Češi vzali vloni útokem vozy SUV, roste také zájem o čtyřkolky a tempomat

Stále častějším standardem jsou pro zákazníky mlhovky

Oproti roku 2016 výrazně v loňském roce vzrostla poptávka po vozech SUV, a to nejen v České republice, ale i v ostatních zemích, kde mezinárodní síť AAA AUTO působí. Znatelně vyšší oblibě se těší také automobily s pohonem všech čtyř kol, stejně jako vozy s automatickou převodovkou. Roste také poptávka po tempomatech a mlhovkách. Tyto výsledky vyplynuly z pravidelné analýzy prodejů sítě autocenter AAA AUTO.

Počet nabízených vozů, inzerovaných na trhu ojetin v České republice všemi sledovanými subjekty meziročně stoupl z 1 090 000 vozů v roce 2016 na 1 112 000 v roce 2017. Ještě větším tempem pak roste poptávka po automobilech, což potvrzuje i největší prodejce ojetých automobilů nejen u nás. „Prodeje automobilů v našich autocentrech se v loňském roce jen v České republice meziročně zvýšily o téměř 7 % a největším tempem roste zájem o SUV. Ten v roce 2017 vzrostl ve srovnání s rokem 2016 o 28,8 %,“ uvedla generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová. Mírný nárůst zaznamenaly i hatchbacky (3,4 %) a vozy kombi (4,1 %). Výrazně si polepšily automobily s karoserií coupé, jejichž prodeje meziročně stouply o 14,4 %.

Prodeje vozů s pohonem všech čtyř kol zaznamenaly v síti AAA AUTO v České republice meziroční nárůst o 18,7 %. U našich slovenských sousedů se jednalo o 22,2 %, v Polsku dokonce o 56,7 %. „Díky dobré ekonomické situaci si lidé nejen u nás, ale i v ostatních zemích, kde naše společnost působí, mohou dovolit nákup vozů s vyšším stupněm výbavy, mezi které vozy SUV zpravidla skoro vždy patří,“ podotkla Karolína Topolová. Rostoucí poptávka je ve všech čtyřech zemích Visegrádské čtyřky i po vozech s automatickou převodovkou. V České republice činil nárůst prodejů těchto vozů rovných 18 %. Slovenské pobočky zaznamenaly meziroční zvýšení o 48,5 % a polské až rekordních 61 %.

Téměř tři čtvrtiny zákazníků (72,7 %) tvoří muži. Ve srovnání s rokem 2016 vzrostl jejich počet o 5,7 %. O něco vyšší zájem o ojetiny ovšem byl i u něžnějších pohlaví. Automobil si loni přišlo do sítě AAA AUTO v České republice vybrat o 6,5 % více žen než předloni. Nejčastěji si odvezli vůz zákazníci ve věkové kategorii 35–44 let. Ti tvořili 25,3 % z celkového počtu. V závěsu byli druhými nejčastějšími zákazníky lidé ve věku 55+, kterých bylo 24,2 %.

Poptávka vzrostla také po vozech, které jsou vybavené tempomatem (zařízení sloužící k udržování nastavené rychlosti vozidla). Oproti roku 2016 jich loni síť AAA AUTO v ČR prodala o 17,4 % více. Téměř přesně každé druhé auto (50,1 %) prodané v roce 2017 bylo vybaveno tímto zařízením. Stále častějším standardem ve výbavě jsou pro zákazníky mlhovky. V loňském roce si automobil s tímto prvkem výbavy odvezlo celkem 78,6 % zákazníků, což je nárůst o 11,2 % ve srovnání s rokem 2016.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....