Odborná jury soutěže „Mezinárodní motor roku“ složená z motoristických publicistů ze 26 zemí, zvolila tento kompaktní turbodiesel vyvinutý společnostmi GM Powertrain a Fiat za vítěze své kategorie.
Opel nabízí turbodiesel 1.3 CDTI ve dvou výkonových verzích: 51 kW/70 k s maximálním točivým momentem 170 Nm, která se montuje do modelů Agila, Corsa, Combo a Tigra TwinTop, a 66 kW/90 k s točivým momentem 200 Nm (s turbodmychadlem s proměnnou geometrií), která je v nabídce modelů Astra, Astra Caravan a Astra GTC.
Výborné výkonové parametry spolu s vyváženým chodem a mimořádnou hospodárností motoru 1.3 CDTI byly hlavními důvody, které zaujaly odbornou porotu natolik, aby tento agregát označila za „Motor roku“. Ještě do konce roku 2005 bude pro motor 1.3 CDTI ve verzi 66 kW/90 k k dispozici i bezúdržbový částicový filtr DPF a začátkem roku 2006 se filtru DPF dočká také základní verze o výkonu 51 kW/70 k.
Čtyřválcový turbodiesel 1.3 CDTI o objemu 1248 cm3 a se čtyřventilovou technikou rozvodu má kompresní poměr 18:1. Systém vysokotlakého přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ pracuje v případě verze 51 kW/70 k s tlaky až 1400 barů, v případě výkonnější verze 66 kW//90 k činí vstřikovací tlaky dokonce až 1600 barů. Vysoké vstřikovací tlaky a schopnost systému pracovat s až pěti samostatnými vstřiky během jediného pracovního cyklu zaručují dokonalou atomizaci směsi paliva a vzduchu ve spalovacích prostorách, což je stěžejním předpokladem pro zaručení vysokých výkonů, nízké spotřeby a vyváženého chodu.
Velmi tuhý blok motoru z šedé litiny (vrtání x zdvih: 69,6 x 82 mm) je jedním z momentů, díky kterým malý turbodiesel vyniká tichým a vyváženým chodem. Rozměry 460 mm x 500 mm x 650 mm (délka x šířka x výška) dělají z motoru 1.3 CDTI nejmenší čtyřválcový turbodiesel „common-rail“ na světě. Hlava válců je vyrobena z lehkého hliníku, vačkové hřídele jsou poháněné řetězem, který nevyžaduje žádnou údržbu ani seřizování.
Maximální točivý moment 170 Nm (u verze 51 kW/70 k), resp. 200 Nm (verze 66 kW/90 k) je k dispozic v rozmezí otáček 1750 ot/min až 2500 ot/min. Maximální výkon je dosažitelný při otáčkách 4000 ot/min.
Čtyřválec 1.3 CDTI/66 kW s turbodmychadlem s proměnnou geometrií má velmi příznivý měrný litrový výkon 72,1 k/l a i točivý moment 160,26 Nm/l.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.