Jeden z osmnácti prestižních světových autosalonů zařazených do kalendáře Mezinárodní organizace výrobců automobilů O.I.C.A. ve srovnání s minulým ročníkem rozšířil výstavní plochu na 53016 m2, počet zastoupených zemí na 13. Počet vystavovatelů dosáhl 293.
Veletrh premiér
Na autosalonu bylo představeno patnáct studií a konceptů budoucnosti a proběhlo na něm desítky českých a středoevropských premiér. Plocha pro prezentaci automobilových značek se rozšířila mimo jiné i díky nové hale F, takže se v Brně velkoryse pojatými expozicemi mohli představit prakticky všichni významní výrobci osobních automobilů. Na český trh zde oficiálně vstoupily značky Cadillac a Corvette, noví vystavovatelé se představili mezi úpravci a v oblasti tuningu (AMG, Brabus, Carlsson, Startech aj.), poprvé vystavovalo Ředitelství silnic a dálnic ČR. Světovou premiéru měl český sportovní vůz Thunderbold a v dlouhé řadě českých premiér přitahovaly pozornost především Citroën C1 a Peugeot 107 vyráběné v kolínské automobilce TPCA. Škoda Auto zde oslavila 100 let a uvedla speciální edici Tour de France. Audi představilo A4 DTM Edition a koncept Audi Allroad Quattro, Alfa Romeo předvedla českým zákazníkům Alfu 159 a sportovní kupé Brera, Opel uvedl pro sportovní nadšence verzi Astra GTC (Grand Turismo Compact). Na stánku značky Nissan zaujaly hned dvě studie – Nissan Tone a Nissan Qashqai. Studie vévodila také stánku Volvo. Ford měl v české premiéře hned několik atraktivních novinek, od inovovaného Fordu Ka až k nejnovější verzi soutěžního speciálu Ford Focus WRC 2006. V nejnižší kategorii byly k vidění také VW Fox a Polo a nespornou zajímavostí ročníku byl koncept vozu Fenomenon Stratos.
Veletrh odborných setkání
S oborovými trendy seznámil program odborných konferencí a seminářů. Špičkovou účast domácích i zahraničních odborníků měly konference Perspektivy automobilového průmyslu, Doprava a e-Safety, Fleet Management 2005, Trendy automobilové logistiky a EUROFORGE fórum – konference Evropského výboru kovárenského průmyslu. Další setkání se zaměřila mimo jiné na problematiku analýz dopravních nehod a údržbu vozidel. Pozornost odborníků i široké veřejnosti vzbudila expozice Automobilka tří století – 110 let Škody Auto.
Prestižní soutěže
Premiérová soutěž o divácky nejhezčí automobil proběhla v přímém přenosu televize Prima z veletržního areálu a zapojilo se do ní téměř půl milionu diváků a čtenářů internetových serverů. Nejhezčím autem České republiky pro letošní rok je podle české veřejnosti vůz Škoda Octavia Combi, na druhé místě ankety skončilo Ferrari F430, třetí nejvyšší počet hlasů obdržel Peugeot 407 SW a čestnou cenu poroty za design získala Alfa Romeo GT. Veletrh byl také místem vyhlášení výsledků 4. ročníku čtenářské ankety Automobil 4×4 roku 2005. V kategorii SUV již potřetí zvítězilo Volvo XC90, mezi off-roady byl nejúspěšnější Land Rover Discovery a v kategorii pick-up získal nejvíce hlasů Nissan Navara.
Vystavovatelé se mohli zapojit do 2. ročníku soutěže AURA – Efektivní veletržní účast. Nominaci do celoročního finále získaly expozice firem BRISK Tábor a.s., Construct A&D Plus s.r.o. a DaimlerChrysler.
Svaz prodejců a opravářů motorových vozidel České republiky na veletrhu vyhlásil výsledky soutěží Autoservis roku 2005, Autoopravář roku 2005 a Automechanik Junior 2005.
Automobilový průmysl tahounem ekonomiky
Sdružení automobilového průmyslu (SAP ČR) na veletrhu prezentovalo výsledky za rok 2004, které potvrdily dominantní postavení tohoto odvětví v české ekonomice. Tržby z průmyslové činnosti členských firem SAP dosáhly 385,5 mld. Kč, což je o 10,7 % více než v roce 2003; z 59 % se na nich podílely dodavatelské firmy. Tržby celého automobilového průmyslu se odhadují na 440 mld. Kč, což představuje 18,6 % průmyslové výroby ČR. Export členských firem SAP meziročně vzrostl o 18,8 % a jejich podíl na českém vývozu činil 18,3 % (po započtení dalších firem odvětví 20,4 %).
Celkový počet vyrobených silničních vozidel v ČR meziročně vzrostl o 1,95 %. Mírný nárůst (o 1,5 %) zaznamenala kategorie osobních vozidel, o 10,5 % vzrostla výroba autobusů a zvýšila se také produkce přípojných vozidel a nástaveb. Naopak pokles zaznamenali výrobci užitkových vozů a motocyklů.
Předběžná statistika:
Návštěvníci
Během prvních sedmi veletržních dnů se na pokladnách zaregistrovalo 7076 zahraničních návštěvníků z 27 států (5,8 % z celkového počtu). Nejvíce zahraničních zájemců přijelo ze Slovenska, Německa, Rakouska a Polska. Z průzkumu vyplývá, že nejčastějším hlavním cílem návštěvy veletrhu byly novinky a trendy (57,5 % respondentů). Podle 60,6 % návštěvníků význam veletrhu v nejbližší budoucnosti poroste, podle 26,1 % zůstane stejný a 8,5 % předpokládá jeho pokles. Vysokou spokojenost s veletrhem potvrdilo 94 % dotázaných. Plných 87,5 % návštěvníků je již dnes rozhodnuto přijet na příští ročník.
Vystavovatelé
Dosažení cílů své veletržní účasti předběžně potvrdilo 76,6 % vystavovatelů, celková spokojenost s veletrhem dosáhla ve stobodové škále průměrné hodnoty 70,4. O účasti na příštím ročníku je již dnes přesvědčeno 80,8 % firem.
Novináři
V prvních sedmi dnech se na veletrhu AUTOSALON akreditovalo 880 zástupců médií z osmi zemí. Zahraničních mezi nimi bylo 113 a přijeli z Itálie, Německa, Polska, Rakouska, Ruska, Řecka a Slovenska.
Příští ročník veletrhu AUTOSALON se uskuteční v červnu 2007, v termínu 3. – 7. 6. 2006 na brněnském výstavišti proběhne Mezinárodní veletrh užitkových vozů AUTOTEC.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií