Zákaznický ombudsman AAA AUTO už pět let řeší spory smírnou cestou

AAA AUTO je dosud jedinou firmou v oboru, která funkci ombudsmana vytvořila.

 Již před pěti lety, na podzim roku 2012, společnost AAA AUTO International

– vytvořila pozici zákaznického ombudsmana. Jeho úkolem je přezkoumávat případné sporné reklamace či hledat smírná řešení pro ty zákazníky, kteří mohou být nespokojeni s průběhem obchodu.

Prvním ombudsmanem byl jmenován Milan Smutný

– bývalý dlouholetý mluvčí Škoda Auto a zkušený komunikační profesionál se zkušenostmi z prostředí automotive. Generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová tak dodržela svůj slib daný veřejnosti při svém nástupu do funkce, že se zasadí o výrazné změny v komunikaci společnosti se zákazníky a prosazení empatičtějšího přístupu při vyřizování reklamací.

Jak již společnost v minulosti několikrát uváděla

– z celkového objemu prodaných vozů eviduje cca 5 % reklamací, ze kterých zhruba 80 % vyřídí ke spokojenosti zákazníků.

„I po pěti letech platí, a vždy bude platit, že mým cílem je neustále snižovat procento nespokojených klientů na absolutní minimum,“ uvádí Milan Smutný, zákaznický ombudsman AAA AUTO International a dodává: „Komunikace vždy byla i mým koníčkem a je pro mě poctou pracovat ve společnosti, která je špičkou na trhu ve svém oboru“. Procento klientů, kteří jsou nespokojeni s výsledkem reklamace se společnosti s vytvořením funkce ombudsmana daří postupně snižovat přes to, že se objemy prodejů neustále zvyšují a letos v České republice dosáhnou až 50 000 vozů. Kromě vytvoření postu ombudsmana k tomu ve stejném období přispělo i zřízení nového Kontaktního centra obsazeného dvěma stovkami operátorů i zkvalitnění výkupních a prodejních procesů během posledních několika let.

Generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová zdůraznila: 

„Abychom zajistili kontinuální růst našich prodejů, který je v současné době každý rok zhruba desetiprocentní, musíme se neustále zlepšovat ve všech oblastech, z nichž péče o zákazníky je jednou z nejdůležitějších. Potřebujeme, aby se k nám lidé vraceli, a toho docílíme jen pokud budou spokojeni s našimi službami a kvalitou našich vozů. Tomu podřizujeme veškeré naše snažení napříč společností, a takto školíme naše prodejce, výkupčí, zprostředkovatele finančních produktů, operátory call centra ale i reklamační techniky. Prodáváme použité zboží, které nemá stoprocentní vlastnosti zboží nového. Na druhou stranu jsou tyto vozy mnohem finančně dostupnější. Je důležité, abychom dokázali zákazníkům vlastnosti našich aut a poměr „cena/výkon“ transparentně vysvětlit. Zákaznický ombudsman je v tomto procesu důležitým článkem, který nejen pomáhá nalézat řešení v případě problémů, ale dává také zpětnou vazbu.“ 

„Kultivace obchodu s ojetými vozy je dlouhodobým cílem AAA Auto. Zatímco ročně si v průměru jeden český zákazník pořídí nové auto, čtyři až pět jiných si koupí vůz ojetý. Naším cílem je vytvářet pro naše klienty podmínky srovnatelné právě s prodejem nových vozů,“ dodala.

Milan Smutný byl mimo jiné

– v letech 1992-2002 mluvčím mladoboleslavské Škodovky, pracoval pro Český Telecom a v letech 2007-2008 působil jako externí konzultant pro komunikaci AAA AUTO International v době IPO. Na začátku své kariéry byl i novinářem, zpravodajem ČTK. Když si v roce 2014 Milan Smutný na několik měsíců „odskočil“ do státní správy, vystřídal ho přechodně na postu ombudsmana bývalý dlouholetý novinář a bývalý mluvčí vlády ČR Roman Prorok. Ten byl dříve zpravodajem ČTK, působil v České televizi, a byl mimo jiné i mluvčím ČSÚ.

Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let

Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2 miliony zákazníků. Skupina prodá ročně přes 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – HET ligy.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...