Vlastnosti vstřikovacího systému CDI jsou určovány především třemi rozhodujícími faktory: vysokotlakým čerpadlem, společné vedení s konstantním vysokým tlakem a jednotlivými vstřikovači. Vysokotlaká pumpa (radiální pístové čerpadlo) zásobuje společné palivové vedení palivem. Pro zajištění rovnoměrného vstřiku je regulačním ventilem udržován v systému konstantní vysoký tlak o velikosti až 1350 barů nebo je v případě potřeby v závislosti na otáčkách a zatížení motoru elektronicky regulován. Okamžik vstřiku, stejně jako jeho přesné množství, je elektronicky řízen pomocí velmi rychlých elektromagnetických ventilů. Vstřik paliva není tedy již ovlivněn mechanickými součástmi, ale je plně řízen precisním elektronickým systémem, ovládajícím pomocí řídících impulsů elektromagnetické ventily. Tak je palivo vstřikované do válců, mnohem lépe rozděleno a výrazně efektivněji a čistěji spáleno.
Díky tzv. předvstřiku je proces spalování dále optimalizován a hluk spalování výrazně omezen tak, že emise hluku motoru CDI jsou nižší než u vznětového motoru s předkomůrkou. Snížení hodnot hluku a spotřeby jsou velmi výrazné přednosti..
Přednosti vstřikování Common-Rail nejsou výše uvedeným zdaleka vyčerpány. Technika CDI je spojena s inovativní technologií celého motoru. Propojení elektroniky motoru s elektronickými řídícími systémy vozidla pomocí CAN datové sběrnice přináší celou řadu výhod a také velmi usnadňuje diagnostiku. Bezproblémový chod motoru, zvláště při nízkých teplotách, je podporován sériovým předehříváním paliva.
Optimalizované spalování má za následek menší tepelné ztráty, což je spojeno se sníženým výkonem topení. Do okruhu topení je proto zabudován přihřívač, tedy malé nezávislé teplovodní topení, které se stará o rychlé ohřátí interiéru a udržení požadované teploty v chladném období a je řízeno automaticky podle teploty chladící kapaliny a požadované vnitřní teploty nebo manuelně. Snímač hladiny oleje hlídá minimální stav motorového oleje, který nyní není třeba měnit po 15000 km, ale až po ujetí 22500 km.