Mercedes Benz a princip jeho nových motorů CDI

Systém nové generace motorů Mercedes CDI pracuje s přímým vstřikováním paliva vstřikovači do jednotlivých válců. Na rozdíl od běžných vstřikovacích systémů má velkou výhodu v tom, že množství vstřikovaného paliva a okamžik vstřiku může být zcela libovolně zvolen elektronikou motoru.

Mercedes Benz a princip jeho nových motorů CDI

Vlastnosti vstřikovacího systému CDI jsou určovány především třemi rozhodujícími faktory: vysokotlakým čerpadlem, společné vedení s konstantním vysokým tlakem a jednotlivými vstřikovači. Vysokotlaká pumpa (radiální pístové čerpadlo) zásobuje společné palivové vedení palivem. Pro zajištění rovnoměrného vstřiku je regulačním ventilem udržován v systému konstantní vysoký tlak o velikosti až 1350 barů nebo je v případě potřeby v závislosti na otáčkách a zatížení motoru elektronicky regulován. Okamžik vstřiku, stejně jako jeho přesné množství, je elektronicky řízen pomocí velmi rychlých elektromagnetických ventilů. Vstřik paliva není tedy již ovlivněn mechanickými součástmi, ale je plně řízen precisním elektronickým systémem, ovládajícím pomocí řídících impulsů elektromagnetické ventily. Tak je palivo vstřikované do válců, mnohem lépe rozděleno a výrazně efektivněji a čistěji spáleno.

Díky tzv. předvstřiku je proces spalování dále optimalizován a hluk spalování výrazně omezen tak, že emise hluku motoru CDI jsou nižší než u vznětového motoru s předkomůrkou. Snížení hodnot hluku a spotřeby jsou velmi výrazné přednosti..


Přednosti vstřikování Common-Rail nejsou výše uvedeným zdaleka vyčerpány. Technika CDI je spojena s inovativní technologií celého motoru. Propojení elektroniky motoru s elektronickými řídícími systémy vozidla pomocí CAN datové sběrnice přináší celou řadu výhod a také velmi usnadňuje diagnostiku. Bezproblémový chod motoru, zvláště při nízkých teplotách, je podporován sériovým předehříváním paliva.


Optimalizované spalování má za následek menší tepelné ztráty, což je spojeno se sníženým výkonem topení. Do okruhu topení je proto zabudován přihřívač, tedy malé nezávislé teplovodní topení, které se stará o rychlé ohřátí interiéru a udržení požadované teploty v chladném období a je řízeno automaticky podle teploty chladící kapaliny a požadované vnitřní teploty nebo manuelně. Snímač hladiny oleje hlídá minimální stav motorového oleje, který nyní není třeba měnit po 15000 km, ale až po ujetí 22500 km.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....