Model Canter TD uvádí do prodeje na našem trhu společnost DaimlerChrysler, Automotive Bohemia, s.r.o. Prodej a servis bude v ČR zajišťovat síť dealerů značky Mercedes-Benz.
Na fotografii uprostřed generální ředitel dovozní organizace DaimlerChrysler Automotive Bohemia s.r.o. pan Karl Josef Schregle s vedoucími pracovníky zajišťující prodej a servis vozů Canter:
Zcela nový přepracovaný Canter již sedmé generace nabízí podstatná zlepšení ve spolehlivosti, funkčnosti, výkonnosti, variabilitě, stejně jako v bezpečnosti a komfortu.
Při představení vozu jsme měli možnost na krátkém, ale vhodně zvoleném testovacím okruhu se přesvědčit o jízdních vlastnostech Cantera. Canter se řídí pohodlně jako osobní vůz, je z něho velmi dobrý přehled. Ocenil jsem, že má motorovou brzdu, která oddaluje výměnu brzdového obložení a přispívá i k bezpečnosti provozu. Motor není nadměrně hlučný, dobře akceleruje a dá se očekávat jeho poměrně nízká spotřeba. Kabina je jednoduše sklopná, o čemž jsme se sami přesvědčili. Podrobnější hodnocení vám přineseme po zapůjčení vozu k redakčnímu testu.
Sklápění kabiny trvá několik vteřin:
Užitkovost vozu Canter je patrna zejména z hlediska užitečného zatížení (nosnosti), ložného objemu a počtu sedadel. V porovnání s konkurenty ve třídě do 7,5 t má nový Canter s rozvorem 275 cm nejvyšší užitečnou hmotnost, až 4890 kg. Koncepce s bezkapotovou kabinou poskytuje při srovnatelné celkové délce vozů, nejvyšší možný ložný objem. Dvojkabina v provedeni Comfort je dostatečně prostorná až pro sedm osob. Mnohostrannost využití je dána především čtyřmi rozměrově odlišnými kabinami, čtyřmi kategoriemi hmotnosti (3,5 až 7,5 t) a velkým počtem rozvorů náprav od 250 cm až po novou vrcholnou variantu 447 cm s obzvláště širokým rámem. Se základní úzkou kabinou Standard, širokou Comfort, krátkou nebo dvojitou až sedmimístnou splňuje nový Canter nesčetné požadavky na přepravu zboží, rozvážkovou dopravu, hlavní i vedlejší stavební činnosti, zahradnictví, řemeslníků a dalších nejrůznějších služeb.
První lehký nákladní automobil s bezkapotovou kabinou a řazením na přístrojové desce
Nový Canter se pyšní opravdovou zvláštností. V době uvedení na trh v Japonsku byl ve světovém měřítku prvním nákladním automobilem s bezkapotovou (trambusovou) kabinou a řazením typu „Joy Stick“ přímo na přístrojové desce. Krátká řadicí páka je v Canteru „při ruce“ v optimální poloze šetřící místo, což neobyčejně usnadňuje pohyb napříč v kabině. Podobně zajímavé je i nové umístění páky ruční brzdy vpravo vedle sedadla řidiče.
Volnost pohybu v kabině
Sklopná kabina Mitsubishi Fuso Canter, nová zvenku i zevnitř, je řešena především z hlediska pohodlí. Kabina je znatelně delší, vyšší a v oblasti střechy i širší. Čelní sklo je méně skloněno, což ve svém důsledku vede k nadprůměrně velkému vnitřnímu prostoru. Pohodlí zaručuje mimo jiné nové odpružené sedadlo řidiče Isringhausen, dvoumístná lavice pro spolujezdce, četné odkládací prostory na nové přehledné přístrojové desce pro drobnosti i velké doklady. Navíc k tomu ještě přistupují odkládací poličky pod střechou (na přání).
Nový bezpečnostní systém Mitsubishi Fuso RISE
Středem pozornosti vývoje byla samozřejmě i bezpečnost. Pod názvem Mitsubishi Fuso RISE (Realized Impact Safety Evolution) vyvinuli technici nový bezpečnostní systém budky. Tvoří ho mimo jiné dvojice podélných výztuh dveří jako ochrana proti bočnímu nárazu, zesílený rám podlahy kabiny, progresivně deformovatelný držák přístrojů a deformovatelné podélníky rámu, v případě čelního nárazu.
Velkým přínosem jsou i opatření v oblasti aktivní bezpečnosti. Standardním vybavením všech typů řady jsou kotoučové brzdy obou náprav a pro typy nad 3,5 t s protiblokovacím zařízením ABS. Použití systému ABS může záviset i na požadavcích legislativy či trhu v jednotlivých zemích Evropy. V nabídce mimořádné výbavy je také nový systém „Power-ABS“, zahrnující ve svém názvu zdvojený (tandemový) posilovač brzdného účinku a elektronický brzdový asistent.
Robustní rám a nápravy podvozku
K vysoké životnosti a provozní spolehlivosti přispívají mimo jiné spolehlivé přeplňované vznětové čtyřválce s výkony 92 kW (125 k) a 105 kW (143 k), odolné pětistupňové nebo šestistupňové převodovky, tuhý obdélníkový (žebřinový) rám a zadní nápravy s dvoumontáží kol. K významnému zlepšení jízdních vlastností a pohodlí přispělo použití nových, znatelně delších, parabolických per tuhé přední nápravy.
Na základě vysoké spolehlivosti vozu Canter poskytuje Mitsubishi Fuso neomezenou záruku po dobu tří let nebo 100 000 km.
Mitsubishi Fuso, jeden z předních asijských výrobců užitkových automobilů, vyrábí pro evropský trh vozy řady Canter již 25 let ve svém portugalském závodě Tramagal.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií