Nový FORD TRANSIT: Nejlepší bude ještě lepší!

Uvedení na trh v polovině roku 2006

Kromě užitkového bestselleru Ford letos představí ještě např. nový model Galaxy a především originální model S-MAX, který vychází ze studie crossoveru SAV Concept.

Robustní design nového Transitu zvýrazňuje individualitu a stoprocentní funkčnost tohoto populárního užitkového modelu. Interiér i exteriér, odpředu dozadu, na povrchu i hluboko ve struktuře – každý díl a komponent nového Fordu Transit prošly důkladnou revizí a optimalizací. Všechna vylepšení jsou založena na mnohaletém průběžném vývoji řady Transit v režii specialistů automobilky Ford. Aktuální změny na nastupujícím modelu jsou nejzásadnějšími změnami této modelové řady za posledních šest let.

Nový FORD TRANSIT: Nejlepší bude ještě lepší!
Nový FORD TRANSIT: Nejlepší bude ještě lepší!
Nový FORD TRANSIT: Nejlepší bude ještě lepší!

výbava, nové karosářské verze, vyspělejší motory, a širší škála komfortních prvků dělají z nového Transitu perfektní pojízdnou kancelář i vytrvalého pracanta pro nejrůznější druhy podnikání.“>

Změny, které konstruktéři Fordu na novém Transitu udělali, nebyly samoúčelné – naprostá většina z nich stojí na pečlivých analýzách požadavků a představ zákazníků. Jako odezva na požadavky klientů se v modelové řadě Transit objevila i zcela nová verze s nízkou střechou a středním rozvorem.

Nejvýraznější změnou vnějšího designu je nová maska chladiče s trojicí žeber mezi zcela novými zřetelně vertikálně stylizovanými světlomety. Uprostřed masky chladiče našel své místo charakteristický modrobílý ovál firemního znaku automobilky Ford, který je se svými 23,5 centimetry největším znakem z celé modelové škály evropského Fordu.

Spousta změn se odehrála i v interiéru nového Transitu – a také tyto inovace reflektují přání provozovatelů, kteří požadují, aby jejich užitkový vůz byl uvnitř stejně příjemný a uživatelsky vstřícný jako moderní osobní automobil. Zcela nově řešená je palubní deska, přístroje, spínače a ovladače, volant je odvozen od modelové řady Focus C-MAX, spousta odkládacích schránek a prostorů dělá z kabiny nového Transitu ještě příjemnější „pracoviště“.

Patrně nejvýraznější změnou v kabině nového Transitu je přesunutí řadicí páky do ergonomicky lepší polohy přímo do palubní desky – v tomto místě ji má řidič dobře při ruce, asi jako v osobním automobilu. Díky řadicí páce zasazené do palubní desky se mezi předními sedadly vytváří ničím nerušený průchod do zadní části vozu. Pro nový Ford Transit je připraveno šest vznětových motorů a jeden zážehový agregát. Škála vznětových jednotek zahrnuje nové motory Duratorq TDCi o objemech 2,2 l a 2,4 l, které jsou propojeny v závislosti na zvoleném motoru s pěti- nebo šestistupňovými manuálními převodovkami Durashift.

Motory Duratorq TDCi o objemech 2,2 l a 2,4 l tvoří páteř nově koncipované nabídky motorů pro modely Ford Transit. Jde o nejnovější výsledky dobře fungující spolupráce při výrobě špičkových vznětových agregátů mezi společností Ford Motor Company a firmou PSA Peugeot Citroën. Motory 2.2 Duratorq TDCi a 2.4 Duratorq TDCi jsou prvními pohonnými jednotkami konstruovanými speciálně pro použití v lehkých a středních užitkových modelech.

Všechny vznětové motory pro modely Transit byly konstruovány tak, aby dokázaly splnit požadavky i teprve připravovaných emisních norem a aby vedle své vitality a výkonů vynikaly také hospodárností, dlouhou životností a nízkými servisními nároky.

K velkým přednostem Fordu Transit patří například:

  • Krátký, střední a dlouhý rozvor a nabídka prodlouženého rámu
  • Nízká, střední a vysoká střecha skříně
  • Velký prostor pro zavazadla
  • Podvozek s jednoduchou, nebo zdvojenou kabinou
  • Nízká, nebo střední střecha pro minibus
  • Přední náprava se zvýšenou nosností
  • Verze Kombi a Kombi Van

Specialisté automobilky Ford pozorně naslouchali zákazníkům a připravili pro nový Transit ještě příjemnější interiér s mnoha komfortními prvky. Mezi ně patří např. třístupňová regulace vytápění a ventilace, čtyři druhy čalounění (včetně kůže), deset verzí uspořádání sedadel, možnost doplnění výbavy o tempomat nebo nový přístrojový štít. Nový Transit si jako první představitel své třídy přiváží také unikátní voděodolný klíček s dálkovým ovládáním centrálního zamykání, který si po vložení do spínací skříňky automaticky dobíjí integrovaný miniaturní akumulátor. Nové řešení dveřních zámků zvyšuje ochranu vozu před zneužitím.

Konstruktéři automobilky Ford zapracovali i na podvozku tak, aby se nový Transit svým ovládáním a jízdními vlastnostmi ještě více přiblížil osobním vozům. Kromě lepších jízdních vlastností se změny na podvozku a ve struktuře karoserie projevily snížením hluku a vibrací o celých 20 %.

Do bezpečnostní výbavy patří mj. čtyři kotoučové brzdy a protiblokovací systém brzd ABS pro všechny verze (!!!), elektronický dělič brzdných sil EBD, protiprokluzové zařízení aktivující brzdy BTCS a elektronický stabilizační systém ESP.

Ochranné systémy nového modelu účinně brání jeho zneužití či odcizení a pojišťovny na tuto skutečnost reagují velmi výhodnými pojišťovacími sazbami. V nabídce jsou dva druhy alarmů, z nichž jeden plní požadavky pojišťovací agentury Thatcham pro ochranné systémy kategorie 1. Transit je vybaven také pasivním systémem zabraňujícím odcizení PATS (Passive Anti-Theft System), kapota motoru je uzamykatelná, dveřní zámky nemají problematické lanovody. Vůbec poprvé se v segmentu lehkých užitkových vozů objevuje programovatelné centrální zamykání – díky jemu si může majitel vozu zvolit, které dveře a na jaký pokyn se odemknou, škála možností zahrnuje celkem šest různých kombinací. Zákazník si při přebírání vozu může nechat nastavit konfiguraci, která mu nejvíce vyhovuje.

Při případné havárii chrání posádku modelů Transit velmi pevná struktura karoserie vozu, do standardní výbavy vozu patří airbag ve volantu, airbag před spolujezdcem (o objemu 120 litrů) se dodává za příplatek. Vůbec poprvé se na přání dodávají i boční airbagy montované do boků opěradel předních sedadel, které chrání hlavy a hruď vpředu sedících osob. Konstrukčně pozměněná přední část chrání nosnou strukturu vozu při kolizích v malých rychlostech.

Transit volni oslavil čtyřicátiny – od roku 1968 se po celém světě prodalo více než pět milionů Fordů Transit. Ford si je jistý, že nový Transit naváže na skvělé renomé svých předchůdců a v mnoha ohledech je ještě překoná.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...