Poslední nákladní Scania s kabinou typu T v ČR předána majiteli

Legendární kapotovaná kabina Scania, se tak definitivně stala minulostí.

Nový a zároveň poslední nákladní vůz Scania T 500, převzal od západočeského dealera, společnosti Scanwest, pan Jaroslav Zeman z Jindřichovic u Kraslic, vlastník přepravní firmy se specializací na převoz sypkých hmot. „Svým způsobem jsem rád, že jsem poslední v řadě, na kterého se dostalo, ale na druhou stranu je to smutek. Jsem velký fanda vozů Scania s kabinou T,“ říká Jaroslav Zeman a dodává: „Ve firmě mám pět Scaníí, z toho tři kapotované, a teď k nim přibyla čtvrtá. Jezdím s nimi již od roku 2000 a jsem spokojen. Navíc se mi opravdu líbí. Při nákupu nákladního vozu to byla jasná volba.“

Poslední nákladní Scania s kabinou typu T v ČR předána majiteli
Poslední nákladní Scania s kabinou typu T v ČR předána majiteli
Poslední nákladní Scania s kabinou typu T v ČR předána majiteli

Scania byla od počátku devadesátých let 20. století předním a prakticky jediným výrobcem nákladních vozů s přední kapotou v Evropě a Latinské Americe. Celosvětově bylo do roku 2005 vyrobeno celkem 120 000 těchto vozů.

České republice bylo v průběhu uplynulých jedenácti let prodáno 130 vozidel.

Technická specifikace poslední kapotované Scania

  • Typ T 500
  • Typ provozu stavební
  • Nápravy 6×4
  • Třída zatížení vysoká
  • Odpružení: listová pera

MotorDC 16 04

  • V8 se čtyřmi ventily na válec a zdvihovým objemem 15,6 l
  • Vstřikovací systém PDE, chladič plnicího vzduchu, řídicí jednotka motoru EMS
  • Úroveň emisí Euro 3
  • Maximální výkon: 368 kW (500 HP) při 1 900 ot./min.
  • Max. točivý moment: 2 400 Nm při 1 100 – 1 300 ot./min.
  • Výkon výfukové brzdy: 304 kW při 2 400 ot/min.

Převodovka: GRS900R

  • 12stupňová synchronizovaná mechanická dvouřadá rozdělovací s půlenými převody
  • Integrovaný retardér Scania
  • Pomocný pohon (PTO) EG604 závislý na spojce

Rozvodovka: RBP735

  • Kolové redukce, uzávěrky diferenciálu
  • Stálý převod 3,67

Brzdy

  • Bubnové, ABS, ASR
  • Kabina CT19
  • Kapotová kabina, spací s 1 lůžkem
  • Dlouhá přístrojová deska s palubním počítačem
  • Klimatizace, nezávislé topení

Nástavba

  • Třístranná sklápěcí – Schwarzmüller
  • Rozměry korby: 5,10 x 2,42 x 1,74
  • Celkový objem: 21,2 m3
  • Bočnice dělené, pneumatické vyklápění
  • Přívěs – Schwarzmüller
  • Rozměry: 5,70 x 2,42 x 1,74
  • Celkový objem: 24 m3

Společnost Scania ukončila výrobu kabiny typu T v říjnu 2005. Důvodem byly celosvětově klesající prodeje za posledních deset let a současný trend nákladních vozů s čelní kabinou. Ty také splňují ve většině zemí světa nařízení týkající se délky vozidel a rovněž požadavky na produktivitu. Inovovaná a rozšířená nabídka nákladních vozidel Scania s čelní kabinou pro nejrůznější typy přepravy však dokáže kapotované vozy plně nahradit.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...