Omylem natankovaný benzin do vozu se vznětovým motorem může znamenat vážné poškození motoru a opravu od 3500 Kč až po 150 000 Kč.
Ford of Europe nyní přichází s řešením, které dokáže podobným přehmatům zabránit. Jde o systém Easy Fuel, který nedovolí zasunout benzinovou „pistoli“ výdejního čerpadla do nalévacího hrdla nádrže vozu poháněného naftovým motorem.
Základem systému Easy Fuel je patentově chráněná konstrukce koncovky nalévacího hrdla palivové nádrže, sestávající se ze speciální záklopky a zařízení, které identifikuje „pistoli“ výdejního stojanu. Výhodou je, že celý systém je ryze mechanický – při tankování dovolí zařízení Easy Fuel plné zasunutí „pistole“ do nalévacího hrdla pouze tehdy, pokud obsluha do hrdla zvolila správnou naftovou hubici většího vnějšího průměru. Při pokusu o natankování ze slabší benzinové hubice se hrdlo neotevře a „pistoli“ nelze zasunout.
Se zvyšujícím se podílem vznětových motorů (asi polovina všech v Evropě prodávaných modelů Ford je v současné době poháněna vznětovými agregáty) se záměna paliva stává stále vážnějším problémem. Ve Velké Británii, kde je podíl vznětových modelů na prodejích osobních automobilů zatím relativně nízký, zaznamenala tamní Automobilová asociace jenom za rok 2003 asi 120 000 případů načerpání nesprávného paliva, přičemž 43 000 těchto omylů skončilo vážným poškozením motoru. V ostatních evropských zemích, jako je např. Německo nebo Francie, mají vznětové motory v osobních vozech delší tradici, a tak je i četnost chyb při tankování o něco nižší. Ale i tady se tomuto problému začínají konstruktéři intenzivně věnovat.
Ford nyní systém Easy Fuel intenzivně testuje, v sériových modelech Ford se toto užitečné zařízení objeví asi za dva roky.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů