Až do nedávna bylo Volvo XC 90 dodáváno jen s motory benzinovými 2,4 a 2,9 litru a turbodieselem 2,4 litru. Před časem obohatil nabídku první zážehový vidlicový osmiválec. Důvod je jasný. Na severoamerický trh, který je pro Švédy zvlášť důležitý, se může jejich SUV prosadit jedině se silným osmiválcem. Pro severskou automobilku představuje tato pohonná jednotka historický mezník.
Všechny modely Volvo mají napříč uložené motory, neboť jedině při tomto umístění se podařilo zvětšit přední deformační zónu. A protože žádný osmiválec z koncernu Ford pod kapotu Volva nepasoval, rozhodli se seveřané přizvat ke spolupráci Yamahu. Výsledkem je kompaktní motor, jehož vzhledu věnovali patřičnou pozornost nejen technici, ale i designéři. Je dlouhý 754 mm, široký 625 mm a váží jen 190 kilogramů (hlava válců a blok jsou z hliníkové slitiny). Tato konstrukce si vyžádala rozevření 60 mezi oběma řadami válců, nikoliv 90 jak bývá zvykem.
S variabilním časováním ventilů dosahuje výkonu 315 koní a točivého momentu 440 N.m při 3900 otáčkách za minutu. Už od dvou tisících je k dispozici 370 N.m. Pro úplnost – na stovku zrychlí za 7,3 s a největší rychlost je omezena na 210 km/h.
Od dvě tuny těžkého automobilu a objemu 4,4 litru nemůžeme pochopitelně očekávat úsporný provoz. Při klidné jízdě sice vystačí s 13 až 14 litry na sto kilometrů, na dálnici nebo při časté akceleraci se však spotřeba vyšplhá až ke dvaceti.Velice dobře se k němu hodí šestistupňová samočinná převodovka sportovního charakteru, doplněná o sekvenční řazení.
Hlavním trumfem je čistota spalování, neboť zásluhou zvýšení volnoběžných otáček a proměnného časování sacích a výfukových ventilů splňuje jako první osmiválec chystanou normu Euro 5.
S novým motorem přišla do všech vozů Volvo 4×4 také světová novinka v podobě přepracované generace elektronicky řízeného pohonu všech kol s lamelovou spojkou Haldex doplněnou novou technologií Instant Traction. Rychlejší přenos síly snižuje obvyklý prokluz kol, ke kterému u dosavadního systému docházelo ještě před přenesením výkonu na zadní kola Krátkodobě využitelný maximální točivý moment na zadní kola byl oproti předchozímu modelu zvýšen o padesát procent.
Volvo XC90 je vybaveno rovněž protismykovým systémem DSTC, který porovnává ideální chování vozidla se skutečnou situací v daném okamžiku. Jednoduše řečeno, jízdu na ledě, sněhu nebo písčitém povrchu zvládá s řízeným smykem. Na základě úhlu natočení volantu, bočního zrychlení, rychlosti otáčení kol a úhlové rychlosti zatáčení dokáže rozpoznat jakoukoliv odchylku od ideální situace a napravit ji. Při nedotáčivosti sníží výkon a přibrzdí vnitřní kola. Při přetáčivosti přibrzdí vnější přední kolo. Pokud systém vypneme, přesto zůstává jeho část i nadále funkční, takže prakticky není možné dostat vůz do hodin a přetočit ho.
Osmiválcové Volvo XC90 poznáme od ostatních podle šedočerné mřížkou chladiče s výrazným znakem V8, chromovaným rámečkem v předním nárazníku a 18“ litými koly.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů