Janča Valašská Rally: 2. místo ve třídě 6, 3. místo mezi předokolkami
Mimořádně úspěšně dostartoval do nové rallyové sezony Andrej Barčák se spolujezdcem Tomášem Střeskou se svým Opelem ADAM R2:
Na víkendové Janča Valašské Rally mu jen těsně uniklo vítězství v jeho nabité třídě 6 a v celé kategorii předokolek vybojoval skvělé třetí místo!
Devětatřicetiletý Barčák zdůraznil:
„Jsme opravdu nadšeni – po loňské premiérové sezoně v MČR, kterou jsme brali jako sbírání zkušeností, jsme dokázali hned od začátku držet krok s absolutní špičkou. Hned od první rychlostní zkoušky jsme se usadili na čele naší třídy a nebýt smolného defektu v předposlední RZ Bystřička, radovali bychom se ze zlata. Takhle nám bohužel vítězství ve třídě uniklo o pouhých 1,5 s, ale i tak máme z výsledku obrovskou radost.“
Barčák, který stejně jako vloni jede v barvách Opel motorsport
– odstartoval do letošní sezony s podporu nových partnerů: NORDICAP a ROCKSTAR ENERGY DRINK. Zatímco vloni bylo jeho nejlepším umístěním páté místo v Rally Příbram, letošní výkonový skok předčil očekávání i mnoha znalců: „I když jsme si na sebe s Tomášem Střeskou zvykli docela rychle, přece jenom pro mne bylo všechno nové: Auto, rozpis, všechny soutěže pro mne byly premiérou,“ vzpomíná na svůj loňský vstup do světa rally Andrej Barčák. „Kluci od BRYNDA Racing, kteří mi připravují auto, jsou ale zkušení profíci a dnes už dokážou přesně odhadnout, co já i auto potřebujeme na tu kterou trať a já se mohu soustředit jenom na volant a rozpis.“
Andrej Barák se dlouhé jezdecky angažoval „pouze“ na okruzích
Od roku 2008 vyzkoušel např. vytrvalostní závody Zóny střední Evropy (s vozem Ford Fiesta), v roce 2011 vybojoval titul vicemistra Zóny střední Evropy ve sprintech (Renault Clio) a dosavadním vrcholem byly starty v evropském šampionátu Blancpain Lamborghini Supertrofeo v sezoně 2012. „Rally ovšem považuji za královskou disciplínu, a tak jsem nadšeně přivítal možnost vyzkoušet si Škodu Fabia ve třídě 7 – a do rally jsem se okamžitě zamiloval,“ přibližuje svoji cestu do automobilových soutěží Barčák. „Když se potom Opel v roce 2013 vrátil s modelem ADAM do automobilových soutěží, nebylo co řešit – bylo mi jasné, že mohu jezdit jedině se značkou, se kterou jsem vyrůstal.“
Dalším podnikem rallyového kalendáře bude tradiční Rallye Šumava Klatovy
– která se jede o víkendu 21. až 22. dubna. „Samozřejmě, že budeme chtít obhájit fantastický výsledek z prvního podniku,“ říká spolujezdec Tomáš Střeska. „Tím spíš, že na tradičně rychlých pasážích „Šumavy“ si věříme, protože Andrej se rychlosti určitě nebojí!“
OPEL ADAM R2 – TECHNICKÁ DATA
Motor: 1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport
Výkon: 140 kW / 190 k při 7750 ot/min
Toč. moment: 190 Nm při 6200 ot/min
Převodovka: Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál
Podvozek: Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu
Řízení: Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem
Kola: Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)
Brzdy: „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, Dělič brzdného účinku vpředu/vzadu, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.
Brzd. kotouče: 310 mm ventilované kotouče vpředu, 264 mm vzadu
Karoserie: Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže
Interiér: Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.
Exteriér: Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka
Elektronika: Multifunkční přístrojový panel BOSCH, indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel
Rozměry: Délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm, hmotnost: 1030 kg
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.