Dvou vítězství dosáhl již v letošní sezoně Peugeot 307 WRC a po úspěších ve Finsku a v Japonsku se bude snažit přidat další dobrá umístění na čtrnáctém a patnáctém podniku sezony – na Korsice a v Katalánsku.
Přestože celé sezoně 2005 dominuje šotolinový povrch, její konec je ve znamení asfaltu. Dvě z posledních tří soutěží letošního roku se pojedou právě na tomto povrchu. Kromě lednového Monte Carla měly posádky možnost vyzkoušet zatím zpevněný povrch pouze jednou, na srpnové Německé rallye. Ta má ovšem velmi málo společného s tím, co na účastníky MS čeká na dvou následujících středomořských soutěžích.
Peugeotu patří před třemi závěrečnými podniky druhá příčka v hodnocení značek, 22 bodů za sesterským Citroenem. Přes tento rozdíl nepolevuje Peugeot Sport ve svém úsilí o přidání dalšího titulu mistra světa do své dosavadní bilance. V šampionátu jezdců je již o titulu rozhodnuto. Po Japonské rallye jej s předstihem získal Sebastien Loeb. Na dalších pozicích se však bojuje dál. Marcuse Gronholma na druhém místě dělí od třetího Pettera Solberga šest bodů a boj o titul vice-mistra není zdaleka u konce. Nor i Fin v minulosti předvedli na asfaltu několik špičkových výkonů a na následujících dvou soutěžích se očekává jejich velmi těsný souboj.
V historii Peugeotu má Korsika výjimečné postavení. Francouzský podnik byl v roce 1980 vybrán za místo premiéry dnes již legendární 205 Turbo 16. O téměř 20 let později, v roce 1999, to byl opět středomořský ostrov, kde spatřila světlo světa 206 WRC a v roce 2000 a 2002 tu zvítězila. V letošním roce může být rozhodujícím faktorem počasí, zejména z pohledu volby pneumatik. Stejné to bude i o týden později v Katalánsku, kde startuje podnik MS pouhých pět dní poté, co projedou soutěžní vozy cílovou rampou v hlavním městě Korsiky Ajacciu.
Katalánská rallye prošla od minulého roku velkými změnami. Centrum dění se stěhuje do oblasti Tarragony. Peugeot zvítězil na španělské půdě v minulých letech třikrát – v roce 2001, 2002 a 2003. V roce 2004 tu dojel Marcus Gronholm druhý. Fin letos vystoupal na stupně vítězů již osmkrát, z toho dvakrát na stupínek nejvyšší. Pro oba podniky tak má perfektně rozdané karty.
Dřívější vítěz obou středomořských podniků Markko Märtin projevil své přání nestartovat ve zbylých třech podnicích letošní sezony. Za těchto okolností byl za volant druhé 307 WRC pro následující dvě asfaltové soutěže povolán jezdec francouzského národního týmu FFSA Nicolas Bernardi, kterého bude navigovat Jean-Marc Fortin.
Nicolas Bernardi se vypracovával během programu podpory mladých jezdců týmem Peugeot Sport. V roce 1995 byl finalistou francouzské národní akce pro vyhledávání talentů. O pět let později se účastnil série Volant Peugeot 206 a v roce 2001 nastoupil jako tovární jezdec týmu Peugeot v kategorii Super 1600. V letech 2003 a 2004 odešel ke konkurenční značce a v roce 2004 skončil v juniorské kategorii MS druhý. V letošním roce se opět vrátil pod křídla Peugeotu a s 206 WRC vede francouzský šampionát.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas