Švédu Ekströmu ve službách automobilky Audi se v Brně daří, protože tu vyhrál i v loňském roce a tehdy už v Brně dokonce předčasně získal titul celkového vítěze seriálu DTM. Překvapivě dobrý výsledek předvedla značka Opel, pro kterou získala bývalá hvězda F1, Němec Heinz-Harald Frentzen, třetí místo.
Velkým zklamáním naopak skončil brněnský závod pro bývalého dvojnásobného mistra světa formule 1 Fina Miku Häkkinena. Vítěz předchozího podniku v belgickém Spa dojel po pomalém defektu pneumatiky až třináctý a na Ekströma ztratil v cíli přes minutu. Häkkinen tak ztratil druhé místo v celkové klasifikaci jedenáctidílného seriálu a je čtvrtý společně s Francouzem Jeanem Alesim. Ekström získal v Brně první vítězství v sezoně a po čtvrtém letošním dílu seriálu DTM sesadil z čela průběžného celkového pořadí Brita Garyho Paffetta z týmu Mercedes.
Kvalifikace i samotný závod se odehrávaly na suché trati. Hned po startu závodu vypsaného na 30 kol byli diváci svědky dramatické situace. Favorizovaný Brit Paffett z týmu Mercedes ulil start a za trest musel absolvovat povinný průjezd boxy. Vzápětí po startu už také došlo k menší strkanici, kdy se o sebe lehce otřeli Fässler a Tomczyk a Schneider, který si poškodil pravé přední kolo. Ve vedení se po chybě Paffetta objevil Frentzen. Německý pilot předváděl bezchybnou jízdu a zajížděl dobré časy, ale Ekström i Kristensen jeho tempu stačili a měli Frantzena stále na dohled v časovém rozestupu okolo jeden a půl sekundy.
V desátém kole zamířil Frentzen i Kristensen do boxů na jednu ze dvou povinných zastávek. Tzv. „pit stop“ trvá v DTM zhruba 4,5 vteřiny. Toto rychlé tempo naprosto přesně dodrželi mechanici týmu Opel a Heinz Harald se do závodu vrátil na pátém místě. Do čela se dostal Ekström, který do boxů zamířil o tři kola později a na dráhu vyjel bok po boku s projíždějícím Frentzenem, ale na výhodnější vnitřní stopě udržel vedoucí pozici a položil tak základ pro své pozdější vítězství v brněnském závodě. V druhé polovině bitvy osmiválcových speciálů značek Opel, Audi a Mercedes už se nic podstatného nestalo, kromě toho, že na druhé místo se po souboji s Frentzenem dostal Kristensen a ve vedení závodu byly v tu chvíli vozy Audi. Po druhých zastávkách v boxech se pořadí na prvních místech nezměnilo. Za suverénním Ekströmem následoval Kristensen, Frentzen, Green, Paffett, Abt, Stippler, McNish, Alesi, Capello, Spengler, Kaffer a Margaritis. Kristensen se sice ještě v závěru pokoušel dotáhnout na vedoucího Ekströma, ale nakonec už neriskoval a spokojil se s druhým místem.
Výsledky DTM Brno 2005:
1. Ekström (S/Audi A4) 58:52,558 min., 2. Kristensen (DK/Audi A4) +0,288, 3. Frentzen (D/Opel) +24,694, 4. Paffett (GB/Mercedes) +28,503, 5. Green (GB/Mercedes) + 30,997, 6. Abt (D/Audi) +34,555, …13. Häkkinen (FIN/Mercedes) +1:10,527.
Průběžné pořadí šampionátu:
1. Ekström na Audi A4 – 27 bodů, 2. Paffett na Mercedesu – 24, 3. Kristensen na Audi A4 – 22.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas