Vozy PEUGEOT 3008DKR už podruhé od startu Rallye Dakar 2017 tak dosáhly tři nejrychlejší časy v etapě.
Sébastien LOEB, Stéphane PETERHANSEL a Cyril DESPRES
– obsadili v úterní zkrácené etapě kompletní stupně vítězů a Team Peugeot Total tak opět získal postavení vedoucí trojice v čele prozatímního pořadí. Celkové pořadí vede posádka LOEB/ELENA.
- • Tři zbývající vozy PEUGEOT 3008DKR si v maratónské zkoušce Rallye Dakar 2017 v 8. etapě připsaly tři nejlepší časy. Sébastien LOEB a Daniel ELENA vévodí úternímu pořadí časem 4 h 1 min 2 s, kterým o 1 min 38 s předstihli týmové kolegy, dvojici Stéphane PETERHANSEL/Jean-Paul COTTRET, kteří dojeli jako druzí nejrychlejší (+3 min 35 s). Odměnou za bezchybnou jízdu posádky Cyril DESPRES/David CATERA byl třetí nejlepší čas (+ 5 min 35 s), takže se nyní vrátili na třetí místo v celkovém pořadí s náskokem 6 min 19 s před posádkou Nani ROMA/ Alex HARO BRAVO.
- • V souladu s pravidly dakarské maratónské etapy nebyl při bivaku v Uyuni povolen žádný servis z vnějšku a posádky si musely vystačit samy. Všechny tři posádky Teamu Peugeot Total pracovaly na svých vozech PEUGEOT 3008DKR včetně dvojice LOEB/ELENA, která u svého vozu měnila čerpadlo posilovače řízení. Vozy PEUGEOT 3008DKR obsadily kompletní stupně vítězů 8. etapy.
- • Nedávné špatné počasí nadále ovlivňovalo průběh Dakaru a přimělo organizátory zkrátit dva měřené úseky, čímž se 8. etapa zkrátila z původních 492 km na 417 km. Současně byl výjimečně mezi dnešními dvěma měřenými úseky povolen servis. Soutěžícím později zatarasil cestu sesuv půdy na následující silniční části do argentinské Salty, což rovněž vedlo ke zrušení středeční 9. etapy. Nedá se totiž očekávat, že by se servisní vozidla dokázala do města na severozápadě Argentiny dostat dříve než v pozdních nočních hodinách.
Charakter tratě 8.etapy:
- Typ terénu: bláto, terénní jízda a navigace, posléze tratě typu WRC.
- Podmínky: obtížné, spousta stojící povrchové vody.
- Teploty: mezi 10 °C a 21,6 °C.
- Průměrná rychlost: 95,5 km/h.
- Nejvyšší rychlost: 176,5 km/h.
Klasifikace v 8. etapě:
- 1. Sébastien LOEB (FR)/Daniel ELENA (MON), PEUGEOT 3008DKR, 4 h 11 min 2 s
- 2. Stéphane PETERHANSEL (FR)/J.-P. COTTRET (FR), PEUGEOT 3008DKR, +3 min 35 s
- 3. Cyril DESPRES (FR)/David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR, +5 min 13 s
- 4. Mikko HIRVONEN (FIN)/Michel PERIN (FR), Mini, +8 min 14 s
- 5. Giniel DE VILLIERS (ZAF)/Dirk VON ZITZEWITZ (ZAF), Toyota Hilux, +11 min 57 s
Provizorní klasifikace po 8 etapách:
- 1. Sébastien LOEB (FR)/Daniel ELENA (MON), PEUGEOT 3008DKR, 20 h 10 min 5 s
- 2. Stéphane PETERHANSEL (FR)/J.-P. COTTRET (FRA), PEUGEOT 3008DKR, +1 min 38 s
- 3. Cyril DESPRES (FR)/David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR, +17 min 17 s
- 4. Nani ROMA (SP)/Alex HARO BRAVO (SP), Toyota Hilux, +23 min 36 s
- 5. Mikko HIRVONEN (FIN)/Michel PERIN (FR), Mini, +53 min 41 s
Ohlasy
Sébastien LOEB (PEUGEOT 3008DKR č. 309)
- 8. etapa: 1./Celkově: 1.
„Při včerejší noční přestávce v Uyuni jsme na našem voze museli pracovat. Pomáhal jsem Danielovi až do zhruba 23 hodin, kdy jsem šel spát. První část dnešní etapy se pro nás vyvíjela dobře a náš vůz pracoval jako hodinky. Podmínky měly daleko do dokonalosti. Projížděli jsme až 600 metrů dlouhými úseky stojící vody. Stéphane byl v počáteční terénní části o něco rychlejší než my, ale my měli jsme navrch od chvíle, kdy se terén změnil na obvyklejší tratě. Maximálně jsme se snažili získat větší náskok, ale pak jsme jen asi 80 km před cílem u brodu prorazili pneumatiku o skrytý kámen. Etapu jsme dokázali vyhrát a jsme opět v čele celkového pořadí. Ve čtvrtek vyjedeme na trasu jako první. Doslechli jsme se, že navigace bude znovu velmi obtížná, ne-li ještě obtížnější. Stále bojujeme, a to se počítá, třebaže Stéphane není nijak daleko za námi. Vede si dobře, a tak se musíme maximálně snažit a nedopustit se žádných chyb. Daniel nyní má dobrý přehled při čtení itineráře, a to i na terénních úsecích. Dobře se to pro nás vyvíjí, ale zdaleka ještě není konec.“
Stéphane PETERHANSEL (PEUGEOT 3008DKR č. 300)
8. etapa: 2./Celkově: 2.
„Nebyl to pro nás úplně bezproblémový den. Defekt pneumatiky po ujetí asi 120 km nás stál tři minuty a Sébastien nás mohl předjet. Jeli jsme potom za ním a drželi jsme pouze dostatečně daleko od prachu, který se zvedal za jeho autem. Dojeli jsme za ním se ztrátou o něco více než tři minuty. I tak mám z mého dnešního času radost, protože asi 300 km dnešní zkoušky vedlo po trati ve stylu WRC. Nevedli jsme si špatně a jsme rádi, že jsme se neztratili více času. Nejsme již v čele, ale ztráta není moc velká a může se stále stát cokoli. Sébastien Loeb ví jak se vypořádat s tlakem a udržet si vedení, ale my se budeme maximálně snažit, abychom ve zbývajících etapách byli nejrychlejší. Všechny tři Peugeoty jsou opět na provizorních stupních vítězů, což je výhodná pozice. Jsem zklamán, že byla zrušena středeční zkouška „Super Belén“ – byl by to pro nás dobrý test a šance znovu zaútočit.“
Cyril DESPRES (PEUGEOT 3008DKR č. 307)
8. etapa: 3./Celkově: 3.
„Minulou noc jsme se museli vypořádat s problémem se spodním ramenem závěsů kvůli kulovému kloubu. Rozhodl jsem se, že bude moudřejší vyměnit celý díl, takže jsme s Davidem šli spát až poměrně pozdě. Přesto jsme ráno byli v dobré formě. Zažili jsme dnes dramatickou chvíli, když jsme se ve stojaté vodě dostali do aquaplaningu. Voda otevřela Davidovy dveře a on dostal nečekanou sprchu! Ve druhé části sekce, která byla víc ve stylu WRC než terén, který by nám vyhovoval, jsme neměli žádné problémy. Vyjížděli jsme šest minut za Nanim Romou, ale dojeli jsme čtyři minuty před ním, takže jsme s dnešním dnem spokojeni.“
Sledujte Peugeot Sport & tým Peugeot Total:
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií