Nabídka užitkových vozidel SANTANA se rozrostla o provedení PickUp s dvoumístnou karoserii

Motor 2,8 l, výkon 92 kW, pohon 4×4, převodovka s redukcí, užitečné zatížení 1100 kg. .

Od roku 2003 jsou na českém trhu prodávány užitkové vozy SANTANA v provedení Wagon. Tento model prošel v nedávné době modernizací, jejíž charakter byl naší společností již prezentován. Pro úplnost pouze zopakujeme, že vozidlo Santana PS10 Wagon existuje ve třech různých modifikacích, kdy uživatel může volit mezi 2, 5 nebo 9ti místným provedením – všechna jsou schválena v kategorii N1G.


V současné době se nabídka užitkových vozidel SANTANA rozrostla o provedení PickUp:>

Nabídka užitkových vozidel SANTANA se rozrostla o provedení PickUp s dvoumístnou karoserii
Nabídka užitkových vozidel SANTANA se rozrostla o provedení PickUp s dvoumístnou karoserii


Jedná se o vozidlo s dvoumístnou karoserii PickUp, které je postaveno na stejném podvozkovém základě jako Santana PS10 Wagon. To znamená, že vozidlo má klasickou konstrukci s tuhým žebřinovým rámem a tuhými nápravami vpředu i vzadu. Pružení a tlumení obstarávají na obou nápravách listová pera a dvojčinné tlumiče. Koncepce pohonu je 4×4 se stálým pohonem zadních kol s možností zařazení předního pohonu bez nutnosti zastavení. Převodovka je pětistupňová s terénním redukčním stupněm (1:3,3). Přední i zadní diferenciál může být na přání dodán se 100% uzávěrkou. Pohonnou jednotkou vozidla je motor Iveco s obsahem 2800 ccm, vstřikováním Common Rail a turbodmychadlem s intercoolerem. Tento motor dosahuje výkonu 92 kW při 3600 ot./min a kroutícího momentu 275 Nm při 1800 ot./min. Brzdy jsou kotoučové se zátěžovým regulátorem, na přední ose vnitřně chlazené vzduchem.


Vozidlo je zkrátka podvozkově i motoricky identické s nám již známou PS10 Wagon. Rozdíly nalezneme pouze v celkové délce vozu, kdy PickUp je o 173 mm kratší. Tento rozdíl je prakticky dán umístěním rezervního kola, které bylo u PickUp přemístěno z pátých dveří přímo na korbu za kabinu řidiče. Rozvor zůstal zachován a činí 2768mm. Další rozdíl je v hmotnosti vozidel. Oba vozy mají celkovou hmotnost 3050 kg, přičemž PickUp má logicky nižší pohotovostní hmotnost než Wagon, což v konečném důsledku přináší nárůst užitečného zatížení na 1100kg.


Homologace Santany PickUp byla úspěšně dokončena koncem března a vozidlo bylo schváleno v kategorii N1G.


Z předchozích řádků vyplývá, že nová Santana PickUp je stejně jako její starší setra předurčena pro použití v těžkých a náročných terénech a měla by sloužit zejména profesionálům k vykonávání každodenní práce nejen v terénu.


Další technické informace naleznete v technické specifikaci vozidla SANTANA PS10 PickUp, informaci o ceně vozu naleznete v ceníku vozidel SANTANA.


Za fa. DAJBYCH,s.r.o.: Petr Kilian

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...