Uplynulý víkend přinesl značce Audi několik významných úspěchů v motoristickém sportu a nechyběly u toho ani české barvy

V legendárním závodě 24 h Spa, nejprestižnějším podniku vozů GT3, vybojoval Audi Sport Team Saintéloc již čtvrté vítězství pro značku Audi na tomto belgickém okruhu.

V náročném vytrvalostním závodě se blýskl s vozem Audi R8 LMS také český tým I.S.R. Racing

– který v nabitém startovním poli obsadil deváté místo. Audi boduje rovněž ve Formuli E. Brazilský jezdec Lucas di Grassi se stal po sobotním vítězství a sedmém místě v nedělním závodě letošním mistrem Formule E v hodnocení jezdců, zatímco týmu ABT Schaeffler Audi Sport patří titul vicemistra v hodnocení konstruktérů.

Značka Audi získala své čtvrté vítězství v největším vytrvalostním závodě na světě pro vozy kategorie GT3

Letošní ročník byl jedním z nejnapínavějších v historii závodu 24 h Spa. Posádka Jules Gounon/Christopher Haase/Markus Winkelhock v něm po 3824 kilometrech zvítězila s náskokem 11,862 sekundy. Ve velmi vyrovnaném startovním poli bojovaly o vítězství až do samotného závěru čtyři značky, které nakonec obsadily první čtyři místa.

Audi Sport Team Saintéloc zazářil přesvědčivými výkony

– při své první účasti s tovární podporou oddělení Audi Sport customer racing. V nejnáročnějším závodě GT3 na světě podávalo Audi R8 LMS se startovním číslem 25 spolehlivé výkony, jeho jezdci se vystříhali chyb a závod absolvovali bez jakýchkoli sportovních trestů. V předposlední hodině závodu stíhal Christopher Haase po několik kol Raffaela Marciella na vedoucí pozici, dokud italský jezdec nezajel do boxů. Po vlastní servisní zastávce v boxech a zastávkách jeho rivalů převzal 29letý jezdec Audi Sport vedení a nakonec slavil své první vítězství ve Spa.

„Srdečně blahopřeji vítězným jezdcům a týmu k tomuto výjimečnému výkonu,“

– řekl Chris Reinke, vedoucí oddělení Audi Sport customer racing. „Byl to mimořádně náročný ročník závodu 24 h Spa, protože Stéphane Ratel Organization a Claude Surmont dokázali sestavit mimořádně vyrovnané startovní pole. Pro všechny týmy to znamenalo tvrdou práci, protože žádný z nich závodu nedominoval. Tento víkend byl skvělou reklamou pro závody kategorie GT3.“

Před závodem patřily mezi jeho favority další dva týmy s vozy Audi R8 LMS

– Audi Sport Team WRT vedl na domácí půdě během závodu se třemi různými týmy jezdců. Po třech hodinách byl v čele vůz se startovním číslem 5 s jezdci Marcel Fässler/André Lotterer/Dries Vanthoor, ale v sobotu v noci musel neplánovaně do boxů kvůli poškozenému brzdovému obložení. Ze 45. místa se tato trojice probojovala na konečné 11. místo. Po devíti hodinách jezdil na prvním místě vůz se startovním číslem 2 s jezdci Christopher Mies/Connor De Phillippi/Frédéric Vervisch. Tato trojice jezdců se však začala propadat v důsledku časových ztrát, způsobených zastávkou v boxech a nevýhodnou pozicí v okamžiku, kdy na okruh vyjel bezpečnostní vůz. Nakonec závod dokončili na pátém místě. Za nimi se umístili Antonio García/Nico Müller/René Rast s vozem Audi R8 LMS se startovním číslem 1. Přestože byli po nějakou dobu rovněž na prvním místě,  trojici profesionálních jezdců připravily o drahocenný čas dva sportovní tresty. V cíli bylo v Top 10 i čtvrté Audi R8 LMS. Audi Sport Team I.S.R. z Prahy se s trojicí jezdců Pierre Kaffer/Kelvin van der Linde/Frank Stippler umístil na deváté pozici.

Tituly mistra ve Formule E v hodnocení jezdců a vicemistra v hodnocení konstruktérů

– Lucas di Grassi, jezdec ve službách značky Audi, je novým mistrem Formule E, globálního závodního seriálu pro elektricky poháněné monoposty. Brazilec z týmu ABT Schaeffler Audi Sport se dostal suverénním vítězstvím v prvním ze dvou finálových závodů v kanadském Montrealu do čela průběžného pořadí, které obhájil v nedělním závodě sedmým místem. Di Grassi vstupoval do finálového závodního víkendu v Kanadě s desetibodovou ztrátou na jezdce Renaultu Sébastiana Buemiho. Zatímco Švýcar měl po nehodě ve volném tréninku v sobotu špatný den, di Grassi neudělal žádnou chybu a svou ztrátu přeměnil v 18bodový náskok prvním místem na startu a suverénním vítězstvím stylem start-cíl.

V neděli startoval di Grassi

– se svým týmovým kolegou Danielem Abtem z třetí řady, zatímco Buemi se v kvalifikaci umístil až na 14. místě. Po dramatickém startu se di Grassi a Abt propadli na deváté a desáté místo, ale díky chytré strategii využívání energie se dokázali probojovat na šesté a sedmé místo. Tým ABT Schaeffler Audi Sport si tím zajistil titul vicemistra v hodnocení konstruktérů.

Po závodě neskrýval nadšení nový mistr Formule E:

„Dnes je nejlepší den mojí kariéry. Formule E si získala moji důvěru hned od svého založení, protože svět se mění, a to platí i pro motoristický sport. Před třemi roky jsme zvítězili v prvním závodě Formule E v Pekingu a nyní máme i titul. ABT Sportsline, Schaeffler a Audi Sport odvedly skvělou práci – v neposlední řadě po závodech v New Yorku, kde se nám tolik nedařilo. Tady v Montrealu, na nejlepším závodním okruhu Formule E všech dob, jsme byli rychlí od samého začátku.“

Po třetím místě v první sezoně Formule E

– a titulu vicemistra v uplynulém roce je Lucas di Grassi třetím mistrem prvního závodního seriálu pro elektricky poháněné monoposty. S celkem šesti vítězstvími a 20 umístěními na stupních vítězů v 33 závodech patří di Grassi mezi nejúspěšnější jezdce ve Formuli E. Jezdec značky Audi zvítězil v sezoně 2016/2017 ve dvou závodech, získal tři první místa na startu a sedm umístění na stupních vítězů ve dvanácti závodech. Pouze v Paříži vyšel di Grassi bodově naprázdno. Nakonec byla jeho konzistentnost v boji o titul rozhodující. Mezi jeho pozoruhodné výkony patří jeho návraty během úvodního závodního víkendu v Hong Kongu a vítězství v Mexiku.

Dieter Gass, vedoucí oddělení Audi Motorsport říká:

„Lucas di Grassi je v mých očích nejvšestrannějším jezdcem ve Formuli E. To, co předvedl v sobotu v Montrealu, bylo jednoduše fantastické. Po New Yorku od něj pravděpodobně už mnoho lidí nečekalo, že by mohl otočit závod o titul ve svůj prospěch. Ale Lucas ani na okamžik nezaváhal a neustále motivoval celý tým k nejvyšším výkonům. Všichni členové týmu kolem Hanse-Jürgena Abta a Thomase Biermaiera odvedli vynikající práci a také Daniel Abt, jemuž se letos tolik nedařilo, zajel v Montrealu skvělé závody. Bylo to fantastické finále a celkově dobrý víkend pro Formuli E. Rostoucí význam elektromobilů v motoristickém sportu potvrzují i rozhodnutí značek BMW, Mercedes-Benz a Porsche následovat nás do tohoto progresivního závodního seriálu. Už se těším na úvodní závod nové sezony Formule E, který se uskuteční v prosinci v Hong Kongu, kdy náš továrně podporovaný tým otevře novou kapitolu v historii účasti značky Audi v motoristickém sportu. S našimi partnery ABT a Schaeffler máme velmi dobrou výchozí pozici v rostoucí konkurenci.“

Lucas di Grassi se narodil 11. srpna v São Paulu

– a společně se svou manželkou Biancou žije v Monaku. Brazilec zvítězil v prestižní Velké ceně Formule 3 v Monaku v roce 2005 a byl aktivní jako testovací i závodní jezdec Formule 1. V roce 2012 se stal členem týmu Audi v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech WEC (World Endurance Championship) a třikrát se umístil na stupních vítězů v závodě 24 h Le Mans. Jako testovací jezdec se podílel na realizaci seriálu Formule E od jeho založení. Nyní je novým mistrem Formule E.

Skupina Audi, se značkami Audi, Ducati a Lamborghini

– je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém segmentu. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má 16 výrobních závodů ve dvanácti zemích. V druhé polovině roku 2016 zahájilo Audi výrobu modelu Q5 v San José Chiapa (Mexiko). Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří Audi Sport GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie).

Společnost AUDI AG zvýšila v roce 2016

– své globální prodeje na 1 871 350 vozidel, což je o 3,8 procent více než v dosavadním rekordním roce 2015. Během pokračující rozsáhlé modernizace produktové řady se prodeje zvýšily ve všech hlavních regionech: v Evropě (+7,6 %), Severní Americe (+5,3 %), včetně dalšího růstu na stabilním trhu v USA (+4 %), a v asijsko-pacifickém regionu (+0,5 %). Značka se čtyřmi kruhy prodala na všech pěti největších jednotlivých trzích historicky nejvyšší počet vozidel. V celosvětovém měřítku vzrostla poptávka sedmým rokem v řadě (od roku 2009). V porovnání s 949 729 zákazníky v roce 2009 společnost Audi během uvedeného období své prodeje téměř zdvojnásobila.

V roce 2016 bylo v České republice registrováno 6361 nových vozů Audi

– což je o 27 procent více než v roce 2015. Značka Audi tak poprvé v historii překonala na českém trhu hranici 6000 registrovaných nových vozů a zvýšila svůj tržní podíl na 2,45 %. Audi nabízí všechny své modely od 1. dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky, resp. 120 000 km bez zvýšení ceny.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...