Tatry naznačily slibnou budoucnost posádky týmu Subaru ČR

Časy z jednotlivých rychlostních zkoušek ukázaly, že se s novým vozem Vojtěch Štajf vrátil mezi špičku v kategorii produkčních vozů.

I když do čtvrtého podniku letošního Mezinárodního mistrovství ČR – Matador Rallye Tatry – nastoupila posádka týmu Subaru ČR – Deník Blesk Vojtěch Štajf/Jiří Černoch se šťastným startovním číslem 7 na dveřích svého Subaru Impreza STi Spec C, smůla v podobě defektu pneumatiky odsunula posádku ve výsledcích zpět.


Tatry naznačily slibnou budoucnost posádky týmu Subaru ČR

Druhým a zároveň posledním letošním zahraničním podnikem v Českém otevřeném mistrovství byla o uplynulém víkendu Matador Rallye Tatry s centrem ve slovenském městě Púchov. Posádka týmu Subaru ČR – Deník Blesk sem přijela, aby vyzkoušela v ostrém závodě úpravy, které na voze nejnovější specifikace tým od minulé soutěže provedl. Kromě nového programu řízení aktivního mezinápravového diferenciálu DCCD se jednalo především o jiné nastavení podvozku resp. použití jiných pružin. Obě vylepšení se během závodu projevily především v lepší ovladatelnosti vozu, což si jezdec Vojtěch Štajf pochvaloval, neboť až do osudného defektu na 11. rychlostní zkoušce se pohyboval na 5 – 6. místě v hodnocení produkčních vozů mezi 21 kvalitními posádkami: „Měli jsme pomalejší začátek, neboť na rozdíl od většiny svých soupeřů jsem na tratích v okolí Púchova startoval poprvé. V dalších průjezdech jsme se dokázali zrychlit téměř o sekundu na kilometr a byť letecký charakter trati našemu vozu s pětistupňovou převodovkou a maximálkou 195 km/h příliš nevyhovoval, dokázali jsme již zajíždět vyrovnané časy s našimi největšími loňskými soupeři Arazimem a Trojanem.“

Na konci první etapy pak ve třídě produkčních vozů probíhal boj o čtvrtou příčku mezi Štajfem, Štěpánkem (Subaru Impreza) a Chvojkou (Mitsubishi Evo 8 MR) a všichni zúčastnění se snažili maximálně získat na poslední sobotní zkoušce o délce 22 km, která se jela na českém území nedaleko Valašských Klobouk. Enormní nasazení zúčastněných vyústilo v defekt pneumatiky u všech tří posádek, které se bohužel po cca tříminutové ztrátě propadly nenávratně pořadím mimo bodované pozice. Štajf se Štěpánkem dokonce prorazili pravou přední pneu o stejný kámen na 7. km této zkoušky a Štajf se na rozdíl od Štěpánka rozhodl pokračovat na defektu až do cíle a neměnit pneumatiku na trati. Výsledkem byla sice o 1:10 menší ztráta pro Štajfa, pražský jezdec ale poškodil kabelový svazek vozu, vedoucí pravým podběhem. Naštěstí se v servisu po první etapě podařilo mechanikům týmu Subaru ČR – Deník Blesk kabely opravit a posádka tak mohla odstartovat do druhé, nedělní etapy soutěže, kde nakonec skončila těsným rozdílem 1,9 sekundy před jezdcem týmu Subaru Slovakia Janem Štěpánkem na 13. místě.


Povzbudivým výsledkem z Matador Tatry je, že z 21 rychlostních zkoušek se posádka v polovině měřených úseků dokázala umístit mezi první šesticí, přičemž ve třídě PV startovali nejen domácí matadoři Jozef Béreš ml. a Tibor Cserhalmi, ale třeba i zkušený Ital Claudio De Cecco, zapomenout pak nesmíme ani na úřadujícího českého mistra Václava Arazima, vicemistra Karla Trojana či loňského účastníka mistrovství Evropy Miroslava Jandíka. Vojtěch Štajf pak na trati Matador Rallye zaznamenal i jeden nejrychlejší čas RZ 19 Domaniža – nejtechničtějším z nedělních testů. „Létající novinář“ Vojtěch Štajf se tak ani po smůle v podobě defektu nenechává deprimovat: „Naše vítězství v rychlostní zkoušce v Púchově je pro mě povzbuzením do Českého Krumlova, protože tady přišlo ve chvíli, kdy se rozhodovalo v boji o třetí místo mezi Arazimem a Jandíkem, a ani pozdější vítěz Béreš si nemohl být jistý. Pro nás jsou tak dosahované časy ujištěním, že v Českém Krumlově s námi již budou muset soupeři počítat. Jak jsem již řekl v minulosti, právě na jihu Čech bychom chtěli mít vůz již úplně vychytaný, takže pro nás budou nadcházející tři týdny vyplněny pilnou prací, abychom své předsevzetí splnili.“

KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia prodala v 30. roce působení v ČR historicky nejvíce automobilů

Kia prodala v 30. roce působení v ČR...

Kia prodala v roce 2023 v České republice 11 424 osobních automobilů. Jde o historicky nejvyšší počet od vstupu značky na český trh. Kia dosáhla také nových maxim i v prodeji...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních vozů německé soutěže „Auto roku 2024“.  V Česku bude stát pod 2 miliony korun

Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních...

Kia EV9 oslovila 27člennou porotu německé soutěže „Auto roku 2024“ (GCOTY) a bylo vyhlášeno vítězem kategorie luxusních vozů. Kia EV9 tím odsunula osm konkurenčních modelů zařazených do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobily Kia využijí recyklovaný materiál z 55 tun plastů vylovených z oceánu

Elektromobily Kia využijí recyklovaný...

Společnost Kia plánuje ve svých nových elektromobilech využít recyklovaný materiál z 55 tun plastů, které byly nedávno vyloveny z Tichého oceánu. Rekordní množství plastů recyklovaných...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV6: Model budoucnosti

Kia EV6: Model budoucnosti

Projeli jsme nejvíce revoluční a nejocenovanější model Kia všech dob. Od Prahy po Beskydy. A verdikt? Plně elektrickou EV6 doporučujeme…  Loňský rok byl pro model Kia EV6 výjimečný....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 debutovala na Goodwoodském festivalu rychlosti

Kia EV9 debutovala na Goodwoodském...

Po květnovém statickém odhalení ve Frankfurtu byl model Kia EV9 předveden všem návštěvníkům a fanouškům ikonických vozů v Goodwoodu. Na 200 000 lidí tak naživo vidělo, jak vlajková loď...