Mistrovství světa cestovních automobilů WTCC patří k nejprestižnějším motoristickým podnikům a závodní speciály S60 Polestar tam nelze přehlédnout.
(na fotografii Andrej Procházka a Volvo V60 Polestar)
Zdaleka přitom nejde jen o jejich výrazný modrý lak, Volvo totiž pravidelně vítězí:
Naposledy získalo „double“ na nejobtížnějším okruhu na světě, když na Severní smyčce Nürburgringu jeden závod vyhrál Thej Björk a druhý jeho kolega Nick Catsburg. Volvo tak v seriálu WTTC upevnilo svoje vedoucí postavení v mistrovství světa jezdců i značek.
„Byl to fantastický závod! Mám to tady moc rád a měl jsem dokonale nastavené auto. Teď už musíme vedení udržet do konce sezony!“
– liboval si po jízdě Nicky Catsburg. Jeho kolega Thed Björk musel o vítězství pořádně zabojovat, ale i on to dokázal. „Měl jsem opravdu dobrý start – z šestého místa jsem šel hned na třetí. A pak se mi povedlo prokousat se i přes zbývající dva jezdce. Jsem hrdý, že jsem přidal Nürburgring do seznamu vítězných závodů.“
V České republice hájí barvy Polestaru Andrej Procházka z Volva ČR
S V60 Polestar pravidelně startuje v seriálu Mistrovství ČR v motoristických sprintech, které se pořádají v rámci tuningových srazů. Jezdí sprinty na 400 metrů, a to velmi úspěšně – dosud stál na pódiu v každém závodě: v Milovicích dojel jako druhý, v Panenském Týnci obsadil rovněž 2. pozici a konečně při závodech v Kopřivnici získal vytoužené zlato. Soupeři mu přitom v jeho třídě do 4 000 cm3 4×4 jsou takové značky jako Audi, Subaru, Mitsubishi, Honda, VW či Škoda.
Andrej Procházka říká:
„Moc děkuji za důvěru a podporu Volvo Car Czech Republic, že mohu s V60 Polestar závodit. Může se zdát úsměvné startovat ve sprintech s kombíkem, ale výsledky hovoří samy za sebe. Navíc V60 Polestar je přesně ten vůz, se kterým můžete denně dojíždět do práce a na závody taky jezdí po ose. Na startu je celá směska zajímavých aut a naše volvo tam mezi nimi příjemně vyčnívá. Neztratí se pak ani mezi tuningovými speciály. Často se setkávám s dotazy, co všechno jsem na autě navíc ladil, a někdy mi ostatní ani nechtějí uvěřit, že je to všechno takhle rovnou z fabriky.“
Prvním modelem Polestar bylo Volvo C30 Polestar Concept
– který vzniklo jako pocta titulu STCC z roku 2009. Mělo 451 koní, maximální rychlost 290 km/h a pohon všech kol. Druhým autem byl o čtyři roky později model S60. Aktuálně je Polestar sportovní divizí švédské automobilky a nabízí jak pakety výbav, tak ucelené sportovní úpravy.
Volva S60 nebo V60 mají
– přeplňovaný čtyřválec s výkonem 370 koní, automatickou převodovku a pohon všech kol. Podvozek má jinou geometrii, hlavní hvězdou jsou plně stavitelné tlumiče Öhlins. V návodu najdete optimální setup nastavení pro určitý typ silnice (dráhy) a počasí. Ceny modelů S60 a V60 Polestar začínají na 1,6 milionu korun.
A kde lze ještě letos spatřit soutěžní modely Polestar měřit síly s konkurencí?
Andreje Procházku a Volvo V60 Polestar čekají další závody :
- 30.6.–1.7. Milovice
- 14.–15. 7. Vyškov u Brna
- 21.–22. 7. Milovice
- 28.–29.7. Jindřichův Hradec
- 11.–12. 8. Příbram
- 22.–23. 9. Mnichovo Hradiště
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.