání pneumatik....

Povinnost používat zimní pneumatiky v případech daných legislativou skončila 31. března a začalo období přezouvání na letní pláště. Kvůli koronaviru má však letošní sezona pomalejší...