Rok 2016 byl pro Maserati velmi úspěšným rokem: po celém světě prodala rekordních 42 100 automobilů.
(Masserati Levande)
Maserati na 87. mezinárodním autosalon v Ženevě vybrala
– jako místo premiéry nových modelů GranTurismo a GranCabrio Special Edition. K vidění je také zcela nový koncept interiéru SUV Levante, provedeného v béžovém hedvábí od světoznámé módní značky Ermenegildo Zegna. V České republice prodala v loňském roce společnost Scuderia Praha, výhradní dovozce značek Maserati a Ferrari, 104 vozů značky Maserati.
První produkční model Maserati Grand Touring vznikl v roce 1957
Je to tedy právě 60 let, kdy byl vůz 3500 GT představen na ženevském autosalonu. Ihned vytvořil nový tržní segment, nemluvě o komerčním úspěchu, který následoval díky tehdy solidním 2 200 prodaných kusů ve verzi kupé a kabriolet. Nové modely GranTurismo a GranCabrio Special Edition jsou oslavou 60. výročí tohoto důležitého momentu v historii značky Maserati a současně připomínají jedno z ikonických vozidel s trojzubcem ve znaku.
Special Edition technicky vychází z vozů GranTurismo a GranCabrio Sport
– vznikne v omezené sérii 400 kusů. Mezi nejvýraznější odlišovací prvky této unikátní edice patří nový třívrstvý lak Rosso Italiano, který představuje další odkaz na slavnou minulost značky Maserati. Je totiž interpretací červené barvy na vítězném závodním voze Maserati 250 F, s nímž věhlasný Juan Manuel Fangio získal v roce 1957 titul šampiona F1. Originální jsou také kola: 20“ ráfky z lehké slitiny nesou design MC a jejich černá lesklá barva výtečně doplňuje logo Special Edition na centrální matici.
Přepracován byl také interiér:
nový návrh vnitřku vychází z koženého čalounění Poltrona Frau nebo kůže v kombinaci s alcantarou. Spolu s různým obšitím jsou k dispozici celkem čtyři odlišné kombinace. Dalšími výraznými detaily vnitřku jsou dveřní panely z karbonu s logem Special Edition a také speciální destička na středovém tunelu připomínající výročí a 400kusovou limitovanou sérii.
Ženevský autosalon roku 2017 je také místem premiéry výstavního speciálu Levante Show Car
– s unikátně navrženým interiérem ze stoprocentního hedvábí, jehož autorem je módní značka Ermenegildo Zegna. Její návrhářská dílna vyvinula speciálně pro Maserati na dotek mimořádně hebkou hedvábnou látku v béžovém odstínu. Nový materiál nese označení chevron a v interiéru se střídá s béžovou kůží na předních a zadních sedadlech. Stejné hedvábí se strukturou nattè je použito ke zdůraznění dveřních výplní, zatímco k obložení střechy a slunečních clon byl zvolen materiál jersey. Logo E. Zegna připomíná autora celého návrhu a zvyšuje luxusní charakter interiéru, jejž dále dotváří přístrojová deska obšitá prémiovou černou kůží.
Nový béžový interiér E. Zegna obohatí současnou nabídku luxusních vnitřků
– ze stoprocentního hedvábí, nabízených v antracitovém odstínu a v kombinaci s celokoženým interiérem v černé, červené a světle hnědé barvě. Vystavený model Levante vychází z naftové verze, k jejímuž pohonu slouží třílitrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 275 k ve spojení s osmistupňovou samočinnou převodovkou, systémem Start & Stop a především s inteligentním pohonem všech kol Q4. Ten dokáže přenést točivý moment mezi jednotlivé nápravy během pouhých 100 milisekund a v případě potřeby ho rozdělit v poměru 50 : 50.
Expozice Maserati představí také kompletní nabídku značky v modelovém provedení 2017, včetně sedanů Ghibli a Quattroporte a nejvýkonnějšího vozu v rodině SUV – modelu Levante S.
Na výstavě jsou k vidění dva vozy Quattroporte: verze GTS GranSport a také provedení GranLusso s pohonem všech kol SQ4. O pohon varianty GTS se stará obdivuhodný motor Ferrari V8 Twin Turbo, který z objemu 3,8 l vyvine největší výkon 530 k a točivý moment 710 Nm. Díky tomu je schopen auto rozjet na 310 km/h a zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Zevnějšek i vnitřek podtrhují sportovní charakter sedanu Quattroporte a zdůrazňují jeho agresivní vzezření. Díky moderním tvarům exteriéru a interiéru je stále přítomna legendární závodní historie značky Maserati.
Specifickým prvkem modelu Quattroporte SQ4 GranLusso
– je inteligentní pohon všech kol od Maserati (Q4), který přispívá k vynikajícím jízdním parametrům. Jejich zdrojem je třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním o výkonu 410 k, zajišťující obdivuhodnou dynamiku: nejvyšší rychlost 286 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Provedení GranLusso je moderní interpretací toho, jak spojit největší luxus v karoserii sedan se sportovními výkony srovnatelnými se závodními vozy. Vysoká úroveň kvality je zaručena použitím exkluzivních materiálů, jako je stoprocentní hedvábí od módní značky E. Zegna nebo zvláštní prvky výbavy dokládající špičkovou tradici italské řemeslné zručnosti.
Sedan Ghibli, představující vrchol mezi luxusními vozy vyšší střední třídy
– je na výstavě přítomen v naftové verzi s třílitrovým šestiválcovým motorem o výkonu 275 k, který stačí na nejvyšší rychlost 250 km/h a zrychlení 0–100 km/h za 6,3 sekundy. Vůz s výbavou Luxury má interiér kompletně čalouněný kůží nejvyšší kvality.
V expozici se nachází také další verze SUV: provedení Levante S
Tento vůz pohání 430koňový motor 3.0 V6 Twin Turbo, zajišťující sportovní jízdní výkony s maximální rychlostí 264 km/h a schopností zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Skvělé jízdní vlastnosti jak na silnici, tak v terénu zaručuje technicky promyšlený podvozek, který je standardem pro všechna provedení: s dvojitým lichoběžníkovým zavěšením vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu, v kombinaci s elektronicky řízenými tlumiči a vzduchovým pérováním umožňujícím nastavení do jedné z pěti úrovní světlé výšky (a navíc další pro parkovací pozici).
Ghibli, Quattroporte a SUV Levante jsou vybaveny novým informačním a zábavním systémem
– kompatibilním s oběma platformami Apple CarPlay i Android Auto, které zajišťují zrcadlení telefonu na 8,4palcovém displeji s vysokým rozlišením a funkcí multi-touch. Pokročilé asistenční systémy se dodávají za příplatek a obsahují například adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, varování před opuštěním jízdního pruhu, varování před nárazem do vpředu jedoucího vozu vylepšené o brzdový asistent a samočinné nouzové brzdění.
GranTurismo a GranCabrio Special Edition v detailu
Na začátku 50. let zaznamenalo Maserati řadu úspěchů ve vytrvalostních závodech se svými legendárními vozy pojmenovanými Barchetta. Na základě závodních modelů vznikla série automobilů kategorie GT určených pro běžný provoz. Ve spolupráci s mnoha věhlasnými designéry, kteří navrhli osobité karoserie, tak spatřily světlo světa modely, jež dodnes patří mezi nejcharismatičtější Maserati, například A6 1600, A6 GCS, A6 G/54 a další. První ze série slavných sériových Maserati Grand Touring – úžasné 3500 GT z dílny Carrozzeria Touring Superleggera Milano – mělo premiéru v roce 1957.
Typ 3500 GT byl pro Maserati zlomovým automobilem
Jednalo se o první vůz značky s komerčním úspěchem díky více než 2 200 kusů prodaných kupé a kabrioletů. V té době šlo o unikátní výsledek, tím spíše, že tehdejší Maserati byla v továrně v Modeně vyráběna výhradně ručně. Omezená série Special Edition oslavuje 60. výročí této důležité součásti historie Maserati a model GranTurismo tak naplno zosobňuje odkaz slavné značky. Maserati v roce 1957 dosáhlo také vrcholu své závodní historie: po úžasné sezoně získal Juan Manuel Fangio se svým neporazitelným Maserati 250 F titul šampiona formule 1 a vytvořil opravdu jedinečné vzpomínky na závod na Nürburgringu roku 1957.
A protože Maserati vždy spojuje ambice k tvorbě nejlepších vozů GT se závodní inspirací
– pyšní se Special Edition třívrstvým lakem Rosso Italiano, který připomíná červenou barvu na Fangiově Maserati 250F. Zdůrazňuje tak spojení s odkazem značky Maserati.
GranTurismo Sport Special Edition a GranCabrio Sport Special Edition
Motor
460koňový 4,7litrový V8 Ferrari s atmosférickým plněním
Nejvyšší rychlost: 298/300* km/h, 0–100 km/h: 4,8/4,7* s
* s převodovkou MC Shift
460koňový 4,7litrový V8 Ferrari s atmosférickým plněním
Nejvyšší rychlost: 285 km/h, 0–100 km/h: 5,0 s
Podvozek & pérování
Sport Skyhook pro zajištění nejlepších sportovních vlastností při současném zvýšení komfortu
Převodovka
MC Shift (6stupňová elektronicky řízená převodovka, rozložení transaxle s motorem uloženým podélně vpředu za nápravou, převodovkou u zadní nápravy a pohonem zadních kol) nebo MC Auto Shift (6stupňová samočinná převodovka uložená za motorem, pohon zadních kol)
MC Auto Shift (6stupňová samočinná převodovka uložená za motorem, pohon zadních kol)
Režimy převodovky
Pět jízdních režimů: Auto-Normal, Auto-Sport, Manual-Normal, Manual-Sport, Ice (led)
Brzdový systém
Dvouokruhový brzdový systém s vrtanými a odvětrávanými kotouči od značky Brembo. Každý kotouč se obrábí se čtveřicí drážek a 16 otvory, přičemž drážky pomáhají udržet čisté třecí segmenty (destičky), což přispívá k omezení rizika snížené brzdné síly a v případě deště k účinnějšímu odstranění vody ze styčné plochy. Dodatečné otvory slouží k jednotnému opotřebení segmentů i kotoučů a zabraňují poklesu výkonnosti během používání.
Aerodynamika
Kapota je vyrobena celá z karbonu a svým tvarem přispívá ke zvýšení přítlačné síly na přední nápravu, což zlepšuje citlivost řízení a ovladatelnost ve vysokých rychlostech.
Výfukový systém
Oválné koncovky výfuku disponují obtokovými klapkami, jež se vždy otvírají v režimu Sport pro zajištění toho pravého zvukového zážitku, který k vozům Maserati patří.
Hlavní prvky exteriéru:
- 3 speciální barvy „extra campionario“ (nová Rosso Italiano, Bianco Birdcage, Grigio Lava) a 4 barvy typické pro Maserati (Nero, Bianco Eldorado, Nero Carbonio, Grigio Granito)
- Litá kola: MC-design 20“ s novým leskle černým povrchem
- Logo Special Edition na centrálních maticích kol v novém provedení, odpovídajícím barvě kola
- Karbonová kapota, která je standardně lakovaná nebo na přání v původním karbonovém provedení, obsahuje výrazné prvky, jako je centrální vstup vzduchu a dva výdechy vzduchu. Vnitřní část kapoty je v matném karbonovém provedení. U modelu GranCabrio Sport byla kapota upravena s ohledem na zvýšenou ochranu v případě sražení chodce.
- Karbonové díly (přední spoiler, kliky dveří, boční zrcátka, zadní spoiler)
Hlavní prvky interiéru:
- Nové kožené čalounění Poltrona Frau nebo kombinace kůže a alcantary, nové obšití ve čtyřech kombinacích:
- kožené čalounění Bianco Pregiato s vloženou částí Grigio Chrono a obšitím Grigio Chrono
- černá kůže / černá broušená kůže alcantara s červeným obšitím
- černá kůže s bílým obšitím
- černá kůže / šedá broušená kůže alcantara s obšitím Grigio Ghiaccio
- Karbonové panely (středová konzola, pádla na volantu, obložení přístrojového štítu, karbon na přístrojové desce a dveřních panelech)
- Koberečky s barevnou aplikací odpovídající zvolené barevné kombinaci v interiéru
- Dveřní panely z karbonu s logem Special Edition
- Speciální destička na středovém tunelu s karbonovým držákem nápojů, odkazující na výroční a limitovanou edici 400 vozů
Scuderia Praha a.s. je jediným oficiálním distributorem značek Ferrari a Maserati v České republice. Prodej i servis s nimi spojený zajišťuje už přes deset let.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií