Po včerejším krátkém volném dnu v Urumqi v Číně se dnes „Tým snů“ Peugeotu za volanty vozů Peugeot DKR a Peugeot DKR Maxi vrátil do akce v soutěži Silk Way Rally. Sébastien Loeb na 82. kilometru havaroval a pro zranění musel odstoupit:
Devátá etapa, kterou začal druhý týden
– se ukázala být těžká: čtyři hodiny intenzivního závodění, kde se prvních 50 kilometrů jelo na písku a dalších 370 kilometrů v nerovném terénu. Stéphane Peterhansel úžasným způsobem etapu vyhrál, ale Sébastien Loeb na 82. kilometru havaroval. Cyril Despres převzal vedení v Silk Way Rally a poté, co etapu dokončil na pátém místě, je nyní 44 minut před svým nejbližším pronásledovatelem. Peugeot si připsal osmé vítězství v devíti etapách a udržel si celkové vedení. Ve vedení je již od prvního dne.
Fakta dne:
- Maximální teplota: 42 °C
- Typ terénu: písek, nerovné tratě
- Největší rychlost: 182 km/h
V deváté etapě Silk Way Rally Team Peugeot Total prožil dramatické okamžiky
– neboť vedoucí Sébastien Loeb havaroval v době, kdy měl s Peugeotem DKR Maxi více než hodinový náskok. Den měl již složitý začátek, když nesprávný plán časového rozvržení pro silniční část znamenal, že celé startovní pole vyjíždělo na 421 km dlouhou trať o 40 minut později. V okamžiku, kdy měl Loeb nehodu, jel souběžně s vyschlým říčním korytem, které tvořilo hlavní část trasy. Jeho povrch byl mimořádně hrbolatý a rozbitý. Loeb naneštěstí narazil do odvodňovacího kanálu na pravé straně koryta řeky na 82. kilometru, což způsobilo převrácení vozu a těžké poškození přídě. Loeb se svým spolujezdcem Danielem Elenou dokázali vůz opravit natolik, aby byl schopen jízdy, ale oprava trvala asi hodinu a půl. Kvůli silně poškozenému šasi a kokpitu musela francouzská dvojice opět zastavit na 172.kilometru a ze soutěže pro zranění Loeba odstoupit. Znamená to, že Cyril Depres převzal vedení v soutěži, kterou loni vyhrál. On ani jeho týmový kolega Stéphane Peterhansel neměli při dnešní etapě, pro kterou byly typické písečné a kamenité cesty, žádné větší problémy. Peterhansel etapu vyhrál a pokračuje ve svém postupu nazpět pořadím – v současnosti je na celkovém sedmém místě.
Ohlasy
Bruno Famin, sportovní ředitel Peugeotu
„Když se na to podíváme pozitivně, máme stále ještě v čele Peugeot zásluhou Cyrila a další vítězství v etapě díky Stéphanovi. Jsme svědky toho, že se může stát cokoli, a pouze s jedním vozem na čele má člověk pocit, že do cíle v Si-anu je ještě hodně daleko. Etapy v tomto týdnu jsou obzvláště těžké, a tak bych nechtěl nic předpovídat.“
Cyril Despres, jezdec Teamu Peugeot Total – 5. v 9. etapě/1. v celkovém pořadí
„Byla to skutečně drsná etapa ve všech významech toho slova. Byly tam jámy od drenáží, hrboly, rozbitá říční koryta… skutečně vše. Hodně jsme se natřásli, a když jsme viděli, jak to vypadá, rozhodli jsme se, že to není místo pro riskování. Je také těžké udržet soustředění, když vidíte, že vaše týmové kolegy postihly problémy. Stále jsme měli dobré tempo a jeli odpovídajícím způsobem, třebaže jsme se také v jednom místě trochu ztratili a potkali se se Stéphanem když jsme se snažili vrátit. Nyní jsme ve vedení, ale to náš přístup příliš nezmění, prostě musíme nadále jet rozumně.“
Stéphane Peterhansel, jezdec Teamu Peugeot Total – vítěz 9. etapy/7. v celkovém pořadí (vozy)
„Dnešek byl přesným opakem toho, co jsme zažívali v první části soutěže; bylo tam spousta ježdění v terénu mimo cesty; ne tak docela jako při soutěžích v Africe, ale se stejným typem nástrah, které vás mohou podobným způsobem zaskočit. Je opravdu škoda to, co se stalo Sebovi, zaplatil velkou cenu, ale takový jsou pro nás maratonské soutěže. Nyní se musím soustředit na pomoc Cyrilovi, aby vyhrál, být mu nablízku. Je to podivné: můžete vyrazit se třemi výkonnými auty, ale nyní zbývá ve hře jen jedno; to je v tomto sportu naprosto normální.“
Zítřejší 10. etapa
Zítra jezdci pojedou z Hami do Dunhuangu etapu dlouhou 517 km s měřeným úsekem v délce 360 kilometrů. Začátek etapy je mimořádně rychlý, pak se trasa zpomalí a bude více technická s několika změnami směru. Ke konci etapy, jenž vede kolem solného jezera, je velmi obtížná navigace.
Víte, že?
Suché říční koryto, podobné tomu, u něhož měl Loeb nehodu, je známé ve světě terénních soutěží známé jako „oued“. Je to arabské slovo, které znamená vyschlé říční koryto, jenž se zaplňuje vodou v období dešťů. „Oued“ často vzniká přirozeně tím, že záplavová voda se zařezává do země a velké odvodňovací kanály ji zastavují: do jednoho z takových Loeb naneštěstí narazil.
Informace pro čtenáře:
• Získávejte každodenní reportáže Teamu: www.peugeot-sport.com
• Buďte živě v kontaktu na Peugeot Sport Twitter: www.twitter.com/peugeot-sport
• Sledujte Peugeot na trati prostřednictvím živé časomíry Silk Way Rally: www.silkwayrally.com/live-timing.html
• Sociální média: www.facebook.com/peugeot-sport
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií