Dunlop uvádí na trh pneumatiky Geomax MX33 pro jízdu na proměnlivém povrchu

  • Geomax MX33: nástupce pneumatik MX3S do měkkého terénu
  • Nové technologie se osvědčily v motokrosových velkých cenách
  • S motokrosovými pneumatikami pro různý terén přichází Dunlop jako první

Pneumatiky Dunlop Geomax jsou tradiční volbou vítězů FIM Mistrovství světa velkých cen v motokrosu (MXGP). V roce 2017 si je vybrali špičkoví jezdci jako Shaun Simpson a Clement Desalle a závody MXGP s nimi vyhráli. Pro Dunlop ovšem není na MXGP důležité jen umístění na stupních vítězů, závody mu slouží také jako cenná základna pro vývoj nových technologií.

Také loni Dunlop na závodech MXGP testoval své nové technologie. Zkouškám na nich podrobil zdokonalený běhoun se spojovníky mezi ramenními bloky, který spolu s novým uspořádáním bloků zvyšuje odolnost vůči prasknutí při jízdě na pevném povrchu střední obtížnosti. Ověřil si, že životnost zvyšuje rovněž jeho nová směs s vyšší odolnosti vůči střihu. Výsledkem zapojením obou těchto nových technologií do pneumatik Dunlop Geomax MX33 jsou pneumatiky se širším rozsahem použití, než jaký měly jeho dosavadní, často vítězné Geomax MX3S.

Dunlop v nových pneumatikách dále zužitkoval také svůj unikátní a patentovaný dezén bloků pro postupné zatáčení. Tato technologie, která je známá i pod označením „blok-v-bloku“ poskytuje daleko progresivnější chování v zatáčkách a pomáhá jezdcům ovládat smyk. U Geomax MX33 Dunlop tuto technologii rozšířil i na přední pneumatiky.

Univerzální výkonnost v různých terénech 

Geomax MX33 zlepšuje výkonnost na obou koncích terénního spektra. Na rozdíl od všech předchozích pneumatik, které byly konstruovány především s cílem dobré přilnavosti na měkkém povrchu, si Geomax MX33 vede skvěle i na středně tvrdém povrchu. Byla navržena tak, aby závodníkům poskytla výhodu ve smíšených podmínkách, ale současně může být také daleko všestrannější „multiterénní“ pneumatikou pro pravověrné off-roadové jezdce.

Zaměřeno na pocit z jízdy a zpětnou vazbu

Vzhledem k blízkosti značky a špičkových jezdců MXGP se Dunlop při vývoji pneumatik Geomax MX33 zaměřil na zlepšování jízdního pocitu, pohodlí a ovladatelnosti.

Zjistil přitom, že tenčí a delší patka zajišťuje rovnoměrnější deformaci bočnice pneumatiky při zatížení. Výsledkem je lepší stabilita a zpětná vazba. Spolu s novou konstrukcí pneumatiky toto řešení zlepšuje kontrolu deformace kostry, zatímco účinnější tlumení nárazů přispívá k lepší ovladatelnosti a lepšímu pocitu jezdce při jízdě. Dunlop do nové pneumatiky zapojil také svůj systém ovládání napětí v kostře ‘Carcass Tension Control System’, který ještě dále zlepšuje pocit při jízdě a ovladatelnost. Zcela nová směs s ultrajemnými uhlíkovými částicemi pak dále významně posiluje přilnavost.

Úspěšně pomáháme jezdcům Dunlop, aby vyhrávali na úrovni FIM Mistrovství světa velkých cen v motokrosu MXGP. Jde však o oboustranně výhodnou spolupráci. Jezdci na této špičkové úrovni nám naopak zase dávají jasnou zpětnou vazbu ohledně toho, jaké mají na pneumatiky požadavky, aby mohli na vítězství dosáhnout. Proto jsme se zaměřili na rozšíření všestrannosti Geomax MX33 a jako první v oboru vyrobili první skutečně hybridní pneumatiky pro měkký i středně tvrdý terén,“ řekl Dmitri Talboom, produktový manažer Dunlop Motorcycle Europe.

Po uvedení pneumatik Geomax MX33 nyní Dunlop nabízí kompletní portfolio motokrosových pneumatik. Nedávno představené Geomax MX12 jsou ideální pro jízdu na písku a v bahně a Geomax MX52 nabízejí cestu k vítězství na středně tvrdém až tvrdém terénu.

 

Pneumatiky Geomax MX33 jsou na trhu v šesti rozměrech na přední a jedenácti rozměrech na zadní kolo.

Přední:                                              Zadní:

60/100 – 10 ​                                         70/100 – 10​

60/100 – 12                                          ​80/100 – 12 ​

60/100 – 14                                          ​90/100 – 14 ​

70/100 – 17                                          ​90/100 – 16 ​

70/100 – 19                                          ​100/100 – 18

80/100 – 21                                          ​110/100 – 18​

120/90 – 18 ​

100/90 – 19 ​

110/90 – 19 ​

120/80 – 19 ​

120/90 – 19

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...