Nabídka užitkových vozidel SANTANA se rozrostla o provedení PickUp s dvoumístnou karoserii

Motor 2,8 l, výkon 92 kW, pohon 4×4, převodovka s redukcí, užitečné zatížení 1100 kg. .

Od roku 2003 jsou na českém trhu prodávány užitkové vozy SANTANA v provedení Wagon. Tento model prošel v nedávné době modernizací, jejíž charakter byl naší společností již prezentován. Pro úplnost pouze zopakujeme, že vozidlo Santana PS10 Wagon existuje ve třech různých modifikacích, kdy uživatel může volit mezi 2, 5 nebo 9ti místným provedením – všechna jsou schválena v kategorii N1G.


V současné době se nabídka užitkových vozidel SANTANA rozrostla o provedení PickUp:>

Nabídka užitkových vozidel SANTANA se rozrostla o provedení PickUp s dvoumístnou karoserii
Nabídka užitkových vozidel SANTANA se rozrostla o provedení PickUp s dvoumístnou karoserii


Jedná se o vozidlo s dvoumístnou karoserii PickUp, které je postaveno na stejném podvozkovém základě jako Santana PS10 Wagon. To znamená, že vozidlo má klasickou konstrukci s tuhým žebřinovým rámem a tuhými nápravami vpředu i vzadu. Pružení a tlumení obstarávají na obou nápravách listová pera a dvojčinné tlumiče. Koncepce pohonu je 4×4 se stálým pohonem zadních kol s možností zařazení předního pohonu bez nutnosti zastavení. Převodovka je pětistupňová s terénním redukčním stupněm (1:3,3). Přední i zadní diferenciál může být na přání dodán se 100% uzávěrkou. Pohonnou jednotkou vozidla je motor Iveco s obsahem 2800 ccm, vstřikováním Common Rail a turbodmychadlem s intercoolerem. Tento motor dosahuje výkonu 92 kW při 3600 ot./min a kroutícího momentu 275 Nm při 1800 ot./min. Brzdy jsou kotoučové se zátěžovým regulátorem, na přední ose vnitřně chlazené vzduchem.


Vozidlo je zkrátka podvozkově i motoricky identické s nám již známou PS10 Wagon. Rozdíly nalezneme pouze v celkové délce vozu, kdy PickUp je o 173 mm kratší. Tento rozdíl je prakticky dán umístěním rezervního kola, které bylo u PickUp přemístěno z pátých dveří přímo na korbu za kabinu řidiče. Rozvor zůstal zachován a činí 2768mm. Další rozdíl je v hmotnosti vozidel. Oba vozy mají celkovou hmotnost 3050 kg, přičemž PickUp má logicky nižší pohotovostní hmotnost než Wagon, což v konečném důsledku přináší nárůst užitečného zatížení na 1100kg.


Homologace Santany PickUp byla úspěšně dokončena koncem března a vozidlo bylo schváleno v kategorii N1G.


Z předchozích řádků vyplývá, že nová Santana PickUp je stejně jako její starší setra předurčena pro použití v těžkých a náročných terénech a měla by sloužit zejména profesionálům k vykonávání každodenní práce nejen v terénu.


Další technické informace naleznete v technické specifikaci vozidla SANTANA PS10 PickUp, informaci o ceně vozu naleznete v ceníku vozidel SANTANA.


Za fa. DAJBYCH,s.r.o.: Petr Kilian

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...