Po převzetí Daewoo koncernem General Motors nahrazuje Chevrolet Spark model Daewoo Matíz, který byl celosvětově úspěšný – od roku 1998 do konce roku 2004 si jej zakoupilo 1 300 000 zákazníků. Na našem trhu byl ve třídě mini vozů nejprodávanějším modelem. Oproti Matízu má Chevrolet Spark nový design a celkově lze říci, že je to model zcela nový, vždyť má 80 % změněných dílů.
Nový design důstojně navázal na malého elegantního a milého Matíze, který byl dílem světoznámého studia ItalDesign. Předek Sparku s velkými reflektory spojenými se směrovými světly, s nárazníkem nového tvaru a především pak kapota s výraznými prolisy ve tvaru V působí dynamičtěji a dospěleji. Boční linie jsou zaoblenější a vzadu mou pozornost upoutaly elegantní velká oválná světla.
Palubní deska je zcela nová: Sdělovače vystupují uprostřed palubní desky a jsou velmi dobře sledovatelné a osvětlené. Nad středem volantu je v průhledu umístěna soustava provozních kontrolek. Sedadla jsou pohodlná a přední s dobrým bočním vedením. Sedadlo řidiče je i výškově seřiditelné. Zadní sedadla pro pohodlné obsazení dvěma spolucestujícími jsou jednoduše sklopná. Objem zavazadlového prostoru 170 l se po sklopení zadních sedadel zvětší na 845 l. Uvítal jsem řadu praktických odkládacích schránek a prostor.
Testovaný Spark byl vybaven silnějším čtyřválcovým motorem 1,0 s výkonem 49 kW při 5400 ot/min. Nejvyšší hodnotu točivého momentu 91 Nm dosahuje při 4200 ot/min. Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,1 s a maximální rychlost 156 km/hod. Motor vyžaduje vzhledem k malému objemu více vytáčet a vyšší rychlostní stupně doporučuji řadit až při dosažení vyšších otáček: pětistupňová převodovka má totiž vyšší rychlostní stupně delší. Motor i podvozek jsou dobře odhlučněny v celém rozsahu otáček. Kombinovanou spotřebu 5,6 l/100 km uváděnou výrobcem jsem docílil o 0,4 l na 100 km nižší, tj. 5,2 l na 100 km.
Byl jsem překvapen, že Spark s poměrně vyšší výškou (150 cm) má dobrou stabilitu v zatáčkách a dobře drží stopu i na silnicích s horším povrchem. Vzhledem k délce pouze 350 cm a šířce 150 cm je zejména ve městě pohyblivý a snadno zaparkovatelný.
Testovaný Spark ve výbavě Premium byl opravdu bohatě vybaven: má posilovač řízení, systém ABS, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, elektricky ovládaná přední i zadní okna, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, rádio s CD přehrávačem, klimatizaci, přední mlhovky, imobilizér motoru, dálkové ovládání dveří atd. V oblasti bezpečnosti musím uvést, že použití vysokopevnostní oceli v konstrukci karosérie Sparku zvýšilo její tuhost oproti Matízu o 51 %.
Cena Chevroleta Spark s motorem 1,0 v bohaté výbavě Premium je 286 200 Kč včetně DPH. Metalíza je za příplatek 6 500 Kč.
Chevrolet Spark je však možné zakoupit i v nižších výbavách: Direct, Plus a Star s tříválcovým motorem 0,8 l anebo Elite s motorem 1,0 l. Cena v nejnižší výbavě Direck je 199 900 Kč.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií