Nové Audi A8: vyšším napětím k nižší spotřebě paliva.
Nové Audi A8 urychluje proces elektrifikace v širokém měřítku:
Motory budou totiž vybaveny částečně hybridním systémem (tzv. mild hybrid). Pro zákazníky to znamená vynikající kultivovanost běhu a ještě vyšší výkony při současně nižší spotřebě paliva. Základem je elektrická síť s napětím 48 V, která v novém modelu Audi A8 nalezne, poprvé v sériové výrobě, uplatnění jako hlavní elektrická síť.
Částečně hybridní pohon se skládá ze dvou hlavních komponentů:
generátoru, který zároveň zastává funkci startéru, a lithium-iontových akumulátorů. Kapalinou chlazený generátor BAS (Belt Alternator Starter) pracuje s napětím 48 V, je poháněn řemenem a doplňuje konvenční pastorkový startér, který se v novém modelu Audi A8 používá už pouze ke spuštění studeného motoru. Sada lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 10 A.h a napětím 48 V je uložena v zavazadlovém prostoru a slouží částečně hybridnímu systému MHEV (Mild-Hybrid Electric Vehicle) jako zásobník energie.
Přínosy generátoru/startéru BAS jsou pro řidiče nejvíce patrné v situacích
– v nichž se vůz například přibližuje k červenému semaforu, nebo přijíždí ke kruhovému objezdu. Pokud změní semafor během zpomalování barvu na zelenou, nebo se řidič může zařadit do vzniklé mezery na kruhovém objezdu a uvolní pedál brzdy, dojde k okamžitému spuštění spalovacího motoru. Automobil bez prodlevy zrychlí. To je možné pouze díky generátoru s funkcí startéru, který je trvale spojený se spalovacím motorem prostřednictvím řemene.
Nové poháněcí ústrojí výjimečným způsobem kombinuje hospodárnost s komfortem
Čtvrtá generace A8 umožňuje nehlučnou setrvačnou jízdu v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h. Automobil se může tímto způsobem, s kompletně vypnutým motorem a bez emisí, pohybovat po dobu až 40 sekund. Jakmile řidič opět sešlápne pedál plynu, zajistí BAS rychlé a velmi komfortní opětovné spuštění motoru. Funkce start-stop přichází navíc ke slovu již při 22 km/h.
Komfortní funkce start-stop v novém modelu Audi A8 se od dosavadních systémů výrazně odlišuje
Luxusní limuzína s vysokým stupněm síťového propojení dokáže rozlišovat mezi různými dopravními situacemi. Jakmile se jízdní pruh před vozidlem uvolní, BAS komfortně a rychle spustí spalovací motor a Audi A8 se může rychle rozjet. Po dlouhém stání a při požadavku intenzivního chlazení interiéru dojde k mimořádně komfortnímu spuštění motoru. Novinkou je předvídavé komfortní spuštění motoru. Jakmile se vozidlo před vozem Audi A8 rozjede, dojde ke spuštění motoru už v okamžiku, kdy je ještě sešlápnutý pedál brzdy. V tomto případě dojde řídicí jednotka k závěru, že řidič bude spontánně následovat dopravní kolonu.
Nové Audi A8 disponuje velmi rozvinutým systémem řízení poháněcího ústrojí
– které umožňuje dosažení vysoké úrovně hospodárnosti. Systém zpracovává jak údaje o průběhu trasy, tak i informace ze síťově propojené soustavy senzorů, k níž patří také přední kamera. Systém řízení poháněcího ústrojí se na základě toho rozhoduje, zda A8 pojede setrvačností, nebo přejde do režimu rekuperace kinetické energie. K zpětnému získávání energie dochází nejen při brzdění či brzdění motorem, ale i při setrvačné jízdě v situacích, kdy by se Audi A8 dostalo příliš blízko k vpředu jedoucímu vozidlu. Všechna tato opatření se projevují nejen zvýšenou úrovní komfortu, ale také úsporami při doplňování paliva. Částečně hybridní pohon modelu A8 totiž snižuje spotřebu paliva v reálném provozu až o 0,7 litru na 100 kilometrů.
Více informací o vývoji značky Audi v oblasti pohonu na portálu Audi Media Center:
www.audi-mediacenter.com/en/techday-combustion-engine-technology
Skupina Audi, se značkami Audi, Ducati a Lamborghini
– je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém segmentu. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má 16 výrobních závodů ve dvanácti zemích. V druhé polovině roku 2016 zahájilo Audi výrobu modelu Q5 v San José Chiapa (Mexiko). Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří Audi Sport GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie).
Společnost AUDI AG zvýšila v roce 2016 své globální prodeje na 1 871 350 vozidel, což je o 3,8 procent více než v dosavadním rekordním roce 2015. Během pokračující rozsáhlé modernizace produktové řady se prodeje zvýšily ve všech hlavních regionech: v Evropě (+7,6 %), Severní Americe (+5,3 %), včetně dalšího růstu na stabilním trhu v USA (+4 %), a v asijsko-pacifickém regionu (+0,5 %). Značka se čtyřmi kruhy prodala na všech pěti největších jednotlivých trzích historicky nejvyšší počet vozidel. V celosvětovém měřítku vzrostla poptávka sedmým rokem v řadě (od roku 2009). V porovnání s 949 729 zákazníky v roce 2009 společnost Audi během uvedeného období své prodeje téměř zdvojnásobila.
V roce 2016 bylo v České republice registrováno 6361 nových vozů Audi
– což je o 27 procent více než v roce 2015. Značka Audi tak poprvé v historii překonala na českém trhu hranici 6000 registrovaných nových vozů a zvýšila svůj tržní podíl na 2,45 %. Audi nabízí všechny své modely od 1. dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky, resp. 120 000 km bez zvýšení ceny.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií