Hustopečská soutěž letos soutěžícím nenastavila až tak přívětivou tvář jako v předchozích letech.
Až závěrečná, dvanáctá rychlostní zkouška dala definitivní odpověď na otázku
– kdo vystoupí v Hustopečích na nejvyšší stupínek pohárové klasifikace. A jelikož se zároveň jednalo i o souboj o první příčku v hodnocení „dvoukolek“ a třídy 6, Filip Mareš s Janem Hlouškem nakonec na „rally mezi vinicemi“ brali vše. O necelých dvacet vteřin porazili vůz Simona Wagnera, který dosud pohárovému hodnocení vévodil, a sami se tak ujali vedení poháru.
Na vině byly neustálé změny počasí a s tím spojená obtížná volba pneumatik
Vzhledem ke svým specifikům, se Agrotec rally jednoznačně zařadí mezi nejtěžší letošní pohárové závody. Bohužel účast ve třetím klání Peugeot Total Rally Cupu ovlivnila nedávná Rallye Český Krumlov. Na startu tak chyběli pravidelní pohároví účastníci René Dohnal a Václav Dunovský, na poslední chvíli se omluvil i Polák Arkadiausz Lechoszest. Ze slavnostní rampy v Hustopečích tak sjely pouze tři pohárové dvojice, všechny se ovšem během soutěže zapojily do dění na čele „dvoukolek“ a třídy 6.
V Hustopečích tak od úvodních kilometrů rozpoutal
– další vyrovnaný duel Filipa Mareše a Simona Wagnera, kterým sekundoval s dalším Peugeotem 208 R2 Karel Kupec (mimo pohár). Každý ze zmíněných jezdců opanoval jeden test první sekce, po třech zkouškách vedl Wagner, Kupec ovšem ztrácel pouhé čtyři vteřiny, Mareš o dalších pět desetin více. Tomáši Pospíšilíkovi patřila ve „dvoukolkách“ šestá pozice. V noční sekci se obraz závodu zásadně nezměnil, pouze po RZ6 se na čele Mareš s Wagnerem osamostatnili. Mareš navíc dokázal ukořistit vedoucí příčku 2WD i ve třídě 6, juniorské piloty však v těchto fázích závodu dělilo jen 5,6 sekundy.
„Pro všechny to bylo moc těžké. Deště sice moc nespadlo, ale v kontaktu s prachem to bylo zrádné. Měli jsme i jednu horkou chvilku, kdy se nám auto svezlo na výjezdu z jedné pomalé zatáčky, to mi trošku zatrnulo,“ popsal Filip Mareš.
Simon Wagner v polovině závodu reagoval:
„Auto fungovalo, spolupráce s novou spolujezdkyní taky, jenom škoda, že se nám nepodařilo úplně trefit pneumatiky. Ale s časy, které jsme na nich zajížděli, jsem byl spokojen. Díky šotolině mi místní tratě docela sedí.“ Tomáš Pospíšilík přespal na čtvrtém místě ve „dvoukolkách“ a třídě 6, na třetího Tomáše Knápka (s dalším Peugeotem 208 R2 mimo pohárovou klasifikaci) ztrácel necelou půlminutu.
O třetím letošní vítězi podniku Peugeot Total Rally Cupu se tak rozhodovalo na šesti sobotních testech
– jinými slovy na téměř 86 ostrých kilometrech. Co se Marešovi podařilo získat na RZ7, to si vzal Wagner zase zpět na dalších dvou testech a v servisu po RZ9 se jejich rozdíl udržel na 5,7 vteřinách. Drama vrcholilo. Rakouský junior se ještě po RZ10 dokázal o sekundu přiblížit, ale Mareš s Hlouškem mu už více nedovolili. Mírně uskočili už v předposledním testu, aby cestu za prvenstvím v pohárové klasifikaci, 2WD a třídě 6 korunovali fantastickým časem na závěrečné zkoušce.
„Byly to celou dobu nervy. Vše bylo v desetinkách, navíc před poslední zkouškou přišel déšť. My jsme ovšem vezli v rezervě vhodnější pneumatiky, stihli jsme je přezout, což asi rozhodlo. Z výsledku máme obrovskou radost, navíc jsme vyhráli i hodnocení obou etap, což bylo důležité pro boj o titul ve třídě 6,“ komentoval hustopečský start Filip Mareš.
„Start v Hustopečích jsme si užívali. Líbily se nám ‚rychlostky‘, dramatický byl souboj i s Filipem Marešem. Bylo to celkově i moc cenná zkušenost. Nakonec rozhodl rozdíl v pneumatikách, na tvrdém slicku jsme nemohli klukům konkurovat. O to více se už nyní těšíme na další rallye a další souboje. Myslím si, že naše bitvy jsou zajímavé i pro fanoušky,“ uvedl Simon Wagner. Nadějí na třetí příčku se nevzdávali ani Pospíšilík se Strossem. Svou ztrátu na Knápka zredukovali na polovinu, což ale na zopakování výsledku z Českého Krumlova nestačilo.
V cíli uvedl Tomáš Pospíšilík:
„Celkově jsem spokojený. První etapa byla pro nás trochu nešťastná. Dvě RZ byly v úvodu pozastavené, takže jsme závěr sekce dojížděli za tmy bez světelné rampy. Další ztráta přišla u havarovaného vozu Gryce, kdy jeden ze členů posádky stál v cestě, takže jsem zastavoval, ale najednou ukázal, ať jedeme dál. Počasí úvodní etapu pořádně ztížilo, neustále se měnila přilnavost pneumatik, proto jsem na brzdách zažil pár horkých chvilek, včetně krize na Šitbořicích, kdy jsme jen těsně minuli strom. Druhý den už byl podstatně lepší. V závěru jsme chtěli ještě potrápit Knápka, ale naše snažení zhatil déšť. Přesto to byl skvělý souboj, díky kterému jsme si závod moc užili.“
Speciály Peugeot 208 R2 tak v Hustopečích třídu 6 a dvoukolky zcela opanovaly:
„Posádky Peugeot Total Rally Cup se speciály Peugeot 208 R2 odvedly v Hustopečích skvělý výkon, když se v třídě 6 na prvních šesti příčkách objevilo hned pět vozů této francouzské značky. Gratuluji Filipovi Marešovi k jeho excelentnímu výkonu a těším se na další pohárová klání!“ zhodnotil hustopečský závod Aleksander Raczynski, generální ředitel GEFCO.
Výsledky Agrotec rally Hustopeče 2017 (tř. 6) – Posádky Peugeot Total Rally Cupu:
- Mareš – Hloušek (Peugeot 208 R2): 1:36:25,2
- Wagner – Steinová (Peugeot 208 R2): + 19,9
- Pospíšilík – Stross (Peugeot 208 R2): + 3:14,4
Aktuální bodový stav Peugeot Total Rally Cupu (3/5):
1. Mareš 65, 2. Wagner 61, 3. Pospíšilík 27
Kalendář PEUGEOT TOTAL RALLY CUP 2017:
24. – 26. 3. Valašská rally
19. – 20. 5. Rallye Český Krumlov
16. – 17. 6. Agrotec Petronas Rally Hustopeče
1. – 2. 7. Rally Bohemia Mladá Boleslav
25. – 27. 8. Barum Czech Rally Zlín
Podrobnosti o poháru najdete na:
na facebookovém profilu
https://www.facebook.com/Gekon-Racing-sro-168494039868208/
Společnost P Automobil Import s.r.o.
– je výhradním dodavatelem nových vozů a náhradních dílů značky Peugeot do České republiky. V České republice nabízí prodej osobních a užitkových vozů Peugeot (nových i ojetých), náhradních dílů a servisní služby prostřednictvím koncesionářské sítě čítající šedesát prodejních míst. V českém motorsportu značka slaví v r. 2016 úspěchy. Jezdci reprezentující značku Peugeot v MČR v rally obsadili 1. a 2. příčku ve třídě 6.
Společnost Total ČR
– je součástí TOTAL MARKETING & SERVICES, obchodní divize koncernu TOTAL, čtvrté největší olejářské společnosti na světě. V tuzemsku působí již od roku 1991 a nyní patří do HUBu, který slučuje společnosti TOTAL ČR, TOTAL Slovensko a TOTAL Lubricants Maďarsko. Hlavními činnostmi společnosti je obchod s automobilovými oleji, průmyslovými mazivy, pohonnými hmotami, speciálními kapalinami a leteckými benziny. Kromě toho společnost působí na trhu asfaltů a v roce 2015 zavedla plně automatizovanou „in-line“ výrobu asfaltů v moderním skladu v Kouřimi.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií