Václav Pech jun. společně se svým spolujezdcem Petrem Uhlem se stali mistry České republiky v rallye již potřetí v Příbrami – jeden podnik před koncem sezóny. V napínavé soutěži plné nečekaných zvratů dokázali i přes technické problémy vybojovat třetí místo, které jim zaručovalo zisk titulu.
„Máme všichni ohromnou radost. Je to náš třetí domácí titul a momentálně si ho z těch tří ceníme nejvíc, protože ta letošní sezóna pro nás byla hodně těžká a celou jí máme ještě v živé paměti,“ říká Václav Pech jun.
Od první rychlostní zkoušky se začal odehrávat očekávaný souboj o vítězství mezi Václavem Pechem jun. a Štěpánem Vojtěchem, který jako jediný mohl ještě Pecha připravit o titul. Václav Pech jun. vědom si své výhody, že k zisku titulu mu stačí dojet třetí, nastupoval do rychlostních zkoušek přeci jen s určitou rezervou a kontroloval si druhou pozici za vedoucím Vojtěchem. I přes tento styl jízdy zajel Pech několik RZ v jedné sekundě s Vojtěchem a jejich časový odstup nebyl až do deváté rychlostní zkoušky větší než patnáct sekund. Pak ale přišla nečekaná technická závada, která průběh soutěže z hlediska EuroOil teamu zkomplikovala. „Před startem do deváté rychlostní zkoušky nám v prostoru mezi časovkou a startem zhasl motor našeho focusu. Jak jsme posléze zjistili, došlo k poruše startéru a auto tedy nešlo nastartovat. Bylo to v takovém zúženém místě a stáli jsme do kopce, jediná možnost byla auto roztlačit na zpátečku vlastními silami, protože jakákoliv pomoc diváků by znamenala vyloučení. Za námi ale stála další závodní auta a než se nám vše podařilo zorganizovat, tak abychom měli dost prostoru na roztlačení, byla z toho časová ztráta čtyř minut, kterou nám časoměřiči přičetli k našemu dosaženému času jako penalizaci. To nám cestu za úspěchem zkomplikovalo,“ říká Václav Pech jun.
Zmíněná časová penalizace odsunula Pecha z druhého místa na průběžnou šestou pozici a aktuální ztráta na kýžené třetí místo činila minutu a čtvrt. Nyní musel Václav Pech vyrazit do stíhací jízdy opravdu naplno. Zabojoval a na konci sobotní etapy se propracoval na čtvrté místo – na třetího Trněného ztrácel v tomto okamžiku již jen půl minuty. „Do nedělní části soutěže, kdy bylo na pořadu dne ještě šest rychlostních zkoušek, jsme nastupovali s optimizmem. Náš úkol byl jasný, propracovat se na třetí místo potřebné k zisku titulu a dosahované časy ze soboty ukazovaly, že by se nám to mohlo podařit,“ říká Václav Pech jun. Na třetím místě byla posádka EuroOil teamu již po absolvování prvních dvou nedělních rychlostních zkoušek a toto umístění si pohlídala až do závěru. Na cílové rampě je pak čekala oslava zmíněného titulu.
„Zatím velké oslavy nechystáme, čeká nás totiž ještě jeden náročný úkol,“ dodává Václav Pech jun.: „I přes trvající finanční potíže, bychom se chtěli pečlivě připravit na start v Hradci Králové, kde se za čtrnáct dní uskuteční předposlední podnik druhého domácího mistrovství tzv. sprintrallye. I zde máme velmi nadějnou pozici v čele šampionátu a chtěli bychom získat i tento druhý domácí titul.“
Konečné výsledky Fuchs Oil Rallye Příbram 2005:
1. | Vojtěch-Ernst | Peugeot 206 WRC | 1h54’08″0 |
2. | Triner-Hůlka | Škoda Octavia WRC | +3’01″1 |
3. | Pech-Uhel | Ford Focus WRC | +4’13″9 |
4. | Trněný-Pritzl | Škoda Octavia WRC | +6’54″3 |
5. | Arazim-Gál | Mitsubishi Lancer Evo VIII | +9’12″6 |
6. | Votava- Synáč | Mitsubishi Lancer Evo VIII | +10’11″9 |
7. | Peták-Benešová | Renault Clio S 1600 | +10’20″3 |
8. | Komárek-Roupec | Mitsubishi Lancer Evo VI | +11’23″5 |
9. | Kopecký-Schovánek | Mitsubishi Lancer Evo VII | +12’00″7 |
10. | Vlček-Pech | Mitsubishi Lancer Evo VI | +12’07″2 |
Text a fotografie Jaroslav Štauber, www.RallyeJournal.cz
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů