Zákaznický ombudsman AAA AUTO už pět let řeší spory smírnou cestou

AAA AUTO je dosud jedinou firmou v oboru, která funkci ombudsmana vytvořila.

 Již před pěti lety, na podzim roku 2012, společnost AAA AUTO International

– vytvořila pozici zákaznického ombudsmana. Jeho úkolem je přezkoumávat případné sporné reklamace či hledat smírná řešení pro ty zákazníky, kteří mohou být nespokojeni s průběhem obchodu.

Prvním ombudsmanem byl jmenován Milan Smutný

– bývalý dlouholetý mluvčí Škoda Auto a zkušený komunikační profesionál se zkušenostmi z prostředí automotive. Generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová tak dodržela svůj slib daný veřejnosti při svém nástupu do funkce, že se zasadí o výrazné změny v komunikaci společnosti se zákazníky a prosazení empatičtějšího přístupu při vyřizování reklamací.

Jak již společnost v minulosti několikrát uváděla

– z celkového objemu prodaných vozů eviduje cca 5 % reklamací, ze kterých zhruba 80 % vyřídí ke spokojenosti zákazníků.

„I po pěti letech platí, a vždy bude platit, že mým cílem je neustále snižovat procento nespokojených klientů na absolutní minimum,“ uvádí Milan Smutný, zákaznický ombudsman AAA AUTO International a dodává: „Komunikace vždy byla i mým koníčkem a je pro mě poctou pracovat ve společnosti, která je špičkou na trhu ve svém oboru“. Procento klientů, kteří jsou nespokojeni s výsledkem reklamace se společnosti s vytvořením funkce ombudsmana daří postupně snižovat přes to, že se objemy prodejů neustále zvyšují a letos v České republice dosáhnou až 50 000 vozů. Kromě vytvoření postu ombudsmana k tomu ve stejném období přispělo i zřízení nového Kontaktního centra obsazeného dvěma stovkami operátorů i zkvalitnění výkupních a prodejních procesů během posledních několika let.

Generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová zdůraznila: 

„Abychom zajistili kontinuální růst našich prodejů, který je v současné době každý rok zhruba desetiprocentní, musíme se neustále zlepšovat ve všech oblastech, z nichž péče o zákazníky je jednou z nejdůležitějších. Potřebujeme, aby se k nám lidé vraceli, a toho docílíme jen pokud budou spokojeni s našimi službami a kvalitou našich vozů. Tomu podřizujeme veškeré naše snažení napříč společností, a takto školíme naše prodejce, výkupčí, zprostředkovatele finančních produktů, operátory call centra ale i reklamační techniky. Prodáváme použité zboží, které nemá stoprocentní vlastnosti zboží nového. Na druhou stranu jsou tyto vozy mnohem finančně dostupnější. Je důležité, abychom dokázali zákazníkům vlastnosti našich aut a poměr „cena/výkon“ transparentně vysvětlit. Zákaznický ombudsman je v tomto procesu důležitým článkem, který nejen pomáhá nalézat řešení v případě problémů, ale dává také zpětnou vazbu.“ 

„Kultivace obchodu s ojetými vozy je dlouhodobým cílem AAA Auto. Zatímco ročně si v průměru jeden český zákazník pořídí nové auto, čtyři až pět jiných si koupí vůz ojetý. Naším cílem je vytvářet pro naše klienty podmínky srovnatelné právě s prodejem nových vozů,“ dodala.

Milan Smutný byl mimo jiné

– v letech 1992-2002 mluvčím mladoboleslavské Škodovky, pracoval pro Český Telecom a v letech 2007-2008 působil jako externí konzultant pro komunikaci AAA AUTO International v době IPO. Na začátku své kariéry byl i novinářem, zpravodajem ČTK. Když si v roce 2014 Milan Smutný na několik měsíců „odskočil“ do státní správy, vystřídal ho přechodně na postu ombudsmana bývalý dlouholetý novinář a bývalý mluvčí vlády ČR Roman Prorok. Ten byl dříve zpravodajem ČTK, působil v České televizi, a byl mimo jiné i mluvčím ČSÚ.

Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let

Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2 miliony zákazníků. Skupina prodá ročně přes 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – HET ligy.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...