Z omezené nabídky určené pro ČR jsme si vybrali model SRX, který však americkou klasiku připomíná jen hodně vzdáleně. Záměr automobilky, založené v roce 1902 v kolébce automobilismu v Detroitu, byl jednoznačný. Vůz se musí nápadně odlišovat od ostatních domácích křižníků.
S prvním luxusním crossoverem značky Cadillac chce General Motors oslovit nejen mladší vrstvu zákazníků, která dosud o jejich vozy přílišný zájem neprojevovala, ale také prorazit na evropské trhy. SRX je křížencem v pravém slova smyslu. Najdeme v něm prvky hned z několika kategorií. Jednak ze sedanu CTS, neboť vychází z jeho platformy. Prostorově jej lze zařadit mezi velkoprostorové MPV a s pohonem všech kol zase do SUV. S takřka třímetrovým rozvorem a pětimetrovou délkou překonává většinu konkurence. Tím získává předpoklady pro dostatek vnitřního prostoru.
Neotřelý design zaujme hranatými tvary a vertikálně umístěnými světlomety, což lze považovat za vítané zpestření v současném zaobleném trendu. Technickou lahůdkou jsou pak zadní svítilny tvořené dvěma řadami diod.
Zavazadlový prostor sice potěší dlouhým úložným prostorem, šířku poněkud omezují podběhy kol. Nevýhodou je bohužel poměrně malá výška. Důvodem je dvojitá podlaha, pod níž se v sedmimístné verzi ukrývá třetí řada sedadel, dodávaná za příplatek. Testovaný pětimístný model měl pod podlahou dvě odkládací schránky. Sklopením druhé řady se zvětší základní objem pro zavazadla z 918 litrů až na téměř 2000 litrů. V případě sedmimísného provedení má základní objem pouze 238 litrů.
Dobrý dojem v nás zanechalo nastupování, protože ani menší postavy nemusí dovnitř šplhat s vypětím všech sil. Ergonomicky uspořádaný interiér hodně připomíná už zmíněný sedan CTS. Přístrojová deska je obložena prvotřídním ušlechtilým dřevem a chromem, ale bohužel i laciným plastem, což snižuje celkovou úroveň vozu. Rozdíl osmnácti centimetrů mezi přední a zadní řadou sedadel vylepšuje výhled z vozu a pohodlné cestování ve druhé řadě sedadel.
Pohon všech kol obstarává zážehový vidlicový šestiválec 3,6 litru s výkonem 258 k a točivým momentem 339 N.m. Oproti osmiválci Northstart 4,6 litru (325 k, 427 N.m) se spokojí s menší spotřebou, na sto kilometrů vystačí při klidné jízdě v průměru kolem čtrnácti litrů. Na dvě tuny těžký o rozměrech 4950 x 1845 x 1720 mm vůz poměrně slušná hodnota.
Pětistupňový automat s možností ruční volby řadí nejen včas, ale bez sebemenšího škubání a navíc jemně. Sílu mezi nápravy rozděluje rovným dílem mezinápravový diferenciál.
Díky dlouhému rozvoru 2955 mm a nezávislému zavěšení kol na nerovných cestách péruje přímo královsky. Cestující jsou ušetřeni obvyklému kolébání známého z ostatních Cadillaců. V rychlých zatáčkách se chová nedotáčivě, dobře se ovládá, přesně řídí a také brzdy zasahují spontánně. Jízdní vlastnosti může podpořit aktivní funkce tlumičů s elektronicky měnitelnou viskozitou oleje. Systém je však dodáván jen za příplatek. Výhodou je vhodné nastavení a rozsah tlumení od komfortního až k tvrdšímu sportovnímu. Charakteristika tlumení každého kola se mění až tisíckrát za sekundu.
Cadillac SRX je pohodlný, praktický a rychlý vůz s pohonem 4×4 určený pro klidné řidiče. Můžeme jej považovat za velkoprostorové auto s duší sportovního sedanu. Jeho terénní schopnosti jsou velice omezené, takže o alternativě k Volkswagenu Toaureg nebo Porsche Cayenne nemůže být ani řeč. Škoda jen, že zatím není k dispozici vznětová pohonná jednotky, která patří dnes u většiny SUV k samozřejmostem.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií