Německý Spolkový správní soud v Lipsku dnes rozhodl, že zákaz vjezdu vozidel s dieselovými motory do center některých německých měst je právně přípustný. Pro řidiče dieselových aut tak začnou možná v některých německých městech platit přísná omezení, protože města si budou moci sama rozhodnout, zda autům na naftu z ekologických důvodů vjezd zakážou, či nikoli. Možný dopad rozhodnutí soudu na český trh komentuje provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček.
„Na českém trhu se postupně vyrovnává podíl naftových a benzinových vozů ve prospěch vozů s benzinovými motory, po kterých je i dlouhodobě vyšší poptávka. V současné době vidíme, že proti sobě jdou dva trendy – mírné zvýšení dovozu levnějších, více ojetých a starších dieselů zejména z Německa a zároveň zvýšený zájem o benzinové zánovní vozy, který registrujeme v prodejních statistikách naší značky Mototechna, kde je o ně zájem až ze 70 %. Starší a tím pádem i rizikovější naftové automobily, které na zdrojových trzích nevyhovují emisním normám a jejichž majitelé se jich zbavují na úkor tuzemského životního prostředí, se k nám vozí již delší dobu. Nečekáme, že by nyní kvůli rozhodnutí německého soudu mělo dojít k nějakému raketovému nárůstu. Proto si nemyslíme, že by se ceny dovozových dieselů měly nějak zásadně snižovat. Naftové vozy s domácím původem si podle nás ceny spíše udrží, protože zde hrají roli i jiné faktory. Lidé totiž kromě ceny hledí i na doloženou servisní historii nebo ověřitelnost stavu tachometru. Zákazníci mají také obecně vyšší důvěru k vozům s původem v České republice,“ řekl Petr Vaněček.