HONDA FORZA 300, modelový rok 2018

Skútr Honda Forza 300 se kompletně proměnil do lehkého, kompaktního a sportovně laděného stroje s prvotřídní výbavou zahrnující elektricky nastavitelný štít, kompletní LED osvětlení a volitelný 45litrový vrchní kufr s odemykáním pomocí inteligentního klíče. Novinka navíc jako první skútr značky získala systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) a důmyslné nové přístroje.

Honda Forza 300

 

V porovnání se svým předchůdcem se Forza 300 pro modelový rok 2018 vyznačuje novým, výrazně sportovním vzhledem a kompaktnějšími, ostřejšími proporcemi. Rozvor a délka se zmenšily, stroj je také užší, sedlo je však kvůli lepšímu výhledu umístěno výše. I přes větší zadní kolo je nový model o 12 kg lehčí, zejména díky inovovanému podvozku a upravenému rámu, což zlepšuje akceleraci, zvyšuje maximální rychlost a snižuje spotřebu paliva.

Nový elektricky plynule nastavitelný štít zajišťuje maximální ochranu před větrem při vysokých rychlostech, stejně tak jako absolutní volnost při pohybu ve městě. Systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC), jímž je stroj nově vybaven, lze zapnout či vypnout tlačítkem na levé rukojeti.

Revidovaný přístrojový panel je tvořen analogovými číselníky doplněnými o digitální displej zobrazující doplňkové informace. Kompletní osvětlení je tvořeno LED diodami. Inteligentní klíč Smart Key umožňuje ovládání volitelného 45litrového vrchního kufru.

Výbava a vzhled

  • Elektricky nastavitelný štítek ovládaný z levé rukojeti
  • Inovovaný přístrojový panel tvořený kombinací analogových a digitálních přístrojů
  • Prostor pod sedlem pro dvě integrální přilby
  • Kompletní LED osvětlení
  • Ostré nové linie vytvářejí sportovnější, štíhlý nový vzhled

Designové linie modelu Forza 300 ustupují směrem vzad od nového elektricky ovládaného štítu, jenž se ovládá spínačem na levé rukojeti a umožňuje plynulé nastavení v rozmezí 140 mm. Jeho konstrukce poskytuje ochranu před větrem (tím, že proud vzduchu odklání nad hlavu jezdce a kolem ní) a snižuje aerodynamický hluk. Stabilita a komfort při vyšších rychlostech – a při jízdách na delší vzdálenosti – může být kdykoli zaměněna za pocit větší volnosti se štítem v dolní poloze. Stačí jednoduše stisknout tlačítko na levé rukojeti a posunout štít do jakékoliv polohy ve 140mm rozmezí.

Do schránky pod sedlem lze uložit dvě integrální přilby. Schránku je také možné přepažit a do jedné části uložit přilbu, zatímco druhá část poslouží pro uložení vybavení do deště, které má formát balíčků o velikosti listu A4. Schránka umístěná v levé přední části kapotáže je uzamykatelná a její vnitřní prostor si může jezdec uspořádat podle svých požadavků, například pro uložení telefonu nebo láhve s vodou. V tomto prostoru se také nachází 12V zásuvka. Všechna světla jsou vybavena LED diodami.

Inteligentní klíč Smart Key u modelu Forza 300 dokáže kromě standardního ovládání zapalování a schránky pod sedlem také zamykat a odemykat volitelný 45litrový vrchní kufr, což je mezi skútry Honda prvenství. S inteligentním klíčem v kapse jezdce se kufr automaticky zamkne poté, co jezdec odejde. Je možné ho zamknout také přímo klíčem. Tlačítko pro otevírání kufru se nachází na jeho spodní ploše a aby byl jeho vnitřní prostor co největší, je ovládací mechanismus umístěn na zadní části stroje.

Revidované přístroje obsahují analogový ukazatel rychlosti a otáčkoměr, mezi nimiž se nachází digitální displej, který je schopen přepínat mezi 3 režimy (pomocí tlačítka na levé rukojeti): počítadlo kilometrů, zbývající dojezd a aktuální spotřeba paliva; denní počítadlo kilometrů, průměrná spotřeba a čas jízdy; nebo okolní teplota a informace o stavu baterie.

Díky důrazu na styl a efektivní aerodynamiku se v proporcích modelu Forza 300 odráží tvary oblíbené Forzy 125, charakterizované moderními liniemi, které vytvářejí skutečný dojem sportovního charakteru a volnosti. Výsledkem radikální přeměny dobíhajícího modelu jsou zcela nové stylistické linie, které se od zakřivených a zaoblených tvarů posunuly k ostřejšímu a dynamičtějšímu vzhledu, jenž lépe odráží agilitu a výkony dosažené díky kompaktnějším rozměrům. Stříbrné akcenty kolem přídě, přední a boční kapotáže dodávají stroji dotek elegance a podtrhují jeho celkový prémiový charakter.

Model Forza 300 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:

  • Modrá metalíza „Crescent Blue Metallic“
  • Černá perleťová „Pearl Nightstar Black“
  • Matná šedá metalíza „Matt Cynos Grey Metallic“
  • Matná bílá perleťová „Matt Pearl Cool White“

Podvozek

  • Zcela nový rám z ocelových trubek, o 12 kg nižší pohotovostní hmotnost
  • Kratší rozvor s ostřejší geometrií řízení
  • Kompaktnější rozměry v kombinaci s vyvýšeným sedlem
  • Obě kola z hliníkové slitiny, zadní nyní o rozměru 14 palců

Forza 300 pro rok 2018 se vyznačuje zcela novým podvozkem, díky kterému se hmotnost stroje snížila o 12 kg a jeho pohotovostní hmotnost nyní činí 182 kg. Jeho základem je trubkový ocelový rám, který je příčinou zkrácení rozvoru o 35 mm na 1 510 mm. Sklon přední vidlice je mírně strmější (26,5° oproti 27°), závlek činí 89 mm a chladič spolu s baterií jsou umístěny mezi palivovou nádrží a schránkou pod sedlem, čímž se jejich hmota přesunula blíže ke středu stroje.

Nový model je oproti předcházejícímu o 25 mm kratší, celková délka dosahuje 2 140 mm. Sedlo je umístěno o 62 mm výše na úrovni 780 mm, takže pozice jezdce je přirozeně vzpřímená a přispívá k vynikajícímu výhledu do všech stran. Řídítka jsou nyní široká 755 mm (o 2 mm užší než u předchozího typu), příď stroje je široká 580 mm a šířka v oblasti zrcátek dosahuje 860 mm – kompaktní rozměry usnadňují proplétání se provozem v rušných ulicích.

Robustní 33mm teleskopická vidlice je doplněna dvěma zadními tlumiči se sedmiúrovňovým nastavením předpětí, jež jsou spojeny s jednodílným hliníkovým kyvným ramenem.

15palcové přední kolo z hliníkové slitiny je obuto do pneumatiky o rozměru 120/70-15, zatímco 14palcové zadní kolo (o 1 palec větší průměr než u předchozího modelu) je obuto do pneumatiky o rozměru 140/70-14, jež nabízí maximální trakci a jízdní komfort.

Přední kolo je opatřeno jedním brzdovým kotoučem o průměru 256 mm, kterému sekunduje 240mm kotouč na zadním kole. Pro lepší kontrolu při brzdění na kluzkém povrchu je stroj vybaven dvoukanálovým systémem ABS.

Motor

  • Lepší akcelerace, vyšší maximální rychlost a nižší spotřeba paliva
  • Systém Honda Selectable Torque Control (HSTC) součástí standardní výbavy
  • Lze jej zapnout a vypnout tlačítkem na levé rukojeti

Nová Forza 300 sdílí svůj kapalinou chlazený motor s čtyřventilovým rozvodem SOHC, elektronickým vstřikováním paliva a objemem 279 cm3 s legendárním modelem SH300i. Jeho výkonnostní charakteristiky byly (díky upravenému sání, dlouhým svíčkám a upravenému časování ventilů) vyladěny nejen s ohledem na zábavnou jízdu v celém rozmezí otáček, ale také na mimořádně nízkou spotřebu paliva.

Vrtání a zdvih jsou 72 mm x 68,5 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,5:1. Motor disponuje maximálním výkonem 18,5 kW při 7 000 ot./min. a točivým momentem 27,2 Nm při 5 750 ot./min. K lepším výkonům přispívá i zeštíhlení nového modelu o 12 kg: sprint na 200 m stroj zvládne za 11,1 s a maximální rychlost dosahuje 129 km/h, což jsou hodnoty o 0,3 s a o 2 km/h vyšší než u předchozího modelu. Spotřeba paliva činí 3,2 l/100 lm (v režimu WMTC). Palivová nádrž pojme 11,5 litru, což umožňuje dojezd přes 350 km.

Významným novým prvkem výbavy u modelu Forza 300 pro rok 2018 je systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) – toto je poprvé, kdy byl tento systém u skútru značky Honda použit. HSTC detekuje rozdíl mezi otáčkami předního a zadního kola, vypočítává případný prokluz a na základě těchto údajů upraví pomocí vstřikování točivý moment motoru tak, aby se obnovila trakce zadního kola. Systém HSTC lze zapnout nebo vypnout spínačem na levé rukojeti. Zásah systému HSTC při jízdě je indikován blikající ikonou „T“ na digitálním displeji.

Motor modelu Forza 300 se vyznačuje osvědčenou konstrukcí s dlouhou životností. Válečkové vahadlo, radiální kluzná ložiska klikového hřídele a uzavřená kliková skříň jsou zárukou dlouhodobé spolehlivosti. Objem olejové náplně je 1,7 litru. Ke snížení vnitřního tření přispívá posunutí válce o 5 mm. Automatická odstředivá spojka přenáší sílu motoru na převodovku V-Matic s převodovými poměry zvolenými s ohledem na pružnou reakci v nízkých rychlostech a na dynamickou akceleraci. Koncový převod je zajištěn klínovým řemenem.

Příslušenství

Pro model Forza 300 bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda. Patří sem:

  • 45litrový vrchní kufr ovládaný inteligentním klíčem
  • Zadní nosič (pro přímé upevnění)
  • Vnitřní tašky
  • Vyhřívané rukojeti
  • Alarm

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...