Seznamování s tratí a tréninky jsou na programu již dnes – v úterý 18. října (12 – 18.30 hod.) a ve středu 19. října (7 – 18.30 hod.). Shakedown (čtvrtek 20. října od 8 do 11 hod.) se pojede stejně jako v předcházejících letech na trati 6,94 km mezi Capo di Feno a St Antoine.
Slavnostní start se uskuteční ve čtvrtek 20. října od 20 hod na náměstí Foch v Ajaccio.
1.etapa – pátek 21. října: 395,68 km (121,34 km měřených ve 4 RZ). Start v Ajaccio, Port de Commerce v 8.30 hod. – RZ 1 ‘Ampaza/Col St Eustache 1’ (32,89 km) – RZ 2 ‘Aullene/Arbellara 1’ (27,78 km) – Seskupení Port de Commerce (12.41 hod. / 25 min.) – Asistence A (13.06 / 30 min.) – RZ 3 ‘Ampaza/Col St Eustache 2’ – RZ 4 ‘Aullene/Arbellara 2’ – Asistence B (17.50 / flexi-servis 45 min.) – Cíl Margonajo kolem 20.49 hod.
2.etapa – sobota 22. října: 378,40 km (124,88 km měřených ve 4 RZ). Start v 8.30 hod. – Asistence C (8.30 / 10 min.) – RZ 5 ‘Vico/Col de Sarzoggiu 1’ (36,24 km) – RZ 6 ‘Ucciani/Bastelica 1’ (26,20 km) – Seskupení Port de Commerce (12.36 / 25 min.) – Asistence D (13. 01 / 30 min.) – RZ 7 ‘Vico/Col de Sarzoggiu 2’ – RZ 8 ‘Ucciani/Bastelica 2’ – Asistence E (17. 30 / flexi-servis 45 min.) – Cíl kolem 21.17 hod.
3.etapa – neděle 23. října: 249,74 km (95,46 km měřených ve 4 RZ). Start v 7 hod. – Asistence F (7.00 / 10 min.) – RZ 9 ‘‘Acqua Doria/Serra di Ferro 1’ (15,92 km) – RZ 10 ‘Pont de Calzola/Agosta 1’ (31,81 km) – Seskupení Port de Commerce (9. 46 / 25 min.) – Asistence G (10.11 / 30 min.) – RZ 11 ‘‘Acqua Doria/Serra di Ferro 2’ – RZ 12 ‘Pont de Calzola/Agosta 2’ – Asistence H (13.20 / 20 min.) – Cíl kolem 13.40 hod. – Slavnostní ceremoniál na náměstí Foch ve 14 hod.
Pro zisk bodů potřebných pro mistrovství světa WRC v Poháru konstruktérů nasazuje na Korsickou rallye Citroën, vedoucí tým tohoto pořadí a obhájce trofeje, dva vozy Xsara WRC s osvědčenými posádkami Sébastien Loeb – Daniel Elena, od Japonské rallye mistři světa mezi piloty, a Francois Duval – Sven Smeets.
Dvacet dní po Japonské rallye pokračuje světový šampionát návratem do Evropy, aby po dva víkendy v těsném sledu odjel francouzskou a španělskou část, resp. 14. a 15. podnik celého seriálu.
Tým z Versailles-Satory rád vzpomíná na double, které z « Ostrova krásy » přivezly v roce 1999 dvě Xsary kit-car s posádkami Philippe Bugalski – Jean-Paul Chiaroni a Jesús Puras – Marc Marti. Premiérové vítězství na tomto podniku pro Xsaru WRC zaznamenala posledně jmenovaná dvojice v roce 2001, právě v Ajacciu také Sébastien Loeb a Daniel Elena získali loni první titul mistrů světa v kariéře. A stejně tak Citroën zde v loňském roce slavil zisk druhého Poháru konstruktérů po sobě.
Letos jsou Sébastien Loeb a Daniel Elena už jistými mistry světa díky druhému místu v Japonsku. Teď stojí před možností prodloužit svou rekordní šňůru 8-mi vítězství během jedné sezony.
« Se ziskem titulu mezi jednotlivci máme za sebou jen polovinu práce, » konstatoval už v japonském Obihiru Guy Fréquelin, ředitel stáje Citroën Sport. « Zkusíme ještě obhájit náš titul v Poháru konstruktérů. »
A to je i hlavní úkol a cíl « červených » pro zbytek sezony. Pro jeho splnění už na Korsice má ovšem Citroën velice dobrou výchozí pozici. Jeho převaha a náskok i díky pneumatikám Michelin se projevily už na Německé rallye, která byla rovněž « asfaltová ». Forma Loeba, stejně jako Duvala dalšímu úspěchu nahrává. « Je to terén, který velmi dobře známe, » přiznává technický šéf Citroën Sport Xavier Nestelan-Pinon. « A vyhovuje také Xsaře. Tratě jsou hrbolaté, velmi úzké, s velkou dávkou « starého dobrého asfaltu », často boulovitého. Na tento terén je potřeba auto, které dobře drží stopu a není nedotáčivé. V přípravě vozů jsme se zaměřili na všechny detaily v nastavení, stejně jako na spolupráci při výběru pneumatik Michelin. Po technické stránce se dá říci, že v rukou držíme dobré karty, s nimiž musíme také dobře hrát… »
Bilance pilotů Citroën
Sébastien Loeb debutoval na Korsice s vozem Saxo kit car (1999/19. a 1. v A6). 9. místo obsadil v roce 2000 na soukromém voze WRC. V roce 2001 se Saxem vyhrál Korsiku i titul mistra světa v ‘Super 1600’. V roce 2003 dojel 13. po penalizaci 10 minut za opuštění tratě. Loni skončil druhý a získal titul mistra světa právě na Korsice.
François Duval má na kontě 4 účasti: 2001 (Ford Puma, vypadl), 2002 (Ford Focus, vypadl), 2003 (Ford Focus, 3.), 2004 (Ford Focus, vypadl).
Soukromý tým Kronos Racing vysílá do boje jednu xsaru s posádkou Xevi Pons/Carlos Del Barrio. Mladý Španěl pojede svou třetí Korsiku v kategorii produkčních vozů. V roce 2003 vypadl, v roce 2004 vyhrál.
V historii Citroën vyhrál čtyřikrát: 2001 (Puras/Marti, Xsara WRC), 1999 (Bugalski-Chiaroni, Xsara kit-car), 1963 (Trautmann/Chabert, DS19), 1961 (Trautmann/Ogier, DS19).
Šance v JWRC
Také v juniorském šampionátu jde do tuhého. A vozy Citroën C2 jsou u toho. Jezdci Kronos Racingu Kris Meeke a Dani Sordo nestartovali v Mexiku, zatímco P. H. Sport s Conradem Rautenbachem se rozhodli vynechat Monte Carlo. Naproti tomu se největší konkurenti Krise a Daniho v boji o titul Guy Wilks a úřadující mistr světa Per-Gunnar Andersson neobjeví na startu Korsické rallye. Kris a Dani, kteří již jednu soutěž vypustili, mají nyní šanci posunout se do čela šampionátu, protože jejich největší rivalové budou na Korsice chybět. Mají tak velkou šanci dokončit soutěž na špičce JWRC, získat maximum bodů a vybudovat si silnou pozici před závěrečnou soutěží sezony v Katalánsku.
Dani Sordo, který je momentálně na čele JWRC, díky dvěma vítězstvím na šotolině (Sardinie, Finsko) a jednomu na asfaltu (Německo), je ve velice výhodné situaci. Španěl na Korsice startoval v roce 2004, kdy skončil druhý ve skupině N a nedávno předvedl svou chuť bojovat, když si zajistil španělský titul. V domácím šampionátu dokázal pětkrát vyhrát a třikrát dojel druhý! Jeho velkou výhodou je, že na sedadle spolujezdce je Marc Marti, který jel na Korsice již pětkrát a čtyřikrát stál na stupních vítězů (v roce 2001 s Purasem a Xsarou WRC zvítězil). Vzdát se nechce ani Kris Meeke, který je spokojenější na šotolině. Mladý chráněnec Colina McRaee nedávno v Německu dokázal, že si dokáže poradit i s asfaltem. Kris na Korsice před dvěma lety absolvoval seznamovací jízdy a rád by společně s Danim po úspěchu v Německu získal další dvojité vítězství pro C2 S1600.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií