Po odpočinkovém dni v La Paz se posádky vydaly na jednu z nejnáročnějších jízd celé Rallye Dakar!
První 425 km dlouhý úsek maratonské etapy
– v které se musí posádky obejít dva dny bez servisu. Dřívější vítěz Dakaru Carlos Sainz nyní zaujímá vedoucí postavení v celkovém pořadí s více než hodinovým náskokem poté, co jeho týmového kolegu Stéphana Peterhansela postihl problém a dosud vedoucí posádka tak klesla na třetí místo v celkovém pořadí. Veškeré nezbytné mechanické práce uskuteční přes noc v bivaku v Uyuni vlastními silami.
Carlos Sainz a Lucas Cruz si připsali letos už druhé vítězství pro PEUGEOT v etapě
Posunuli se tak na celkově vedoucí místo. Jsou tak třetí ze čtyř posádek PEUGEOTu, které se to v určité fázi soutěže podařilo. Španělé neměli žádné problémy. Do cíle etapy dojeli s rezervou 12 minut a vedou s náskokem 1 h 11 min 29 s.
Pro Stéphana Peterhansela a Jeana-Paula Cottreta problém začal
– při předjíždění motocyklu na kilometru 186. V prachu nezahlédli kámen, zlomili tlumič a trojúhelník zavěšení, takže museli zastavit. S pomocí posádky Cyril Despres/David Castera byli schopni znovu vyjet po hodině a 45 minutách. Navzdory dlouhému zdržení jsou nadále mezi třemi nejlepšími a jen devět minut je dělí od druhého místa.
Despres/Castera dnes dokonale zapůsobili v úloze „strážných andělů“
– a pomohli svým týmovým kolegům. Posádce, která zůstala stát na trati, pomohli opravit její PEUGEOT 3008DKR Maxi, čímž sami ztratili víc času, ale umožnili, aby „Mr. Dakar“ pokračoval v soutěži.
KLASIFIKACE V 7. ETAPĚ:
- Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 4 h 49 min 26 s
- Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +12 min 5 s
- Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +14 min 19 s
- Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +20 min 56 s
- Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +23 min 57 s
- Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +28 min 49 s
- Bernhard Ten Brinke (NED)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +31 min 33 s
- Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +39 min 30 s
- Boris Garafulic (CHL)/Felipe Palmeiro (PRT), Mini 4WD, +54 min 42 s
- Peter Van Merksteijn (NED)/Maciej Marton (POL), Toyota 4WD, +57 min 21 s
20. Stéphane Peterhansel (FRA)/J.-P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +1 h 47 min 56 s
34. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +3h 44 min 44s
KLASIFIKACE PO 7. ETAPĚ:
- Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 21 h 41 min 38 s
- Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +1 h 11 min 29 s
- Stéphane Peterhansel (FRA)/J.-P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +1 h 20 min 46 s
- Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1 h 20 min 54 s
- Bernhard Ten Brinke (NLD)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +1 h 25 min 04 s
- Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +2 h 19 min 02 s
- Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +2 h 22 min 39 s
- Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +2 h 41 min 26 s
- Peter Van Merksteijn (NED)/Maciej Marton (POL), Toyota 4WD, +4 h 23 min 35 s
- Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +5 h 14 min 16 s
40. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +44 h 52min 20 s
Bruno Famin, ředitel divize Peugeot Sport, Team Manager PEUGEOT Total
„Říkali jsme, že na tomto Dakaru se toho může ještě hodně přihodit. A dnešní etapa to potvrdila! Je velká škoda, že Stéphane a Jean-Paul ztratili asi 2 hodiny, ale jsme si jistí, že závod nabere ještě nejeden obrat, než posádky dojedou do cíle. Jsme teď 1. a 3., ale Dakar ještě není ani v polovině. Naše strategie zůstává stejná: zvládat postupně den za dnem až do konce.“
Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303)
1. v 7. etapě/1. v celkovém pořadí
„Bylo to celkově hodně náročné. Na začátku to bylo těžké tím, že jsme hodně jezdili v terénu, pak to bylo o něco snazší a naštěstí jsme tam neměli žádné problémy. O tom, že jsem v čele žebříčku, nepřemýšlím. Je to v této chvíli pouze otázka přežití a ještě zbývá dlouhá cesta. Věci se teď samozřejmě poněkud změnily, my však musíme zůstat koncentrovaní a řešit věci den po dni.“
Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 300)
20. v 7. etapě/3. v celkovém pořadí
„Trochu jsem vyjel z trati, nejsem si jistý proč, a vůbec jsem si toho kamene nevšimnul. Prostě jsem ucítil náraz. Zničilo to celou záď vozu: tlumiče, zavěšení, převody, spoustu věcí. Ještě pořád toho musíme v noci hodně udělat: automobil není to, co byl. Vzali jsme některé díly z Cyrilova a Davidova vozu a oni pak zůstali na místě: pracovali jsme na tom asi 1 h 50 min. Neutrpěli jsme žádnou fyzickou újmu a cítíme se dobře, ale zasáhlo to naši psychiku. Ale stále se usmívám: moje kariéra zde konec konců není v sázce.“
VÍTE, ŽE?
Když Peugeot v roce 2016 vyhrál s posádkou Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret a vozem 2008 DKR, bylo to první vítězství vozu s pohonem dvou kol na Dakaru od roku 2000, přičemž model 2008 DKR byl rovněž prvním vozem s pohonem dvou kol, který Peugeot na soutěž přivezl.
8. etapa (neděle 14. ledna): Uyuni – Tupiza. Z 584 km bude 498 km měřených úseků.
Součástí druhé části maratonské etapy, z Uyuni do Tupizy, bude druhý nejdelší měřený úsek v délce 498 km. Je pravděpodobné, že bude také jedním z nejobtížnějších. Posádky budou muset překonat náročné písečné duny ve výšce 3500 m n. m.
Více informací:
www.youtube.com/peugeotsportofficial
TV záběry a další obsah od Red Bull TV z Red Bull Content Pool:
www.redbullcontentpool.com/teampeugeottotal
·
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”