Po týdnu za volantem Astry GTC, která přichází u nás v současné době do prodeje, mohu potvrdit, že tento model patří oprávněně do segmentu prestižních, sportovně laděných vozů kompaktní třídy!
Elegantní design třídveřové Astry GTC působí jako klasické kupé. Na první pohled se řadí do modelové řady Astry, již úspěšně prodávanému pětidveřovému hatchbacku a kombi Caravanu. Jde však o zcela nové řešení karoserie: s výjimkou kapoty motoru, předních blatníků a vnějších zrcátek jsou všechny karosářské díly odlišné. Sportovní charakter zdůrazňuje dozadu klesající křivka střechy, nižší boční okna, vystouplé blatníky, krátké převisy karoserie vpředu i vzadu, mohutné nárazníky a sportovní koncovka výfuku.
Ocenil jsem ergonomicky řešenou palubní desku s vhodně rozmístěnými ovládači a sdělovači dobře čitelnými. Kroužky sdělovačů a středová konzole v matném chrómu spolu s pedály z lehkých slitin zdůrazňují sportovní charakter vozu. Přední sportovní sedadla jsou anatomicky tvarovaná s dobrým bočním vedením. Sedadla řidiče i spolujezdce jsou i výškově stavitelná. Volant je nastavitelný ve dvou osách.
Vnitřní prostor Astry GTC, přestože má tento model dozadu klesající střechu, poskytuje i cestujícím vzadu dostatek místa jak nad hlavami tak pro nohy. Pouze nastupování dozadu je obtížnější, což je přirozené u všech třídveřových modelů. Astra GTC je dlouhá 429 cm, vysoká 143 cm, široká včetně zrcátek 203 cm a má rozvor 261 cm. Zavazadlový prostor objemu 380 litrů je srovnatelný s hatchbackem.
Testovaný model GTC Sport měl 16ti ventilový turbo motor 2,0 o výkonu 200 k (147 kW) a nejvyšší hodnotu točivého momentu 262 Nm, kterou dosahuje při 4200 ot/min. Avšak již od 1950 ot/min je k dispozici 250 Nm, průběh točivého momentu je tedy mimořádně dobrý. Výkonný motor se šestistupňovou optimálně odstupňovanou převodovkou spolu s perfektně konstrukčně řešeným adaptivním podvozkem IDS Plus s elektronicky řízenými tlumiči pérování, mně umožňoval plně hodnotnou sportovní jízdu, při kterém jsem dosahoval i ve členitém terénu vysokých cestovních průměrů. Při projíždění zatáčkami ve vyšších rychlostech po aktivaci sportovního režimu tlačítkem Sport, se tlumiče pérování přitvrdily a Astra GTC držela velmi dobře stopu a minimálně se nakláněla. K tomu a mému bezpečnému pocitu při jízdě významně přispěly: účinný brzdový systém ABS s brzdovým asistentem, stabilizační systém ESP, sportovní posilovač řízení a jistě i snížený podvozek. Nejvyšší rychlost Astry GTC uvádí výrobce 234 km/h a zrychlení z 0 na rychlost 100 km/h za 7,8 sekundy. Kombinovanou spotřebu pohonných hmot jsem během testu vykázal 9,3 l na 100 km, což odpovídá spotřebě uváděné výrobcem. Jezdil jsem však většinou sám, bez zavazadel a po většinu testu jsem se snažil jezdit hospodárně.
Cena Astry GTC s turbo motorem 2,0 se šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavě Sport je 710 900 Kč včetně DPH. V ceně je obsažena bohatá výbava: mimo již výše uvedené airbagy řidiče a spolujezdce včetně bočních airbagů, tříramenný kůží potažený sportovní volant s matně chromovaným matným dekorem, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rádio CD30 s přehrávačem CD včetně 6 reproduktorů a trojitého informačního displeje, CD s mapou pro navigační systémy UCL – Evropa, hliníková kola, dálkové ovládání centrálního zamykání a další.
Pro informaci uvádím, že Opel Astru GTC je možné zakoupit s pěti benzinovými motory objemu 1,4 až 2,0 s výkonem od 90 do 200 k a čtyřmi dieselovými motory objemu od 1,3 do 1,9 s výkony od 90 do 150 k. K jednotlivým motorům je dodávána ve standartu pěti anebo šestistupňová manuální převodovka, s benzinovým motorem 1,6 je možná též beze spojková 5ti stupňová převodovka Easytronic, s benzinovým motorem 1,8 i čtyř stupňová automatická převodovka. Volitelné stupně výbavy jsou čtyři: Essentia, Enjoy, Cosmo a Sport. Ceny včetně DPH jsou od 445 900 do 710 900 Kč.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů