Nové sedmimístné MPV Opel Zafira v září na náš trh

Více „muziky“ za méně peněz

Za základní model Zafira Essentia, poháněný vitálním zážehovým motorem 1.6 16V ECOTEC TWINPORT o výkonu 77 kW/105 zaplatí zákazník jen 549 900 Kč. To znamená, že cena po všech stránkách výkonnějšího a kvalitnějšího MPV modelu druhé generace je v porovnání s vybíhajícím modelem první generace o dvě desítky tisíc korun nižší! Přitom nový model má už v základní výbavě nejenom např. čelní airbagy, protiblokovací systém brzd ABS, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná zrcátka a okna předních dveří, ale navíc také např. boční airbagy a šestnáctipalcová kola.


Nástupce mimořádně populárního velkoprostorového kompaktního modelu se vyznačuje dynamickým designem, prostornějším a ještě kvalitněji vybaveným interiérem a přepracovaným pracovištěm řidiče, které se snaží každým detailem usnadnit řidiči ovládání vozu. Patentovaný systém uchycení sedadel Flex7umožňuje velmi rychlou a snadnou přeměnu Zafiry ze sedmimístného osobního vozu až na dvoumístnou dodávku s prostorem pro náklad o objemu až 1820 litrů – a není při tom nutné z vozu vyjímat ani jediné sedadlo. K dalším přednostem sedmimístného vanu patří široká škála moderních motorů a vyspělé technologie.


Za výbornými jízdními vlastnostmi nové Zafiry je nutné vidět především vynikající interaktivní podvozek IDS. Absolutní špičkou je potom příplatkový podvozek IDSPlus s elektronicky řízenými tlumiči pérování CDC (Continuous Damping Control). Podvozek IDSPlus, jehož všechny nejdůležitější prvky jsou vzájemně elektronicky propojeny, se skvěle uvedl v modelech Astra a Zafira jej po detailních úpravách přebírá.


Další technickou novinkou, která se v segmentu kompaktních vanů objevuje vůbec poprvé, jsou adaptivní bi-xenonové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), které se natáčejí do zatáček a mnohem lépe tak osvětlují jejich temná zákoutí.


Mimořádně bohatá škála motorů, připravených pro novou Zafiru, zahrnuje moderní agregáty o objemech od 1,6 l až do 2,2 l, jejichž výkony sahají od 74 kW/100 k po 147 kW/200 k. Všechny vznětové motory Zafiry jsou vybaveny přímým vstřikováním nafty do válců „common-rail“ poslední generace. Na podzim tohoto roku se modelová řada Zafira rozroste o výrazně sportovní verzi Zafira OPC poháněnou přeplňovaným zážehovým motorem o výkonu 176 kW/240 k.


Design Zafiry nové generace se zřetelně odvolává na její předchůdkyni a nese i řadu stylistických prvků modelů Astra nové generace. Sportovní šarm vozu zvýrazňuje nepřehlédnutelný V-prolis, táhnoucí se po délce kapoty motoru, přičemž uprostřed kapoty je pro Opel typická podélná „ostruha“. Na dynamiku nové Zafiry upozorňují masivní boční partie a zřetelně stoupající podokenní linka.


Nepřehlédnutelné jsou též velké otvory v předním nárazníku, kterými proudí chladný vzduch k motoru a brzdám, originální třírozměrné světlomety a obdobně řešená koncová světla, charakteristická je i lichoběžníková chromem ozdobená maska chladiče s velkým logem automobilky Opel na masivním chromovaném příčeném žebru.


Interiér nové Zafiry charakterizují vysoce kvalitní materiály, dokonalé zpracování každého detailu a perfektní ergonomie. Dobrým příkladem může být pracoviště řidiče: Všechny ovladače má řidič v pohodlném dosahu ruky, všechny kontrolky a přístroje přehlédne jediným mžiknutím oka. Řadicí páka je v zájmu snazší a pohodlnější dosažitelnosti uložena poněkud výše. Toto řešení zároveň udělalo prostor pro zcela nově řešenou páku ruční brzdy, umístěnou na středovém tunelu, jejíž originálně tvarované madlo má podobu písmene „U“. Ve středové sekci navíc vzniklo další místo pro odložení nejrůznějších drobností.


Nově stylizovaná palubní deska nese přístrojový štít s chromem orámovanými přístroji (verze Edition a vyšší), nahoře na středovém panelu je umístěn velký a snadno čitelný displej. Ten zobrazuje všechny potřebné údaje pro naladění audiosystému, jež může obsahovat i DVD navigaci a technologii Bluetooth.


Při hodnocení komfortu a prostornosti představuje nová Zafira v porovnání s předchozím modelem významný krok dál. Díky dlouhému rozvoru (2703 mm) a pečlivému využití obestavěného prostoru má sedm pasažérů, sedících ve třech řadách, ještě více prostoru a pohodlí. Systém uchycení sedadel Flex7 se vyznačuje ještě snazším ovládáním. Díky jemu je Zafira nepřekonatelně flexibilní a zaručuje maximální přizpůsobivost při každodenním využívání vozu. Během několika sekund lze Zafiru snadno přeměnit ze sedmimístného na šesti-, pěti-, čtyř-, tří- nebo dvousedadlový vůz, aniž by při tom bylo nutné vyjímat ven jediné sedadlo.


Na přání se dodává také dopředu překlápěcí sedadlo předního spolujezdce, které umožňuje přepravu velmi dlouhých štíhlých předmětů. Pod sedadlem spolujezdce může být rozměrná odkládací schránka, které výborně poslouží např. pro uložení cestovních atlasů. V závislosti na zvoleném stupni výbavy může nová Zafira nabízet ve svém interiéru až 30 praktických odkládacích schránek, kapes a poliček, což z ní dělá ideální rodinný vůz.


Další silnou stránkou nové Zafiry je velký prostor pro zavazadla – maximální přepravní kapacita činí až 1820 litrů, tedy o 120 litrů více než u modelu první generace. V pětisedadlové konfiguraci interiéru má zavazadlový prostor objem 645 litrů, tedy o 45 litrů více.


Pro novou Zafiru je k dispozici také systém FlexOrganizer, který se již představil v modelech Astra Caravan. Tento promyšlený systém se skládá ze dvou horizontálních ližin v bocích zavazadlového prostoru, do kterých se umísťují přepážky, jimiž lze rozčlenit zavazadlový prostor na menší sekce. Do ližin lze zafixovat také nejrůznější háčky, vázací očka a schránky, které poslouží pro bezpečný transport nejrůznějších drobností.


V nové Zafiře si odbývá svoji světovou premiéru panoramatická střecha se středovou konzolí (standard pro modely ve výbavě Cosmo), do které jsou integrovány odkládací schránky. Čtyři velká střešní okna propůjčují interiéru příjemně vzdušnou atmosféru. Tónování skel střešních oken a systém elektricky ovládaných clon dává dostatečnou ochranu před příliš intenzivními slunečními paprsky. Konzole, táhnoucí se prostředkem stropu po celé délce vozu, ukrývá pět různě velkých schránek pro uložení dalších drobností, které má každý cestující rád blízko po ruce.


Maximální míru ochrany a bezpečí garantuje komplexní systém SAFETEC, který (v závislosti na verzi a stupni výbavy) obsahuje řadu prvků aktivní i pasivní bezpečnosti. Jde například o protiblokovací systém brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil a systémem modulovaného brždění v zatáčkách CBC, brzdový asistent, elektronický stabilizační systém ESPPlus, čelní a boční airbagy a průběžné hlavové airbagy pro první dvě řady sedadel. Dalšími prvky pasivní bezpečnosti jsou aktivní opěrky hlav u předních sedadel, bezpečnostní uchycení pedálů PRS (Pedal Release System) a kotevní body systému ISOFIX pro uchycení dětských sedaček na obou krajních místech ve druhé řadě sedadel.


O špičkové úrovni ochrany, kterou nová Zafira svým pasažérům nabízí, podalo nejlepší důkaz poslední kolo nezávislých bariérových testů Euro NCAP, ve kterém Zafira získala maximální hodnocení: Pět hvězdiček!


Nová Zafira je prvním modelem značky Opel, který již nyní plní normy Evropské unie na ochranu chodců – tyto normy přitom vstoupí v platnost až 1. října 2005. Konstruktéři dlouho a pečlivě hledali optimální tvar přední části vozu, zejména v oblasti nárazníků, kapoty, světel a blatníků, a stejně pečlivě vybírali i materiály, tak, aby při eventuálním střetu Zafiry s chodcem byla míra rizika jeho poranění potlačena na nejnižší možnou míru.


Ve druhé polovině tohoto roku rozšíří modelovou řadu Zafira velmi atraktivní přírůstek: Výkonný, sportovně laděný model Zafira OPC, poháněný přeplňovaným dvoulitrovým motorem o výkonu 176 kW/240 k. Tento ušlechtilý agregát, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 320 Nm, dokáže Zafiru rozjet z klidu na 100 km/h během 7,8 s a rozjede ji až na rychlost 231 km/h. Zafira OPC má standardně interaktivní podvozek IDSPlus (Interactive Driving System) se systémem adaptivních tlumičů CDC (Continuous Damping Control), který ji garantuje výborné jízdní vlastnosti.


Zafira OPC vyjíždí na osmnáctipalcových litých kolech s pneumatikami rozměru 225/45 R18, sportovní charakter tohoto modelu umocňují i další stylistické prvky, jako jsou např. typická OPC maska chladiče se strukturou včelí plástve, výrazně tvarované kryty dveřních prahů, zdvojené lichoběžníkové koncovky výfuku nebo exkluzivní sportovní sedadla Recaro.


V roce 1999 se Zafira první generace stala prvním kompaktním vanem německého výrobce a vůbec prvním vanem se sedadly uspořádanými do třech řad, přičemž sedadla třetí řady bylo možné zcela zapustit do podlahy. To byla zásluha patentovaného systému Flex7, který Zafiře přinesl uznání i řadu ocenění od odborníků i laiků z celé Evropy a prosadil ji do pozice prodejního bestselleru. V Německu se Zafira okamžitě po svém uvedení na trh stala „jedničkou“ své kategorie a držela si tuto pozici nepřetržitě po celé čtyři roky. Zafira byla po dlouhou dobu lídrem svého segmentu kompaktních vanů i v Belgii, Rakousku a Švýcarsku. Do současnosti se prodalo celkem asi 1,4 milionů vozů Opel Zafira první generace.

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...