Peugeot má tak jako v minulém roce 2016 nejrychlejší dvoukolku v ČR.
Oprávněnou spokojenost z výsledků Peugeot Total Rally Cup 2017 vyjádřil Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR:
„První ročník poháru Peugeot Total Rally Cup splnil naše očekávání. Posádky s Peugeotem 208 R2 podávaly skvělé výkony a ukázaly soupeřům, že s tímto vozem je rozhodně třeba počítat. I proto očekáváme, že se v příštím roce Peugeot Total Rally Cup rozroste o nové jezdce. Jsme velmi hrdi na výsledky Filipa Mareše a Jana Hlouška, kteří už druhým rokem jezdí s naší podporou. Opět máme nejrychlejší dvoukolku v ČR, a to nás opravdu velmi těší!“
Nejdříve vás seznámím s výsledky Barum Czech Rally – Peugeot Total Rally Cup 2017 (tř. 6):
2. Mareš – Hloušek (Peugeot 208 R2) 2:12:01,5 … 18 bodů
3. S. Wagner – Winter (Peugeot 208 R2) 2:12:20,6 … 15 bodů
8. Pospíšilík – Hovorka (Peugeot 208 R2) 2:14:43,6
13. Lechoszest – Sitek (Peugeot 208 R2) 2:19:56,3
A konečným stavem Peugeot Total Rally Cupu 2017:
1. Mareš 108, 2. Wagner 94, 3. Pospíšilík 27
A připomenu letošní kalendář PEUGEOT TOTAL RALLY CUP 2017:
24. – 26. 3.: Valašská rally
19. – 20. 5.: Rallye Český Krumlov
16. – 17. 6.: Agrotec Petronas Rally Hustopeče
1. – 2. 7.: Rally Bohemia Mladá Boleslav
25. – 27. 8.: Barum Czech Rally Zlín
A teď s vlastím průběhem soutěže:
Mareš s Hlouškem s Peugeotem 208 R2 vítězi v premiérovém ročníku 2017 Peugeot Total Rally Cupu
Filip Mareš se zapíše zlatým písmem do historie české edice Peugeot Total Rally Cupu 2017. Se spolujezdcem Janem Hlouškem opanovali premiérový ročník. O triumfu definitivně rozhodli druhým místem ve třídě 6 na závěrečném pohárovém podniku – Barum Czech Rally. Jejich největší konkurent Simon Wagner skončil výsledkově jen o příčku níže, druhé místo mu tedy náleží i v pohárovém hodnocení. Filip Mareš a Simon Wagner si to ovšem v okolí Zlína nerozdávali jen o vítězství v prvním ročníku českého Peugeot Total Rally Cupu, ale ve hře byl i domácí titul ve dvoukolkách a třídě 6, stejně jako body do evropské klasifikace ERC Junior U27.
Barum Czech Rally nabídla stejně jako na předchozích soutěžích
– obrovskou bitvu mezi zmíněnými jezdci, oba patřili k nejrychlejším nejen mezi domácí konkurencí, ale také mezi „Evropany“. Mareš s Wagnerem okupovali po čtyřech testech druhou, resp. třetí příčku nabité třídy 6, výrazně nebyl vzdálen ani Matěj Kamenec, pro kterého byla Barumka letošní pohárovou premiérou. Bohužel Kamencovo pronásledování vedoucí dvojice skončilo už na prvním průjezdu okruhové RZ Březová ve Slušovicích.
Matěj Kamenec litoval:
„S úvodem jsem byl spokojen, nečekal jsem lepší výsledky. Bohužel než jsem se stačil dostat do nějakého rytmu, přišel konec v podobě ulomeného kola. V jedné z pravotočivých zatáček jsem byl mírně rychlejší a o betonový most jsem utrhl levé přední kolo. Je mi to moc líto, protože větší porce ostrých kilometrů by nám s Adamem Jurkou přinesla mnoho cenných zkušeností.“
V duelu Mareše a Wagnera
– dále tahal za delší provaz český pilot, pro oba se stal zásadní druhý průjezd RZ Troják, kde Mareše i Wagnera postihl ve stejném místě defekt. Ale zatímco český tandem ztratil na vložce jen 1,5 minuty, Rakušané Wagner s Winterem dvojnásobek (také vinou problémů s brzdami). Mareše to stálo jednu příčku v hodnocení třídy, Wagner se propadl na konec desítky, těsně před dalšího pohárového účastníka Tomáše Pospíšilíka, jehož postihl na Trojáku stejný problém. Poslední účastník Arkadiusz Lechoszest byl po první etapě klasifikován na čtrnáctém místě.
Ve druhé etapě Wagner mocně finišoval, solidní časy zajížděl i Mareš
Český reprezentant se brzy posunul zpět na druhou příčku ve třídě 6, kde také dojel až na cílové rampě před zlínskou radnicí. To mu v předstihu zajistilo jistotu domácího titulu ve skupině 2WD a ve třídě 6. V hodnocení ERC Junior U27 patří před posledním závodem v Itálii jezdci ACCR Czech Teamu průběžná třetí příčka, zároveň je nejlépe hodnoceným juniorem s vozem značky Peugeot.
Pilot ACCR Czech Teamu zdůraznil:
„S konečným výsledkem jsem spokojen, na domácím závodě je to pro nás solidní úspěch. Byl jsem po celý závod spokojen s naší rychlostí, bohužel defekt nás připravil o možnost bojovat na zlínské soutěži o prvenství. V závěru nás navíc potrápil problém se spojkou, a tak jsme se přece jen soustředili hlavně na dokončení prestižního domácího závodu. Vítězství v cupu je prací celého týmu a já bych chtěl v první řadě poděkovat všem, kteří na něm mají svou zásluhu, v čele s našimi partnery. Velké poděkování patří také organizátorům Peugeot Total Rally Cupu. V průběhu sezóny sice z různých důvodů posádek ubylo, přesto první sezónu hodnotím jako velmi vydařenou. Nám se podařilo zvítězit ve čtyřech z pěti pohárových klání, a ač se to může zdát jednoznačné, v každém závodě jsme museli o svou pozici tvrdě bojovat. Zejména v Simonu Wagnerovi s Geraldem Winterem jsem měli opravdu zdatné soupeře. Vítězství si tedy opravdu ceníme a řadíme jej hodně vysoko,“ doplnil Filip Mareš, který spolu s vítězstvím v poháru získal i hlavní cenu v podobě šeku na 5000 eur na nákup náhradních dílů Peugeot.
Simon Wagner korunoval drtivý finiš
– několika nejrychlejšími časy a v poslední zkoušce posunem ze sedmé na výtečnou třetí příčku hodnocení třídy 6. Prohra s Marešem ho však připravila o šanci na vítězství v pohárové klasifikaci Peugeot Total Rally Cupu. A stejně tak už českého jezdce nemůže přeskočit v hodnocení MČR 2WD a třídy 6.
V cíli Simon Wagner uvedl:
„Úvod závodu nebyl z mé strany úplně podle představ. Kvůli nespokojenosti s nastavením jsem udělal několik chyb. Po změnách na podvozku jsme dokázali zrychlit, ale následně nás potkal defekt na RZ Troják. Ale taková je prostě rally. V neděli však naše rychlost gradovala, nakonec jsme vybojovali třetí příčku, takže musím být s výsledkem spokojen. Závěr byl prostě hodně vzrušující. Rád bych poděkoval týmu Sparrow Racing, spolujezdci Geraldu Winterovi i sponzorům a příznivcům. K úspěchům, jako je tento, je zapotřebí stoprocentní týmový výkon. Každý k tomu přispěl svým dílem.“
Na konečné osmé příčce ve třídě 6 dokončil Barumku
– a bronz v pohárové klasifikaci Peugeot Total Rally Cupu 2017 si zajistil Tomáš Pospíšilík, kterého navigoval Jiří Hovorka. „Po celou Barumku jsme jeli ve velkém tempu, pohlídali jsme si zrádná místa, a tak až na jednu malou krizovku proběhla soutěž bez problémů. Proto škoda defektu na Trojáku, na stejném místě, jako mnoho dalších soupeřů. Přesto byla Barumka celkově moc krásný závod, moc jsem si ho užil, skvělé to bylo i s novým spolujezdcem Jirkou Hovorkou,“ okomentoval domácí start Tomáš Pospíšilík.
Druhým zahraničním zástupcem v Peugeot Total Rally Cupu
– byl na Barum Czech Rally Polák Arkadiusz Lechoszest, kterého navigoval Lukasz Sitek. „Emoce po zlínském víkendu jen tak rychle nevyprchají. Barumka byla zatím moje největší výzva, zažil jsem nejdelší a nejintenzivnější rally víkend. Zkoušky byly opravdu úžasné, úzké, zrádné a velmi náročné. Bylo snadné udělat chybu. Po celý závod jsme jeli stabilně, postupně jsme zlepšovali naše časy a přitom se vyhýbali problémům a krizovým situacím. Na Barum Rally tak budu mít nejen krásné vzpomínky, ale především mi dala obrovské zkušenosti. To byl náš předstartovní cíl, který jsme stoprocentně splnili,“ řekl v cíli Arkadiusz Lechoszest.
Barum Rally hodnotil pozitivně i zástupce hlavního partnera Aleksander Raczynski, generální ředitel společnosti GEFCO v České republice:
„Zlínský víkend byl z mého pohledu strhující podívanou. Kombinace napětí s přehlídkou umění profesionálních jezdců, ale i důkazem toho, že Barumka patří již k tradičním vrcholům sezóny v České republice.“
Další informace na:
facebookovém profilu
https://www.facebook.com/Gekon-Racing-sro-168494039868208/
Společnost GEKON RACING s.r.o. je oficiálním distributorem
– závodních náhradních dílů a přestavbových kitů Peugeot (ČR) a Citroën (ČR, Slovensko). V r. 2015 Gekon Racing připravoval pro závody JWRC vůz Citroën DS3 R3T pro finskou posádku Haapamäki-Salminen. V r. 2014 a letos připravuje vůz pro Martina Kočiho, bronzového šampiona JWRC z r. 2014 a mistra ČR 2WD 2016.
Společnost P Automobil Import s.r.o.
– je výhradním dodavatelem nových vozů a náhradních dílů značky Peugeot do České republiky. V České republice nabízí prodej osobních a užitkových vozů Peugeot (nových i ojetých), náhradních dílů a servisní služby prostřednictvím koncesionářské sítě čítající šedesát prodejních míst. V českém motorsportu značka slaví v r. 2016 úspěchy. Jezdci reprezentující značku Peugeot v MČR v rally obsadili 1. a 2. příčku ve třídě 6.
Společnost Total ČR je součástí
– TOTAL MARKETING & SERVICES, obchodní divize koncernu TOTAL, čtvrté největší olejářské společnosti na světě. V tuzemsku působí již od roku 1991 a nyní patří do HUBu, který slučuje společnosti TOTAL ČR, TOTAL Slovensko a TOTAL Lubricants Maďarsko. Hlavními činnostmi společnosti je obchod s automobilovými oleji, průmyslovými mazivy, pohonnými hmotami, speciálními kapalinami a leteckými benziny. Kromě toho společnost působí na trhu asfaltů a v roce 2015 zavedla plně automatizovanou „in-line“ výrobu asfaltů v moderním skladu v Kouřimi.
Dalšími partnery jsou společnosti
– Pirelli, Dallmayr Kaffee, Pivovar Rohozec, All4car, Freem a Renovak.
Mediálními partnery jsou
– časopisy TopGear a Speed, specializovaný magazín Rally, časopis AutoForDrive a internetový server www.rallylife.cz
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.