Škoda Octavia kombi 1.9 Tdi jezdí za pět litrů

Mladoboleslavský kombík jsme si vyzkoušeli na cestě do francouzského Clermont-Ferrandu na závod veteránů uspořádaný ke stému výročí Gordon Bennettova poháru.

Škoda Octavia kombi 1.9 Tdi jezdí za pět litrů
Škoda Octavia kombi 1.9 Tdi jezdí za pět litrů
Škoda Octavia kombi 1.9 Tdi jezdí za pět litrů


Koupit si novou Octavii kombi nemusí ještě znamenat, že jde o modelový rok 2005 nebo teď už také 2006. S náběhem druhé generace, kterou jsme otestovali, se stále totiž ještě vyrábí předchozí model Tour.


Na úvod si připomeňme, že první Škoda Octavia kombi vyjela v roce 1998, o dva roky později prošla faceliftem a na podzim 2003 další modernizací. Ačkoliv nezapře původní linie, přesto dokazuje, že také kombi může mít atraktivní design se sportovním nádechem.


K charakteristickým rysům patří maska s chromovým rámečkem, velké světlomety (na přání xenonové) a výrazný prolis kapoty motoru do V. V souladu s nimi koresponduje ještě několik detailů jako široké blatníky, lišty vedoucí od předních světlometů po koncové svítilny nebo směrovky ve vnějším zrcátku.


Oproti minulému modelu se délka prodloužila o necelých 7 cm na 4,5 metru a šířka povyrostla takřka o 4 cm na 1,7 metru. Zvětšením rozvoru o 6,6 cm na 2,5 metru a kratším zadním převisem nabízí interiér více prostoru.


Škoda Octavia kombi 1.9 Tdi jezdí za pět litrů

Největší předností kombi je zavazadlový prostor s nadprůměrným objemem a praktickými detaily. Tak třeba krycí roleta. Pokud máme obě ruce plné, potom se jí stačí dotknout loktem a sama se zasune. V liště pod bočními okny jsou vyklápěcí háčky na tašky, k upevnění dalších předmětů slouží celkem dvanáct úchytů. Už základní objem 580 litrů předčí nejen předchozí verzi, ale i řadu konkurentů. Sklopením sedáků a opěradel se zvětší na 1620 litrů. Zadní stěnu jde otevřít hodně vzhůru, takže se pod ní v pohodě schová člověk metr devadesát vysoký.

Škoda Octavia kombi 1.9 Tdi jezdí za pět litrů
Škoda Octavia kombi 1.9 Tdi jezdí za pět litrů


Vpředu je místa víc než dost a také vzadu se podstatně zvýšil komfort. Už dávno neplatí, že nejslabším místem Octavie je prostor na zadních sedadlech. Sezení je pohodlné díky dobrému bočnímu tvarování, takže ani po tisícovce kilometrů non stop jsme necítili únavu. Prostě pohoda. Změn doznaly také přístrojová deska, která už není tak jednotvárná a z jednoho kusu plastu, ale líbivě tvarovaná z měkčího materiálu.


Na dobrých jízdních vlastnostech se podílí moderní podvozek s nezávislým čtyřprvkovým zavěšením zadních kol. Menší a střední nerovnosti zvládá s klidem. Neutrální chování v ostrých zatáčkách v nás vyvolává stejný, ne-li ještě lepší pocit než v předchozí generaci.


Šestistupňová mechanická převodovka je dodávaná pouze k nejvýkonnějším verzím. Proto jsme se museli spokojit s pětistupňovou, neboť jsme měli k dispozici osvědčený vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.9 s výkonem 100 k. Už po několikáté se nám potvrdilo, že tento agregát prostě nemá chybu. Ocenili jsme rovněž vtipné otevírání kapoty motoru páčkou, která se vysune z mřížky chladiče.


Škoda Octavia kombi 1.9 Tdi jezdí za pět litrů
Škoda Octavia kombi 1.9 Tdi jezdí za pět litrů


Z Prahy do Clermont Ferrnadu jsme ujeli 1390 kilometrů průměrnou rychlostí 110 km/h a spotřebou 5,5 litru nafty na sto kilometrů. Kromě několika kilometrů přes švýcarské město Biel jsme celou trasu absolvovali po dálnicích, Nutno však dodat, že v Německu a Francii s mnoha omezením rychlosti. Během veteránské akce jsme najezdili převážně v kopcovitém terénu a po běžných silnicích další zhruba čtyři stovky kilometrů, se spotřebou kolem 6,3 litru. Při zpáteční cestě do Prahy, která vedla přes Mnichov (tam jsme jeli přes Basilej), jsme měli průměrnou rychlost sice nižší, kolem 90 km/h, což způsobilo projíždění trasy druhé etapy. Zato se spotřebou necelých pěti litrů. Koncernový turbodiesel tedy opět nezklamal a jen potvrdil, že patří do absolutní špičky v segmentu těchto pohonných jednotek.

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Enyaq překonal hranici 200 000 vyrobených kusů

Enyaq překonal hranici 200 000...

Škoda Auto dosáhla významného milníku v rozvoji své strategie e-mobility: celkem vyrobila již 200 000 vozů Enyaq a Enyaq Coupé. Jubilejním vozem se stal bílý Enyaq Coupé Sportline, který sjel z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vloni v Česku přibylo 6640 nových osobních bateriových elektromobilů

Vloni v Česku přibylo 6640 nových...

V České republice byl v roce 2023 zaregistrován historicky nejvyšší počet nových bateriových elektrických vozidel. Podle kategorií se jednalo o 6640 osobních vozidel, 353 lehkých užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizované modely Scala a Kamiq přicházejí na český trh ve verzi First Edition

Modernizované modely Scala a Kamiq...

Dvojice kompaktních modelů značky Škoda přichází v inovované podobě. České zastoupení automobilky pro tuto příležitost připravilo speciální nabídku vozů Scala First Edition a Kamiq First...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

XVII. ročník Lak Racing Rallye Plzeň přinesl dramatický a divácky zajímavý souboj o celkové vítězství od první až do poslední rychlostní zkoušky. Jedním z jeho protagonistů byla posádka...